Хай дитина знає кожна – жартувати з вогнем не можна! - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Хай дитина знає кожна – жартувати з вогнем не можна!
Тема: Хай дитина знає кожна – жартувати з вогнем не можна!
Мета: Ознайомити учня з причинами виникнення пожеж та правилами, які треба виконувати, щоб їм запобігти; закріпити знання та вміння викликати пожежну команду та засвоїти порядок дії у випадку виникнення пожежі; вказати на засоби захисту органів дихання та шкіри; сприяти розвитку логічного мислення; виховувати дисциплінованість, прагнення убезпечити своє здоров’я, бажання турбуватися про життя та здоров’я ближніх, викликати інтерес до професії пожежника.
Обладнання: малюнок вогнегасника, зразок пожежної машини (іграшка), малюнки до гри «Добрий і злий вогник».
Клас: 2
Використана література:
1// Початкова освіта № 41 2007с.1-3.
2// Початкова освіта № 4. січень 2008 с. 11-13.
3// Початкова освіта № 40 2003 с. 5-7.
4// Розкажіть онуку № 3 2005 с.125-126
5// Розкажіть онуку №5 2000 с. 87-89

Хід заняття 

1 Організація класу.
1.1. Привітання з учнями

Доброго ранку,
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки,
Та сяють усмішки.
Доброго ранку,
Доброго дня!
Бажаєте ви,
Бажаю вам я.
1.2 Створення сприятливого психологічного комфорту.
Спочатку дозволимо сісти дівчаткам, потім хлопчикам. Спершу краса, а потім сила.
Всі почули ви дзвінок,
кожен з вас вже постарався,
до уроку приготувався,
тож девіз тепер згадаймо
і заняття починаймо.
Девіз: Щоб у вашому домі не було біди,
Будьте обережні з вогнем завжди!

2. Розкриття теми уроку.
2.1. Вступна бесіда
Щоб дізнатися, якою буде тема нашого заняття, вам потрібно розгадати загадку. Отож сідайте рівненько, тихенько і слухайте уважно.
Без крил, без рук, без ніг,
А вгору піднімається. (дим)
- У народі кажуть, що диму без вогню не буває.
Чому, як ви гадаєте? (відповідь дітей)
От і пожежа, як правило виникає не сама по собі, а з вини людей. Багато горя і сліз приносить пожежа. Вона знищує все, сіє смерть. Пожежу легше попередити, ніж загасити. Тому ми сьогодні на занятті ознайомимося з причинами виникнення пожеж та правилами, які треба виконувати, щоб їм запобігти.
Отже, якою буде тема нашого заняття? (діти читають тему з дошки)
2.2 Робота над темою уроку.
А зараз ми з вами попрацюємо над темою уроку. Першим кроком у нас будуть загадки.
- Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (вогонь)
- Скільки б не їв , ніколи ситий не буде. (вогонь)
- Живуть у тісній темниці
Без страху темноти,
Хлоп’ята, яснолиці,
Вогню малі брати.
І мають душу щедру, хоч дерева сини.
Згораючи дощенту,
Вогонь дають вони. (сірники)
Дійсно, діти, вогонь дуже небезпечний. Але тільки тоді, коли люди виявляють небезпечність під час користування ним. Насправді ж вогонь –
Давній помічник людини. З його допомогою здійснюється багато корисних справ. Він вірно служить людям у побуті й на виробництві.
Як ви вважаєте, для чого потрібен вогонь?
- А чи може вогонь бути небезпечний?
(відповіді учнів)

