Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Хай добрим ваше серце буде
Тема: Хай добрим ваше серце буде. Мета: поглибити знання учнів про добро, сприяти розвитку мотивації до добрих та гуманних вчинків; розвивати уявлення про те, що добра і чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про тих, хто потребує допомоги; виховувати бажання творити добро. Обладнання: оповідання В.Сухомлинського; плакати "Прислів’я", фарби. Хід заняття: Врятує світ краса Завжди так говорили. Тепер врятують світ лиш доброта, Бо однієї вже краси занадто мало, Бо стільки всюди зла – людина вже не та… Тож, люди на землі! Спішіть добро творити, щоб нам не згинути у морі зла, щоб кожен міг серед краси прожити у царстві справедливості й добра. Отже, діти, чи зрозуміли ви про що ми будемо вести розмову? Відповіді дітей: - Про доброту - Про добрі справи - Про те, що людина повинна творити добро. Вчитель: Вірно! Тема нашої години спілкування – "Хай добрим ваше серце буде" Діти прочитайте уважно слова записані на дошці: милосердя, біль, повага, тривога, ніжність, війна, хвороба, злагода, байдужість, справедливість, жорстокість, ласка, співчуття. Знайдіть серед них ті, які асоціюються з добром. А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро? Відповіді дітей: - Добро - це радість. - Добро – це добрі вчинки. - Добро – це допомога другу. - Добро – це коли ти поряд з тим, хто потребує твоєї допомоги. - Добро – це посмішка мами. - Добро – це коли ти умієш прощати. - Добро – це, коли ти допомагаєш тому, кому погано. - Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят. - Добро – це , коли від твоїх вчинків всім хто поряд приємно і радісно. Вчитель: Отже, у кожного із вас є своє розуміння добра і доброти. Але всі ці висловлювання, думки об’єднує одна думка: людина прийшла в цей світ творити добро для тих, хто її оточує. А тепер, діти, давайте пофантазуємо. Як би добро можна було зобразити у кольорі, яким фарбам ви віддали б перевагу? Відповідь дітей : - жовтий - рожевий - золотий - салатовий - можна змішати найсвітліші кольори. Вчитель: Ви вибрали найяскравіші, найсвітліші кольори. І це вірно, тому що добро це яскраві і світлі ваші вчинки. Відтак, продовжуємо фантазувати з кольорами. Візьміть пензлики і намалюйте добро так, як ви собі його уявляєте. (діти малюють) Роботу закінчено. Ваші малюнки нам ще знадобляться, а ми продовжуємо розмову. Із давніх-давен відомо, що бути добрим корисно. Добрі люди довше живуть і добре себе почувають. У народі кажуть: "З добрим добре". А чи знаєте ви народні висловлювання про добро? Діти: - Світ не без добрих людей. - Роби людям добро і воно до тебе повернеться. - Життя дається людині на добрі справи. - Людина красива не словами, а добрими ділами. - Хто людям добра бажає , той і сам має. - Перемога завжди за добром. - Все добре переймай, а злого – уникай . - За добро добром платять. Вчитель: Діти! Як ви розумієте прислів’я "За добро добром платять" . Відповіді дітей: - Я думаю , що коли тобі роблять добро, то потрібно бути вдячним. - Мені здається, що на добрі справи теж треба відповідати добрими ділами. - Я вважаю, що коли до тебе з добром, то і ти повинен бути добрим. Вчитель: Послухайте, діти, оповідання В.О. Сухомлинського "Наїлися, встали і пішли" і подумайте чи можна сказати, що герої цього оповідання на добро відповіли добром. У старенької бабусі біля хати росте велика яблуня. Рясно вона вродила цього року. Аж гілля гнеться. Прийшла осінь. Достигли яблука. Ідуть зі школи три веселі хлопці – Петро, Микола та Іван. Бачать, на дереві яблука висять – пахучі червонобокі. Петро й каже: - Давайте попросимо у бабусі яблук. Попросили. Бабуся й запрошує: - Ідіть, діти, нарвіть собі яблук, їжте. Нарвали хлопці повне відро яблук. Сіли, їдять. А недогризки біля хати кидають. Наїлися, встали й пішли собі додому. І подякувати забули, а про недогризки вже й казати нічого: лежать. Устала старенька, зітхнула та й пішла недогризки збирати. Позбирала й козі віддала. - О –о, невдячність за добро – то потворно. Вчитель: - Чи згодні ви з поведінкою хлопців? - Яку пораду ви дали б Петру, Миколі та Івану. Відповіді дітей: Володя С. – Хлопці були невдячні. Замість того, щоб подякувати, вони насмітили. Я б радив їм подякувати бабусі і прибрати сміття. Юля К. – Моя порада хлопцям – подякувати за яблука, за гостинність і спитати чи потрібна бабусі їхня допомога, адже вона старенька і їй важко. Юля П. – Я б порадила хлопцям, щоб вони допомогли бабусі обірвати всі яблука і поскладати в