Хліб – усьому голова. П.Тичина «Де не глянь – колоски». Т.Коломієць «Хліб». Загадка. Народні порівняння. (Продовження) - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Хліб – усьому голова. П.Тичина «Де не глянь – колоски». Т.Коломієць «Хліб». Загадка. Народні порівняння. (Продовження)

1.    1. Традиції українців. (Група «Народознавці»)  

Завдання: прочитати текст, розказати про одну з традицій.

Хліб, за добрим українським звичаєм, мав неодмінно лежати на столi.  Дуже пильнували, щоб хліб не падав на підлогу. А як упаде, потрібно пiдняти його, перепросити, поцiлувати і з’їсти. 
Коли хтось знаходив на дорозi окраєць, не можна через нього переступати. Потрiбно пiдняти, обрусити i покласти на видному мiсцi - птахам. 
Народжується дитина ідутъ  хлібом. 

Виряджала мати сина в дорогу – замотувала в торбину окраєць житнього хлiба. 
Вiдзначали весiлля з хлiбом-сiллю та весiльним короваєм.

Будували хату неодмінно приходили з хлiбом.

Проводжали в останню путъ - з хлiбом. 

2.     Прислів’я та приказки про хліб. (Група «Мовознавці») Завдання: ознайомитись з прислів’ями, одне з них вивчити напам’ять і розказати.

Що посієш, те й пожнеш.

Весною не посієш - восени не збереш.

Не страшна біда, коли є хліб та вода.

Лежачого хліба ніде нема.

Сій вчасно - вродить рясно.

Посій упору, будеш мати зерна гору.

Не кожух гріє, а хліб.

Яка пшениця, така й паляниця.

Земля-годівниця аж парує, та хліб людям дарує.

Поганого хліба немає - погано, як нема хліба.

3.     Загадки.

Учні читають і відгадують загадку в підручнику і відгадують загадку, запропоновану вчителем.

Виріс в полі дім, зерна повно в нім, стіни позо­лочені, ще не обмолочені. (Колос)

4.     Опрацювання вірша П.Тичини «Де не глянь – колоски»

                     5.1. Читання вчителем.

5.2. Читання «луною».

5.3. Виразне читання вірша учнями.

5.4. Словесне малювання.

5.     Робота над порівняннями.

-         З чим порівнює автор вірша ліси? Прочитайте.

-         Прочитайте порівняння в підручнику. Поясніть їх. Які з них стосуються теми нашого уроку?

6.     Узагальнення та систематизація вивченого.

-         З давнiх-давен ведеться в Українi, що хл у хатi - то багатство, сiль  - то 

гостиннiсть i щирiсть. Нашу Україну з давніх-давен називають хлібним  краєм,  бо люди, що живуть тут, умiли і вмiютъ обробляти землю i вирощувати на нiй  хороші врожаї. Для нашого народу хлiб був не просто справою це була основа його 

життя і найдорожча святиня. 

Хлiб - частина iсторiї і її майбутнє, вiн початок і щастя життя. Ранiше люди говорили про хлiб як про живу iстоту: «Хлiб-годувалъник!», «Хлiб-батечко». 

З давніх часів батьки привчали дітей своїх традицій – берегти хліб.

-         Складіть свої поради,  як і чому треба берегти хліб. («Мікрофон»)

7.     Підсумок уроку.

1.     «Асоціативний кущ»

Назвіть слова, що стосуються теми нашого уроку.

2.     – Чи справилися ми із завданнями уроку?

-         Як би ви оцінили свою роботу на цьому уроці?

 

Муляревич В. В., учитель початкових класів, Уманський НВК № 1 Черкаської обл.

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.07.2010)
Переглядів: 1961 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!