Як змінюється впродовж року розташування сонця? - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як змінюється впродовж року розташування сонця?
ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 62. ЯК ЗМІНЮЄТЬСЯ ВПРОДОВЖ РОКУ РОЗТАШУВАННЯ СОНЦЯ?
Мета: узагальнити знання учнів про зміну висоти Сонця над горизонтом упродовж дня і в різні пори року; розширити й уточнити уявлення дітей про добу, пори року, про причини зміни доби, пір року, про залежність світла і тепла на Землі від висоти Сонця; пояснити принцип дії сонячного годинника; сприяти розвитку мовлення, пам'яті, уваги; продовжити формування інтересу до уроків природознавства.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Зміна розташування сонця впродовж року
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Перевірка домашнього завдання
— Розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду.
2. Робота над загадками
■ Хто без дров і без вогня, Світить, гріє нас щодня? (Сонце)
— Доберіть до відгадки слова, що означають її ознаки. (Сонце (яке?) — кругле, жовте.)
— Доберіть слова, що означають дії. (Сонце (щоробить?) — світить, гріє.)
— Від чого на Землі залежить життя, світло і тепло? (Усе життя на Землі пов'язане з Сонцем.)
■ Ніг немає, а ходжу,
Рота немає, а скажу:
Коли тобі спати,
А коли вставати. (Годинник)
— Які бувають годинники?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як користуватися сонячним годинником.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення вчителя
— Люди, спостерігаючи за природою, навчилися дізнаватися час доби за Сонцем. Той час, коли сонце піднімалося найвище, називали полудень. Опівдні тіні від предметів найкоротші. Ось тоді люди і винайшли перший годинник. Це був сонячний годинник. Розкреслили люди круглий майданчик просто неба і поставили посередині кілочок. Йде по небу сонечко — йде по майданчику тінь від кілочка. Вона і показує час (години). Але такими годинниками можна було користуватися тільки вдень і тільки в гарну сонячну погоду.
2. Робота за підручником (с. 152-153)
— Розгляньте малюнки-схеми на с. 162. Пригадайте! Як розташування Сонця впливає на зміну пір року? Як змінювалася тривалість дня і ночі впродовж року?
— За допомогою чого ви спостерігали, як змінювалося розташування Сонця впродовж всього навчального року?
— Що винайшли наші давні предки, спостерігаючи за рухом Сонця на небі?
— Розгляньте фотографії. Сонячний годинник — перший прилад для вимірювання часу.
— Прочитайте, як виготовити сонячний годинник. Розгляньте фотографії різних сонячних годинників (с. 153). В яку погоду ними молена користуватися?
— Пригадайте і розкажіть:
• Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою?
• Які висновки ви можете зробити?
• Чи вмієте вимірювати температуру повітря?
• Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер?
— Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду?
— З життям яких рослин і тварин вам довелося познайомитися?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Гра «Так чи ні?»
• Висока вертикальна жердина в сонячному годиннику називається гномон. (Я)
• У сонячному годиннику стрілкою є маятник. (Мі)
• Стрілкою в сонячному годиннику є тінь від кілочка. (Так)
• Опівдні сонячний годинник показує 12 годин. (Так)
• Сонячним годинником молена користуватися тільки вдень. (Так)
• Сонячним годинником можна користуватися в будь-яку погоду. (Ні)
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зміна розташування сонця впродовж року
— Пригадайте і розкажіть:
• Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою?
• Які висновки ви можете зробити?
• Чи вмієте вимірювати температуру повітря?
• Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер?
• Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду?
• 3 життям яких рослин і тварин вам довелося ознайомитися?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 152-153.

Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_62_jak_zminjuetsja_vprodovzh_roku_roztashuvannja_soncja/20
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 666 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!