Казки народів світу. Підсумковий урок - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Казки народів світу. Підсумковий урок

Тема: Казки народів світу. Підсумковий урок
Мета: повторити і узагальнити вивчений матеріал з теми, допомогти учням осягнути неповторність жанру фольклорної казки, сприяти осмисленню загальнолюдських цінностей, що закладені в їхньому змісті, перевірити рівень засвоєних знань. Вдосконалювати мовленнєві навички, вчити відстоювати власну думку, виховувати цікавість до жанру казки,
Формувати в учнів високі моральні якості.
Тип уроку: урок-гра (літературна подорож)
Демонстраційний матеріал: збірки казок народів світу, ілюстрації до казок, малюнки учнів, мультимедійна презентація, фрагменти мультфільмів за вивченими казками, музичний супровід.

«Землю прикрашає казка – блискуче, найкраще в світі золото, те золото, що блистить вогником у дитячих оченятах, дзвенить сміхом з дитячих вуст і вуст батьків» (Г.Х.Андерсен).

                                                            ХІД УРОКУ

І Організаційний момент
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати.
- Подаруйте один одному гарні усмішки і почнемо урок. На уроці ми:
Сидимо – правильно
Пишемо – каліграфічно
Слухаємо – уважно
Відповідаємо – чітко

ІІ.Вступне слово вчителя.
«Что за прелесть эти сказки!»,- говорив в захопленні про них відомий російський поет О.С. Пушкін. Нам залишається тільки підтримати його.
Дійсно, казки – це особливий жанр, і життя їхнє існує поза межами часу , простору, віку читачів. Навіть важко сказати, в якому віці цікавіше читати казки. В кожний період життя вони відкривають нам щось нове, важливе.
Тому шанують і люблять казку всі: і дорослі, і малі. Нам з вами пощастило, бо протягом багатьох уроків ми поринали в світ казки, раділи і сумували, долали перешкоди разом з їхніми героями. (Звучить музика)
Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас: дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.

В кожнім домі, в кожній хаті,
І у лісі, і в селі –
Хто навчився вже читати,
Має казку на столі.

Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.

У казці звірі мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло здолають,
Тому і люблять казку діти всі.

Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.

Казка – це світ,чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринути в казку – це ж так цікаво,
Це справді свято,радість для душі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .
Сьогодні в нас підсумковий урок з теми. Працювати ми будемо всі разом та індивідуально. Нам необхідно ще раз згадати твори, які ми вивчали, повторити теоретичні поняття, перевірити, як ми зрозуміли вивчені казки.

ІУ. МЕТОД ,,ГРОНУВАННЯ”
- Як сонечко радує теплом і світлом усе живе, так і казки зігрівають радістю, любов ю і теплом душу і серце кожної дитини, кожного читця.
- Ось подивіться, тільки-но пригріло сонечко, і вже з явилась перша квіточка. Але ця квіточка не звичайна, у неї на пелюстках написані завдання, які ми з вами будемо виконувати. А щоб зірвати пелюсточку треба промовити слова: “Пелюсточку відірвем, знання свої доведем.”

Літературна подорож
1.Зупинка Географічна
(розподілити казки за тими країнами, з яких вони до нас прийшли)
(робота в парах)
Країна Казка
Індія
Китай
Японія
Україна
Народи Сходу «Фарбований лис»
«Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
«Пензлик Маляна»
«Синдбад-мореплавець»
«Фарбований Шакал»
«Момотаро або Хлопчик-Персик»

2.Зупинка Теоретична
(віднайти відповідне пояснення правила)

казка фольклорна, спільні історії, сюжети, які трапляються у фольклорі різних народів, вони наче “мандрують світом”.
• мандрівні сюжети, зіткнення протилежних інтересів і поглядів,напруження і крайнє загострення суперечностей…
• антитеза, текст, створений тією мовою, якою володіє автор.
• алегорія, протиставлення протилежних персонажів, характерів, понять.
• конфлікт, спосіб інакомовлення, який дає змогу втілити загальні поняття.
• переклад , один із основних жанрів усної народної творчості, у якому розповідаються вигадані події…
• Оригінал передача змісту тексту засобами іншої мови.

3. Зупинка Гра «З якої казки речення»
-Це чарівний пензлик, - сказав дідусь. («Пензлик Маляна»)
- ріс як на дріжджах……. («Момотаро»)
- як же обурив нас цей пройдисвіт! («Фарбований Шакал»)
- Відпустіть мене в столицю шукати кращої долі.. («Іссумбосі»)
- незабаром підійшли до величезного будинку з високою брамою («Синдбад-Мореплавець»)
- За мить на воді гойдався великий корабель. Імператор, його дружина, принци та принцеси й усі царедворці посідали на корабель (Пензлик Маляна «)
- Я взяв шматок дерева, плаский та широкий, і прив’язав його собі до ніг, другий шматок прив’язав до лівого боку, а третій до правого. (Синдбад)
- Давно колись жили собі чоловік і жінка, та не було в них дітей.( Іссумбосі)
-«Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?» (Пензлик Маляна)
- Він вискочивз-за пояса дівчини і замахнувся мечем-голкою.( Іссумбосі)