ящики, тому що за добро потрібно платити добром. Вчитель: Діти, ви дали слушні поради героям оповідання. І я думаю, що якщо б хлопці прислухались до них, то всі б залишилися задоволені. А тепер діти згадайте про свої вчинки, які залишили добрий слід. Іван Ф.: Я згадав випадок, коли захворів мій дідусь. Я весь день був з ним - давав йому ліки, приготував бутерброд і чай. Дідусь сказав потім, що я допоміг йому одужати. Володя С.: У мене є бабуся. Їй 91 рік. Вона вже погано бачить і я з нею ходжу на прогулянку. Бабуся дякує мені за це. Юля К.: Нам у школі розповіли про те, що двох хлопців збила машина і їм потрібна допомога. Я прийшла додому і розказала батькам про це. Моя сім’я виділила кошти на їх лікування. Оля П.: Зі мною був такий випадок. Я йшла зі школи і побачила, що собаки накинулись на кошеня. Воно було злякане. Я відігнала собак і забрала кошеня. Воно тепер живе у нас і вже підросло. Данило В.: У нас в класі проходила акція "Знайди хазяїна покинутому песику". Я попросив маму і бабусю взяти його. Вони мені дозволили. Тепер він живе у нас, звати його Атас. Діана М. Ми з подругою ішли зі школи додому і побачили, що дві старші дівчинки зняли шапку з першокласниці ображають її. Ми забрали шапку і захистили дівчинку. Нам погрожували, але ми не злякались тому, що були праві. Владик С.: Я їхав в автобусі на заняття гуртка. В автобус зайшов інвалід, у нього не було ноги. Я йому поступився місцем. Він сів і подякував мені. Маргарита К.: Мені в класі розповіли, що біля старого будинку живуть 9 покинутих цуценят. Я пішла і взяла двох. Одного віддала бабусі, а другого сусідці. Надійка П. Я теж з Ритою ходила до тих цуценят і умовила тата взяти одного до дому. Назар Б. : У мене є двоє маленьких братиків. Одному 2 роки, другому півроку. Коли вони захворіли, мама мене попросила піти в аптеку. Я пішов і купив потрібні ліки. Вчитель: Діти, чи приємно вам розповідати про свої добрі вчинки Отже, коли робиш добро, то і сам отримуєш задоволення, коли радість даруєш іншому, радієш і сам. А тепер, дітки, візміть свої малюнки і прикріпіть їх на дошці. Подивіться які яскраві ваші малюнки! Мені здається, що в класі стало світліше, затишніше тому, що ваші роботи випромінюють доброту. А ви це відчуваєте? (Висловлювання дітей: - в класі стало красивіше - здається, що загорілися яскраві вогники.) А зараз ми станемо в коло, візьмемося за ручки і посміхнемося один одному. Кажуть добрим бути просто і непросто. На мою думку зовсім неважко сказати один одному приємні слова. Мені до рук потрапила ласкавинка. Вона мене зігріває, покращує мій настрій. Я хочу поділитися нею з вами. Я передам її тому, хто стоїть зі мною поряд разом з ласкавими, приємними словами. Ласкавинка буде переходити з рук в руки зігріваючи ваші сеця. (діти передають умовну "ласкавинку" з рук в руки дивлячись один одному в очі, висловлюючи компліменти) Юлечко, ти розумниця. Дмитре, ти охайний хлопчик. Назаре, ти хороший друг. Даринко, в тебе красива коса. Діано, ти красуня. Владику, ти добрий і надійний. Іванку, ти хороший футболіст тощо. Вчитель: Чи приємно вам чути ласкаві слова? Отже, даруйте частіше один одному, своїм близьким і рідним такі ласкавинки, це зовсім не важко. Прошу зайняти свої місця. Що ж нам залишилось підвести підсумок години нашого спілкування. Допоможе нам це зробити вправа "Закінчи речення" Прошу подумати і закінчити речення: "Хай добрим ваше серце буде для того щоб…" Відповіді дітей: - щоб світ став кращим. - щоб перемагало добро. - щоб всі були щасливими. - щоб допомогти тим, кому це потрібно. - щоб допомогти природі. - щоб допомогти інвалідам. Вчитель: Дякую вам,діти, за ваші щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими. А закінчити нашу бесіду мені хочеться так як і починали - віршем Любі дітки! Відкривайте Серце для добра. Всім, хто поруч, подаруйте Крихітку тепла , Сильні будьте! Не лякайтесь Боротьби зі злом. Пам’ятайте: перемога Завжди за добром. Література: Мовчун А., Мовчун Л. Абетка моральності.- К.: Навчальна книга, 2004 Моральне та громадянське виховання. – Х.: Вид. група "Основа", 2009 50 уроків про чесноти/ Упорядник Лопатіна О. О. , Скребцова М. В. – Х.: Вид. група "Основа", 2009 Сухомлинський В. О. Квітка сонця. – Х.: ВД "Школа", 2010 Уроки етики в 1 – 4 класах/ Упорядник Кулик О. О., Фінько Г. М., Кенц Г. І. Х.: Вид. група "Основа", 2009 Шорик Т. К., вчитель-методист ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10
| |
Переглядів: 3387 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |