Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
1. 1. Традиції українців. (Група «Народознавці») Завдання: прочитати текст, розказати про одну з традицій. Хліб, за добрим українським звичаєм, мав неодмінно лежати на столi. Дуже пильнували, щоб хліб не падав на підлогу. А як упаде, потрібно пiдняти його, перепросити, поцiлувати і з’їсти. Виряджала мати сина в дорогу – замотувала в торбину окраєць житнього хлiба. Будували хату —неодмінно приходили з хлiбом. Проводжали в останню путъ - з хлiбом. 2. Прислів’я та приказки про хліб. (Група «Мовознавці») Завдання: ознайомитись з прислів’ями, одне з них вивчити напам’ять і розказати. Що посієш, те й пожнеш. Весною не посієш - восени не збереш. Не страшна біда, коли є хліб та вода. Лежачого хліба ніде нема. Сій вчасно - вродить рясно. Посій упору, будеш мати зерна гору. Не кожух гріє, а хліб. Яка пшениця, така й паляниця. Земля-годівниця аж парує, та хліб людям дарує. Поганого хліба немає - погано, як нема хліба. 3. Загадки. Учні читають і відгадують загадку в підручнику і відгадують загадку, запропоновану вчителем. Виріс в полі дім, зерна повно в нім, стіни позолочені, ще не обмолочені. (Колос) 4. Опрацювання вірша П.Тичини «Де не глянь – колоски» 5.1. Читання вчителем. 5.2. Читання «луною». 5.3. Виразне читання вірша учнями. 5.4. Словесне малювання. 5. Робота над порівняннями. - З чим порівнює автор вірша ліси? Прочитайте. - Прочитайте порівняння в підручнику. Поясніть їх. Які з них стосуються теми нашого уроку? 6. Узагальнення та систематизація вивченого. - З давнiх-давен ведеться в Українi, що хлiб у хатi - то багатство, сiль - то гостиннiсть i щирiсть. Нашу Україну з давніх-давен називають хлібним краєм, бо люди, що живуть тут, умiли і вмiютъ обробляти землю i вирощувати на нiй хороші врожаї. Для нашого народу хлiб був не просто справою —це була основа його життя і найдорожча святиня. Хлiб - частина iсторiї і її майбутнє, вiн початок і щастя життя. Ранiше люди говорили про хлiб як про живу iстоту: «Хлiб-годувалъник!», «Хлiб-батечко». З давніх часів батьки привчали дітей своїх традицій – берегти хліб. - Складіть свої поради, як і чому треба берегти хліб. («Мікрофон») 7. Підсумок уроку. 1. «Асоціативний кущ» Назвіть слова, що стосуються теми нашого уроку. 2. – Чи справилися ми із завданнями уроку? - Як би ви оцінили свою роботу на цьому уроці? Муляревич В. В., учитель початкових класів, Уманський НВК № 1 Черкаської обл. | |
Переглядів: 3573 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |