Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах? - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як живеться тваринам улітку на луках та водоймах?
ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 57. ЯК ЖИВЕТЬСЯ ТВАРИНАМ УЛІТКУ НА ЛУКАХ ТА ВОДОЙМАХ?
Мета: ознайомити учнів з розмаїттям рослин І тварин луків та водойм; вчити пояснювати зв'язки у живій природі на прикладі луки та водойми; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати і робити висновки; виховувати почуття прекрасного.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Життя тварин улітку на луках та водоймах
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Перевірка домашнього завдання
Робота в парах
Слухання розповідей про одну з тварин лісу.
2. Розгадування кросворда «Луки»
1) Не мотор, а гуде, не пілот,
а летить, не гадюка, а жалить. (Бджола)
2) Сам чорний, та не ворон, є роги,
та не бик, шість ніг без копит. (Жук)
3) Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар)
4) На капусті я вродився Т капустою жининся. Не капусті я умер,
Та ізнов ожив тепер. Тільки вже й не той я став, Що в капусті плпзуяяп: Не плазую, а літаю.
Бо прегарні крильпя маю. (Метелик)

http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/6/s15172987.jpg

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя комах, птахів і звірів улітку на луках і водоймах.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота аа підручником (с 142-143)
— Пригадайте! Які рослини зростають на луках та поблизу водойм? Розгляньте фото водойми і луки (с. 142).
— Які прибережні рослини ви бачите? Чи любите ви відпочивати на луках та поблизу річки, озера чи ставка? Яких тварин там вам доводилося бачити?
— Про що розповіло Сонечко Семикрапочка? Поміркуйте, як називають ці дві групи комах?
— До якої групи комах належить жукгнойовик?
— Чи погоджуєтеся ви із Сииьокрилою Сойкою, яка стверджує: «Якщо комах багато, то і птахам є чим поживитися? » Про яких птахів ви прочитали?
Я деркач, я маю крила, як увесь пташиний рід, та в ногах у мене сила, я пташина — скорохід.
Л. Компанієць
— Якого птаха занесли до Червоної книги України?
— Що додав до розповіді їжачок Хитрячок?
— Яких звірів можна побачити на луках?
Робота в групі
— Карасик Золотенко показує багатства підводного світу: срібний карась, короп, окунь, жук плавунець облямований, на поверхні води — водомірна, жаба озерна.
— Роздивіться фотографії на с. 148 і упізнайте тварин. Складіть розповідь про життя мешканців прісних водойм.
— Як потрібно поводитися, щоб не нашкодити рослинам і тваринам водойм?
— Складіть ланцюг живлення у живій природі на луці влітку.
2. Фіакультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. Додаток на с. 120, 126)
VI.Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Життя тварин улітку на луках та водоймах
— Які тварини зустрічаються на луках та водоймах?
— Який вплив людина чинить на луки?
— Як треба охороняти луки, водойми?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 142-148.
— Доведіть, що комахи, риби, птахи і звірі, які живуть у водоймі та поблизу неї, взаємопов'язані між собою. Складіть коротеньку казку про підводне царство та його водяних мешканців.

ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ
1. Складання правил поведінки на луках
— Чи може хто-небудь знищити луки? (Людина)
— Чим нона може завдати шкоди? (Рвати траву, знищувати квіти, комах, спалювати траву, бездумно пасти тварин)
— Що ми можемо зробити, щоб зберегти рослини і тварин луків? (Дотри муватися правил поведінки на луках.)
Правила поведінки на луках
1) Не рвіть оберемки квітів.
2) Не ловіть метеликів, не розорюйте гнізда джмелів. Без цих комах у багатьох рослин не відбудеться опилення — не буде плодів і насіння.
3) Не знищуйте гусінь. Більшість з них ніякої шкоди людині не приносить.
4) Не підпалюйте на луках суху торішню траву. У вогні гинуть підземні частини багатьох рослин, сонечка, джмелі, гнізда птахів.
5) Бережливо ставтеся до птахів, ящірок, жаб. Якщо їх не стане, комахи зни-щуть рослини.
2. Робота в групах
Кожна група отримує висловлювання на картках.
— Біля яких висловлювань ви б написали «Дозволено», а біля яких — «Заборонено»?
1) Смітити на берегах.
2) У водойми не кидати відходи.
3) Не мити машини у водоймах.
4) Не скидати промислові відходи.
5) Вирубувати ліси по берегах водойм.
6) Обмежити вилов риби.
7) Дозволити необмежену риболовлю.
— Які заходи щодо охорони водойм ви можете запропонувати?

Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_57_jak_zhivetsja_tvarinam_ulitku_na_lukakh_ta_vodojmakh/20
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 1141 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!