Які існують зв'язки між неживою та живою природою? - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Які існують зв'язки між неживою та живою природою?
ПРИРОДОЗНАВСТВО 2 КЛ. ЗУСТРІЧ 26. ЯКІ ІСНУЮТЬ ЗВ'ЯЗКИ МІЖ НЕЖИВОЮ ТА ЖИВОЮ ПРИРОДОЮ?
Мета: розширити знання учнів про взаємозв'язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени; вчити міркувати, порівнювати, робити висновки, спираючись на життєвий досвід; виховувати любов до природи.

Хід уроку Природознавство 2 кл. Зв'язки між неживою та живою природою
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання
Слухання вірша Гриїдька Чупринки «Осінь».
ОСІНЬ
Чорний степ на ниднокрулі, Густо стелиться туман, Ніби злився а "чорній тузі З сірим небом океан. Кожна хмарка, кожна смута Сипле крапельки на ниа; Плаче осінь, ллється туга Морем ниплаканих сліа. Осінь-зрадниця снує; На поляни крізь тумани Дрібний дощик сипле, б'є.
— Про які зміни н нежилій природі йдеться у ніртпі?
— Як вплинули зміни, що стялися восени в неживій природі, на життя рослин?
— Які звірі роблять на зиму запаси корму?
— Що таке линяння у тварин?
— Як змінюється під час линяння хутро у звірів? Наведіть приклади.
— Які звірі відкладають запаси жиру? Для чого?
— Які звірі впадають у зимову сплячку7
— За якими звірами ви спостерігали восени? Розкажіть про свої спостереження.
— Розкажіть казку або оповідання про осінні турботи мишей чи їжаків.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ви дізнаєтеся про взаємозв'язки між неживою природою, рослинами і тваринами.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота аа підручникам (с 62-63)
— Пригадайте, як змінюється полуднева висота сонця восени? Як це впливає на тривалість дня та температуру повітря?
— Розкажіть Сонечку Сємикрапочці, як зміни в неживій природі впливають на рослини.
— Вам відомо, що бея неживої природи: сонячного світла, тепла, води, повітря не можуть жити рослини, тварини, люди.
Робота в групі
— Роздивіться малюнки на с. 62 і складіть за ними розповідь про осінні зміни у неживій і живій природі.
Робота в парі
— Поясніть, як збирання врожаю залежить від погоди.
— Рослини і тварини також пов'язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі.
Існують тварини, які їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич — козулі. Як називають зв'язки між живими організмами?
— Розгляньте малюнки на с. 63 і розкажіть, як пов'язані між собою рослини і тварини, зображені на малюнках? (Миші полюбляють зерно, а за мишами полює лисиця. Для оленя соковита травичка — найсмачніший корм. Зграї вовків можуть уполювати оленя. Хоча вовк менший за оленя, але хижак.)
— Поміркуйте, які ланцюги живлення можна скласти?
— Запам'ятайте: ланцюг живлення починається з рослини.
— Сонечко Семикралочка нагадує: за характером живлення тварин поділяють на рослиноїдних, м'ясоїдних і хижих. Є ще і всеїдні тварини.
— Які з тварин в ланцюгах живлення, належать до рослиноїдних, а які — до хижих?
2. ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота в групах
— Спробуйте навести приклади ланцюгів живлення у природі.
— Складіть ланцюг живлення в осінньому лісі. Поясніть твердження: «У природі все пов'язане».
Підсумок. У природі між собою пов'язана нежива і жива природа, рослини і тварини, різні тварини.
2. Гра «Продовж ланцюг живленням
Морква, заєць,...
Сіно, козуля,...
VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Зв'язки між неживою та живою природою
— Наведіть приклади взаємозв'язків між неживою і живою природою.
— Що таке ланцюг живлення?
— Наведіть приклади, як пов'язані рослини і тварини.
— Наведіть приклади, як пов'язані різні тварини.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 62-63.
— Розкажіть, як пов'язані рослини, рослиноїдні та хижі тварини. Намалюйте ланцюг їхнього живлення. Пригадайте казки про їхнє спільне життя.

Джерело: http://fiz-cultura.ucoz.ua/news/prirodoznavstvo_2_kl_zustrich_26_jaki_isnujut_zv_jazki_mizh_nezhivoju_ta_zhivoju_prirodo
Категорія: Уроки | Додав: (25.07.2015) | Автор: Home
Переглядів: 1795 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!