Як змінюється взимку нежива природа? - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як змінюється взимку нежива природа?
ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 31. ЯК ЗМІНЮЄТЬСЯ ВЗИМКУ НЕЖИВА ПРИРОДА?
Мета: розширити знання учнів про зміни в неживій природі взимку; дослідити особливості зміни стану води при замерзанні; розвивати творчі здібності учнів, спостережливість, мовлення, уяву; виховувати любов до рідної природи, почуття прекрасного.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Як змінюється взимку нежива природа?
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
— Після якої пори року настає зима?
— Назвіть основні ознаки зими.
— Які символи для зимових місяців ви придумали? Порівняйте, які вони мають відмінності.
— Коли у цьому році випав перший сніг? Чому кажуть, що перший сніг завжди тане? Яку форму мають сніжинки?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про ознаки зими в неживій природі.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручникам (с. 78-79)
— Пригадайте, коли вода перетворюється на лід?
— Відгадайте загадки.
• Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно. (Лід)
• Сама є водою і по воді плаває. (Крига)
Дослідницька лабораторія. Утворення криги та льоду
— Розгляньте малюнки. Розкажіть, як утворюються крига та лід.
• При зниженні температури на поверхні води утворюється крига.
• Згодом вся вода перетворюється на лід.
• При охолодженні вода у твердому стані (крига й лід) розширюються.
— Розгляньте фотографії на с. 79. Синьокрила Сойка запитує: «Які явища відбуваються в неживій природі взимку?».
— Ознакою зими є утворення постійного снігового покриву та падіння температур до найнижчих показників. Тільки для зими характерні такі природні явища, як ожеледь та хуртовина.
Ожеледь — тонкий шар льоду на поверхні землі та на деревах. Ожеледь називають ковзалицею. Як ви гадаєте, чому?
Хуртовина, або, як на неї ще кажуть, хуга та завірюха — сильний вітер зі снігом, який утворює замети. Хуртовини можуть завдавати великих збитків природі й людям.
— Поміркуйте над змістом народних висловів.
• Груднева днина куца: сюди тень, туди тень — та й минув день.
■ Зимовий деньок, як комарів носок.
■ На Новий рік додалося дня на заячий скік.
— Розгляньте малюнки схеми на с. 79 і розкажіть: як змінюється тривалість дня взимку?
— 22 грудня — найкоротший день та найдовша ніч у році. Потому тривалість дня починає збільшуватися, а тривалість ночі — скорочуватися.
— Як змінюється температура повітря впродовж зими? Як це впливає на стан неба і хмарність? Що таке відлига? Чи часто буває вітряна погода?
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Дослідницький практикум. Чому виникають іній на ґрунті і траві, паморозь на гілках дерев, бурульки на дахах?
— Де в природі ви бачили лід? (На річці, в калюжі, бурульки, ожеледь, іній, візерунок на вікнах.)
— А ще бувають льодовики й айсберги. {Демонстрування ілюстрацій.)
— З'ясуємо, чому виникають іній на ґрунті і траві, паморозь на гілках дерев, бурульки на дахах?
— Іноді взимку трапляється відлига. Як ви розумієте слово відлига? Відлига — тепла погода з таненням снігу, льоду.
— Так, іноді пригріє сонечко, з півдня налетить вітер і принесе відлигу. Сніг підтане, стане вологим, буде легко ліпитися. На дахах з'являться бурульки. (Демонстрування ілюстрацій.)
— А після відлиги вдарить мороз — і на снігу утворюється тверда кірочка — наст, на дорогах — ожеледиця. На деревах і дротах утворюється пухнаста снігова бахрома — паморозь, а на ґрунті і траві — іній.
Напрочуд красивим стає все навкруги, особливо красиві дерева.
Словничок
Наст — щільна кірка снігу на поверхні снігового покриву, що утворюється в результаті підтавання і наступного замерзання снігу.
Іній є тонким тпаром крижинок, що утворюється на ґрунті з водяної пари.
Наморозь є відкладеннями льоду на тонких і довгих предметах (гілках дерев, дротах) при тумані.
Бурулька — шматок льоду, що звисає з конструкції будівлі, дроту, гілки дерева і т. д.
2. Бесіда про правила поведінки під час занять зимовими розвагами
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Як змінюється взимку нежива природа?
— Що таке лід? (Замерзла вода.)
— За яких умов вода перетворюється на лід, а лід стає водою?
— Якби лід був важчий за воду, де б він знаходився в замерзаючій водоймі? Як би це відбилося на мешканцях водойм?
— Де ви бачили бурульки?
— Коли вони з'являються?
— Що таке бурулька? (Це замиряла вода.)
— Що таке іній і паморозь?
— Які ви запам'ятали правила поведінки на льоду під час катання на ковзанах, санках?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 78-79.
— Порівняйте, як змінюється тривалість дня і ночі восени і взимку. Як ви вважаєте, чому взимку складніше прокидатися вранці?

Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_31_jak_zminjuetsja_vzimku_nezhiva_priroda/2014-01-03-653
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 544 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!