Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Їх потрібно охороняти. Чи знаєш ти рослини і тварини
Урок 27
Тема. Їх потрібно охороняти. Чи знаєш ти рослини і тварини
Мета: ознайомити учнів з охороною і збереженням природи рідного краю, із тваринами, які охороняються; підвести учнів до розуміння того, що життя людини залежить від природи, а здоров'я природи залежить від лю­дини; розповісти учням як створити книгу «Скарги рослин і тварин; спря­мовувати практичну діяльність учнів, пов'язану з охороною та збережен­ням природних багатств; виховувати бажання турбуватися про тварин.
На уроці можна використати наочні посібники та демонстрацій­ні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Приро­да України».
ХІД УРОКУ
1. Вправа «Погода».
Який сьогодні день?
Які число і місяць?
Який стан неба?
Чи був вітер, коли ви йшли до школи?
А опади?
Як змінилась погода за цей тиждень?
2. Робота за підручником (С. 70).

1) Учитель читає текст «Їх потрібно охороняти».
Про яких тварин ми прочитали?
Де вони живуть?
Чому їм жити стає дедалі важче?
Що можна зробити, щоб врятувати ведмедів?
Учні розглядають малюнок, складають речення, розповідають, де можна побачити бурого ведмедя.
Де йому краще живеться — на волі чи в зоопарку?
Чому потрібно охороняти тварин?
Героєм яких казок є ведмідь?
2) Читання вірша Анатолія Костецького «Не хочу!»
Чому хлопчик не хоче ловити метелика?
Чому він не буде рвати квітку лісову?
Чому хлопчик не образить ні стеблинку, ні гілку, ні травинку?
Який висновок можна зробити читачам?
3. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 54, завдання 2).
Учні називають відомих птахів, розповідають, де їх зустрічали, яких з них можна зустріти і влітку, і восени, і взимку. Завдання 3 (С. 55)
Учні називають і розфарбовують тварин, які потребують охорони.
Фізкультхвилинка
РАВЛИК
Онде равлик повзе,
( руки вниз, по черзі ліве і праве плече вперед)
Свою хатку везе.
(По черзі ліве і праве плече назад.)
Хатка в равлика чудна —
( руки до плечей, звести й розвести лікті)
На спині вона.
( Показати. )
Коли равлик спочиває,— ( руки до плечей, лікті розвести) Ріжки й ніжку в ній ховає. (Звести лікті, «сховати» голову.)
Далі учитель розповідає, як створити книгу «Скарги рослин і тварин». У ній повинно бути записано, які рослини і тварини потребують охорони.
4. Творче завдання «Побажання рослин і тварин».
Запропонуйте дітям уявити, що квіти, дерева і птахи вирішили на-
писати побажання людям.
Завдання. Записати ці побажання. Потім із кращих побажань можна зробити красиві плакати і розвісити їх в парку або в лісі.
5. Робота за підручником (С. 71).
Учні розглядають малюнки, називають рослини, пояснюють, що допо­могло їм упізнати ці рослини; називають тварин, пояснюють, що допомог­ло їм упізнати цих тварин; розповідають, де живуть зображені тварини.
6. Виконання пізнавальних завдань для допитливих (С. 109—110).
7. Підсумок уроку.
Чим конкретно допомагає природі кожен із вас?
Чому на Землі зникають деякі рослини і тварини?
Чому природу потрібно оберігати?
На уроці також можна використати такі завдання. • Поради «Будь природі другом».
Світ навколо тебе дуже привабливий та цікавий, і ти живеш у ньому, як у рідному домі, бо ти — теж частинка цієї природи. А щоб тобі було тут затишно і добре, то слід поводитися мудро, оберігати довкілля, бо без нього ми не зможемо жити. Потрібно допомагати природі відновлювати свої сили. І ти це можеш!
1) Посади деревце, щоб очищувало повітря.
2) Посій квіточки, щоб радували твій зір.
3) Розчисти джерельце, воно чекає твоєї допомоги.
4) Зроби з татусем шпаківню чи дуплянку для пташок.
5) Змайструй сам годівничку для птахів на зиму.
6) Люби цей світ, він чекає твоєї доброти, захисту, любові!
Вірші про охорону природи.

1) Все, що довкола тебе, є — Поля і гори, й ріки — Все на святій землі твоє Від роду і довіку.
Це ліс, що піснею дзвенить,
Коли весна прилине.
Метелик, що на цвіт летить
До кущика калини.
Гаряче сонечко вгорі,
А в нічку — зорі ясні,
І клен крислатий угорі,
І зірочки прекрасні.
Струмок і чисте джерело,
Моря і океани...
І небо, холод і тепло.
І дощики, й тумани.
Верба, що сумно до ставка
Спустила довге гілля,
А в небі хмаронька легка —
Все це і є довкілля!
Он звір, он пташечка летить,
Жучок заліз на зілля.
Усе прийшло у світ, щоб жить,
Усе це й є довкілля!
2) Бережи краплину, бережи травинку, Кожен крок свій на землі оберігай. Бережи тварину, бережи пташинку — І на землі тоді настане рай!
Гра «Вчимося любити природу».
Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не лю­бить людина природу і чому.
1) Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.
2) Людина садить біля будинку дерева.
3) Людина кинула недопалок на землю.
4) Директор заводу поставив очисні фільтри на труби.
5) Водій миє машину на березі ріки.
6) Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.
7) Діти вішають на дерева шпаківні.
8) Після відпочинку у лісі люди зібрали і закопали сміття.
9) Хлопчик б'є пляшки.
Гра «Плоди і листки».
Учитель роздає малюнки, з плодами і листками різних рослин. Учні знаходять свою пару: яким рослинам належать плоди та листки. Необ­хідно мати малюнки і дерев, і кущів, і трав.
Категорія: Уроки | Додав: (08.10.2013)
Переглядів: 2071 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!