4. Зупинка «Підказка художника»
Впізнати казку за ілюстрацією

5. Зупинка Робота у творчих групах. Пазли – встанови відповідність (За часом)
1 група
1) Доброму всюди 1) легко зробити
2) У гостях добре, 2) не візьметься
3) Уперта праця 3) до оселедця
4) І за холодну воду 4) добре
5)Легко говорити, та не так 5 ) а вдома краще

2 група
1) Хочеш бути щасливим 1) багатства
2 Хто зле робить, 2) той більше хоче
3) Щастя дорожче 3)то не будь лінивим
4) Хто більше має 4) тому і щастить
5) Хто добре працює 5) той все собі шкодить

6. Зупинка «Літературний диктант» (Відновіть текст казки)
Жив колись багатий хлопець на ім’я Миколка. Із самого малечку він мріяв про те, щоб навчитися танцювати. Та от біда: не було в нього за що купити одягу. Якось довелося йому йти повз магазину. Зазирнув він у вікно і побачив, як продавець складає одяг. Зайшов Миколка до магазину і попросив продавця хоч на деякий час дати йому одяг.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

7. Зупинка Творча
Рольова гра.
Вчитель: 1. Розповідати казки – це мистецтво. Як же треба володіти словом, щоб зачарувати, зацікавити слухачів. Завдання нескладне, але треба зрозуміти правила гри.
А)Розповісти про Хлопчика – Мізинчика від імені героя. Інші задають питання
Б)Охарактеризувати улюбленого героя

8. Зупинка Гра «Кому належать речі?»
Діти, хтось забув кошик, а в ньому якісь дивні речі?
(Молоток, діжка з фарбою, голка, персик, чашка, пензлик, палички для їжі, крам).

9. Зупинка Домашня
Перевірка домашнього завдання
(діти читають листи улюбленому героєві казки) або інсценізують казку «Момотаро»

ІV. Підсумки уроку
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
Казка – це світ,чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринути в казку – це ж так цікаво,
Це справді свято,радість для душі.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі,
добро і правда завжди зло долають,
тому і люблять діти казку всі.
                                                    (Т. Нужненко)
Звучить пісня «Мої казки»


Заключне слово вчителя.
Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.
Казок на світі є багато.
І веселих , і сумних.
То ж чи можемо
Прожити ми без них?

Не можем без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,
Як зло подолати, як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

Як добре, що казка усіх нас зібрала,
Дорослих і діток разом поєднала.
Гукайте іще нас з собою в мандрівку –
Ми знову прийдемо до вас на підтримку.

Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело. Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.

Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.
Всі разом: От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!

Виставлення оцінок

V. Домашнє завдання:
1.Підготувати розповідь про братів Грімм .(с:4 - 65) д. р.
2. Читати казку «Пані Метелиця» с. 65 – 67 (всім).
В.Р. - скласти власну казку

Робоча картка учня
1.Зупинка Географічна
(розподілити казки за тими країнами, з яких вони до нас прийшли)
(робота в парах)

Країна Казка
Індія
Китай
Японія
Україна
Народи Сходу «Фарбований лис»
«Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
«Пензлик Маляна»
«Синдбад-мореплавець»
«Фарбований Шакал»
«Момотаро або Хлопчик-Персик»

2.Зупинка Теоретична
(віднайти відповідне пояснення правила)

казка фольклорна, спільні історії, сюжети, які трапляються у фольклорі різних народів, вони наче “мандрують світом”.
• мандрівні сюжети, зіткнення протилежних інтересів і поглядів,напруження і крайнє загострення суперечностей…
• антитеза, текст, створений тією мовою, якою володіє автор.
• алегорія, протиставлення протилежних персонажів, характерів, понять.
• конфлікт, спосіб інакомовлення, який дає змогу втілити загальні поняття.
• переклад , один із основних жанрів усної народної творчості, у якому розповідаються вигадані події…
• Оригінал передача змісту тексту засобами іншої мови.

5. Зупинка Робота у творчих групах. Пазли – встанови відповідність (За часом)
1 група
1) Доброму всюди 1) легко зробити
2) У гостях добре, 2) не візьметься
3) Уперта праця 3) до оселедця
4) І за холодну воду 4) добре
5)Легко говорити, та не так 5 ) а вдома краще
2 група
1) Хочеш бути щасливим 1) багатства
2 Хто зле робить, 2) той більше хоче
3) Щастя дорожче 3)то не будь лінивим
4) Хто більше має 4) тому і щастить
5) Хто добре працює 5) той все собі шкодить

6. Зупинка «Літературний диктант» (Відновіть текст казки)
Жив колись багатий хлопець на ім’я Миколка. Із самого малечку він мріяв про те, щоб навчитися танцювати. Та от біда: не було в нього за що купити одягу. Якось довелося йому йти повз магазину. Зазирнув він у вікно і побачив, як продавець складає одяг. Зайшов Миколка до магазину і попросив продавця хоч на деякий час дати йому одяг.

Категорія: Уроки | Додав: (11.01.2017)
Переглядів: 195 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Дуже цікавий урок! Дякую!
Дата публикации: 12.01.2017 в 09:05 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!