3. Словникова робота
- Діти, а хто з вас знає що таке пожежа?
(відповіді учнів)
- Пожежа – полум’я яке охоплює і знищує все навколо.
А хто хоче зачитати віршик з дошки?
Якщо виникне десь дим,
Або раптом буде спалах,
Телефон лише один,
«101» - «сто один, сто один».
- Діти тож за яким номером потрібно телефонувати, коли виникне пожежа?
- Подумайте, коли вогонь наш друг?
- Вогонь зігріває нас, наше житло. За допомогою вогню можемо приготувати їжу.
Без вогню не можливе життя на землі. Він потрібен всюди: у будинках, у школах, на заводах. Вогонь плавить руду і допомагає людині отримати метал.
- Вогонь – це ще й символ. Люди схиляють голови перед вічним вогнем біля пам’ятника героям. Але ж трапляється, що вогонь із вірного друга та помічника перетворюється на безжалісного ворога та руйнівника.
- Як ви вважаєте, чому?
- Коли це трапляється?
- Вогонь знищує за лічені хвилини те, що створювалося довгими роками наполегливої праці.
Важко усвідомити як у вогні гинуть дорослі люди, але ще страшніше, коли це трапляється з дітьми.
3.1. Гра «Добрий і злий вогник».
(під цими двома надписами діти прикріплюють тематичні малюнки та коментують їх)
- На цьому малюнку вогонь корисний…
- А зараз діти, пограємо у гру «Добрий і злий вогник», нам потрібно розділитися на групки: кожна групка отримує малюнок і віршик, який треба пояснити і скласти до нього правила протипожежної безпеки.
Вогник – наш товариш і друг,
Ми без нього як без рук.
Мама їсти нам готує,
І за ним весь час пильнує.
- А в печі велетенській, у домні,
Плавлять сталь сталевари невтомні.
- Ще вогонь нам хліб випікає,
І від голоду нас захищає.
- Вічний вогонь біля пам’ятника горить,
Не забудь перед ним голову схилить!
- А цей вогонь зі спортом дружить,
Спортсменам олімпійцям вірно служить.
Щоб у нас вогонь був тільки добрим, ми самі повинні не допустити його небезпеки. Пам’ятайте, що з вогнем жартувати не можна, бо вогонь не пробачає помилок.
Цей традиційний заклик доводиться нам чути з дитинства. Багато хто до нього звик, вважає, що біда може трапитись з кимось іншим, а не з ним.
А пожежі палахкотять, у вогні гинуть люди, майно, тварини, рослини.
Значні кошти витрачає Україна на гасіння пожеж. Щороку в Україні виникає більш як 50 000 пожеж, а головне гинуть тисячі людей. За статистикою кожна 10 пожежа у містах і селах нашої області результат дитячих пустощів з вогнем. Кожен десятий із загиблих – дитина.
- Збільшується кількість пожеж у зимовий період. Як ви думаєте, чому?
(відповіді учнів)
- Але й у теплу погоду існує пожежна небезпека. Поміркуйте, як і де?
(відповіді учнів)
- З яких причин виникають пожежі?
(в одих випадках – через стихійні лиха, інших - техніка підводить; від іскри «бенгальського» вогню, вогню петарди).
Підраховано: на 1000 пожеж 100 виникає з вини дітей.
- Діти а хто з вас знає правила протипожежної безпеки? Назвіть їх.
(відповіді учнів)
А зараз ми з вами їх зачитаємо, і пояснимо.
1. Не гратися з сірниками і запальничками.
2. Не запалювати папір або інші предмети.
3. Не переносити запалені свічки, бенгальські вогні, запалювати їх під контролем дорослих.
4. Не запалювати легкозаймисті речовини, не перевіряти можливості їхнього горіння.
- Діти! Дотримування правил протипожежної безпеки допоможе державі зберегти житлові будівлі, підприємства, лікарні, школи, витвори мистецтва, меблі, книги, все те, що людина створила трудом, а головне – здоров’я і життя людей.
А тепер відгадайте загадку.
Лежать у порядку дерев’яні малята,
Білі, здорові, всі чорноголові. (сірники)
Вчитель - Саме через розваги з ними виникає багато пожеж.
Учень.1
Не грайся, дружи, з сірниками!
Запам'ятай, хоч він малий,
Але від подиху одного
Будинок наш згорить новий.
Вчитель. Дуже небезпечні пустощі й з такими горючи¬ми рідинами, як бензин, ацетон, лак. Це загрожує вибу¬хом, а значить і опіками, каліцтвом, смертю.
Пам'ятайте й про те, що загрожують пожежею і залишені без нагля-ду праска, плита; ніколи не забувайте вчасно вимикати й інші електронагрівальні прилади.
Бути обережними з вогнем, контролювати свою по¬ведінку під час користування ним закликають різні пам'ятки, інструкції.
Учень.2
У світі безліч речовин:
І спирт, і газ, і керосин.
Вони загальну рису мають:
Від іскри навіть вибухають,
Про це ви завжди пам'ятайте
Й подалі від вогню ховайте!
(На дошці малюють діти: сірники, бензин, газ, фарба, спирт).
— Пам'ятайте завжди, що гра з вогнем приведе до біди!
Фізкультхвилинка.
А зараз за допомогою лічилки ми з вами трохи відпо¬чинемо.
Не вмикай на кухні газ — раз,
Не клади в запіч дрова — два,
В лісі сірники не три — три,
Не лишай вогонь в квартирі — чотири,
Не лягай при свічці спати — п'ять,
Вчитель. Як діяти, якщо пожежа все ж спалах¬нула?
Учень. Не лякатися, не ховатися, а залишити приміщення і повідомити комусь із дорослих або подзвонити у пожежну охорону «101». Вчитель. Чи можна водою гасити вогонь, який виник від спалаху телевізора?
Учень. Ні. Вода — провідник струму.
Вчитель. Уявіть собі, що загорілася праска. Чим можна її загасити?
(Товстою ковдрою).
Водою не можна — вдарить струмом.
- Якщо пожежа починається у лісі, то як її загасити?
(Піском, землею, водою)
- А чим ще можна загасити полум'я, ви дізнаєтеся, якщо відга¬даєте загадку. До пори вишу,
До пори мовчу,
А вогонь зачую —
І сичу, й лютую. (Вогнегасник) (Вивішується малюнок).
У вогнегаснику є спеціальна піна, яка може загасити по¬лум'я, поливаючи палаючі предмети.
- Що робити, якщо виникла велика пожежа?
(Викликати пожеж¬них за номером «101» і повідомити комусь із дорос-лих.)
- А зараз відгадай¬те загадку.
Машина червоного кольору з білою смугою та сиреною, ру¬хається дуже швидко навіть при червоному і жовтому світлі світло¬фора. (Пожежна машина)
(Показ зразка пожежної машини (іграшка).
3.2 Літературна вікторина
А зараз ми з вами проведемо літературну вікторину.
Назвати автора та назву твору, в якому йдеться про вогонь.
«От мати наварила йому снідати, принесла до берега тай кличе…»
(Українська народна казка «Івасик Телесик»)
«Як затопить хату, то дим аж під небесами стелиться, а як вийде на Дніпро…»
(Українська народна казка «Кирило Кожум’яка»)
«Впоравшись із роботою, дівчинка йшла в куток і сідала просто на попіл, натрушений біля каміна» (Шарль Перро «Попелюшка»)
4. Закріплення вивченого
4.1 робота над висловами
«Чиє горить, той хай і гасить»
Діти правильний цей вислів?
Як ви його розумієте?
4.2 Розповідь про сучасних пожежників
Діти, а хто із вас хотів би бути пожежником?
Чому?
(Відповіді учнів)
- Пожежник – одна з найголовніших професій.
Пожежники – мужні, безстрашні, сильні, спритні бійці. Вони готові прийти на допомогу щохвилини. Не кожна людина заради інших ризикує своїм життям.
Тому й поважають усі пожежників.
4.3. Логічне завдання
Тепер в нас завдання на логіку.
- Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. За скільки секунд мають одягнутися 2 пожежники?

5. Підсумок уроку.
5.1 Підсумкова бесіда
— Який висновок ви зробили після цього уроку?
- Що нам треба завжди пам'ятати?
(Гра з вогнем приведе до біди!)
5.2. Домашнє завдання.
1. Дотримуватися «Правил пожежної безпеки».
2. Намалювати ілюстрації, які розповідають про пожеж¬ну безпеку.
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: tetiana9596 (16.01.2014) | Автор: Михайлюк Тетяна Георгіївна E
Переглядів: 3259 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!