Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Колективна добра справа «Допоможемо пернатим зиму зимувати»

Колективна добра справа
«Допоможемо пернатим
зиму зимувати»

 

МЕТА: поглиблювати знання учнів про різноманітність видового складу зимуючих птахів нашого краю; навчити розпізнавати птахів за співом; уточнити уявлення про спосіб життя птахів взимку; активізувати бажання допомагати птахам у холодну пору року; виховувати бережне ставлення до природи, любов до братів наших менших.

Обладнання: картки з малюнками, комп’ютер, слайд – шоу «Голоси птахів», шапочки птахів.

                                                                                                            Хід заняття.

Вихователь:
Щось вас хочу запитати,
Тому час не гайте,
А гарненько поміркуйте
І відповідь дайте.

Якась трійка пролетіла коней-скакунів,
Гарну дівчину повезли у санях вони.
Має гарне, біле личко дівчина чудова,
Рукавом ускрізь змахнула – у дерев обнова.
Навкруги все заіскрилось, запереливалося,
Білокоса дівчина всім заусміхалася.
Що за дівчина така, що за трійка мчалася?
Ви вже здогадалися?

- Вірно, зима. За що ви любите цю пору року? А чим дошкуляє зима?
- Так, сильними морозами, холодом, великими снігопадами та хурделицями, та ще й ожеледицями. Та найбільше дошкуляє зима птахам. Адже птахи є невід’ємною частиною природи. У лісі, на луках, у полі, в парку, саду біля житла – скрізь вони привертають нашу увагу. Ми спостерігаємо, як одні з них у пошуках їжі стрибають по землі, інші обстежують гілки й стовбури дерев. Ми милуємось їх польотом, формою тіла, красою оперення, дивуємося з їхньої поведінки. Не можемо уявити собі лісу без співу птахів, нас зачаровує пісня солов’я, жайворонка, навіть тихеньке тенькання якоїсь непомітної серед рослинних хащів пташини радує нас, створює добрий настрій. Щоб і в нас з’явився чудовий настрій давайте на мить зазирнемо у пташине царство, його веселу, гомінку та працьовиту родину.

Відео-презентація «Чаруючий світ природи».

-Птахів, що оточують нас ми можемо побачити в будь–яку пору року. Але, чи задумуємося ми про те, як їм важко взимку. Птахи, які залишилися зимувати, весь короткий день шукають їжу. Одні споживають свої запаси, інші – клюють плоди, ягоди та насіння рослин. Багато птахів залишаються зимувати у нас. Але це для них не так просто.
-Коли ж найтяжча пора для птахів?
- Найважливіші та найтяжчі зимові місяці для птахів – грудень і січень, саме тоді потрібна допомога, увага людини, і справа тут не тільки в морозі. Птахам важко пережити скорочений світловий день. За якихось 6-7 годин, їм потрібно не лише знайти їжу, а й засвоїти її, щоб пережити довгу зимову ніч. Виявляється, що в грудні птах робить у середньому за світловий час доби біля 800 рухів, а в січні – 1200, тобто, додається час (день збільшується), а тому й збільшується шанс дістати їжу та вижити взагалі. Тому взимку у птахів залишається одна надія – на людину.

-Яку ж допомогу може надати людина пташці?
(Повісити годівнички, підгодовувати їх кормом).

-У кожного з вас є конверт, відкрийте його.
- Що ви там знайшли?

- Картинки з голівками пташок, назвіть їх та відшукайте картку із зображенням птаха та його назвою на дошці.
- А тепер подивіться зворотній бік картки, що ви там бачите?

-Зернята, крихти, насіння рослин.

-Та спочатку пограємося і пригадаємо зимуючих птахів.

Гра «Прилетіли птахи»
Вихователь попереджує учнів, що в грі потрібно називати лише зимуючих пташок, а на інших плескати в долоні.

Прилетіли граки, синиці, жуки, дятли,
посмітюхи, ластівки та мухи.
Прилетіли солов’ї і горобчики малі,
зяблики, ворони, снігурі червоні,
сови та лисиці, горлиці, куниці.

А зараз ми ще раз пригадаємо, які ж птахи залишаються у нас взимку.

Виступи учнів супрорводжуються записом співу птахів.
1 учень (демонструє малюнок синиці)
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький,
І ця пташка невеличка
Називається …синичка.
2 учень.
Синички, хоча й тримаються поблизу людини, свої гнізда часто будують в дуплах дерев, у щілинах будівель, на балконах, але завжди зберігають певну дистанцію.
3 учень
Упізнати щиглика можна за яскраво-жовтими великими плямами на чорних перах крил,по червоній смужечкці на дзьобику, а ще за світлокоричневими плямками на світлих грудках. Щогли завжди рухливі, вони поїдають просо, мурашині яйця, насіння лопуха, шматочки яблука, насіння берези, вільхи.
4 учень
Повзик- це якийсь сюрприз,
Головою висить вниз,
Він вчепився до кори,
Бігає туди-сюди.
5 учень
Дуже раді дітворі
Червоненькі…..
Снігурі.
6 учень
Сива латка, чорна латка,
Дражнять –каркарона,
По березі вона скаче,
Хто ж вона?.....
Ворона.
7 учень
Прилетіли у двори
І дружочки-голуби,
Поживитись хочуть,
Й тихо щось воркочуть
8 учень
Це сорока-білобока, має гарний чорний хвіст,
З шкідниками теж воює, бо до цього має хист.
9 учень
Із сонечко разом встає пташеня!
Цвірінька, стрибає, шука черв’ячка
Хто відгадає – той молодець.
Сіренька пташка, це - ….
горобець.
-А зараз зверніть увагу на зворотній бік картки і розкажіть, чим будете годувати своїх пташок.
-Про корм потрібно потурбуватися ще влітку. У серпні – вересні зв’яжіть снопики чортополоху, кінського щавлю, кропиви, лободи. Їх краще зберігати у підвішеному вигляді, а зимою встромити у сніг, поряд з годівничкою.
Синиці легко впораються і з твердою шкаралупою насіння кавуна, дині, гарбуза, кабачка. Це насіння потрібно промити теплою водою та висушити.
Жирне насіння соняшника можна також ввіткнути поряд з годівничкою.
Якщо немає вівса та проса, птахів можна годувати вівсянкою та пшоном. Люблять птахи різноманітні сухофрукти та гриби. А ще більший сюрприз для птахів, якщо вони будуть червивими.
У травні – червні можна наловити травневих, червневих хрущів, які масово літають у вечірні години або інших комах. Сухі комахи взимку – це свято для багатьох птахів. Більшість відходів зі столу врятують життя не одному птаху: недоїдена каша, картопля, крихти білого хліба, ягоди з компоту, крихти сиру тощо.
Потрібно пам’ятати, що чорний хліб набухає у дзьобиках птахів і може викликати їх загибель.Залюбки птахи будуть клювати і шматочки жиру, маргарину, сала.
Потрібно тільки пам’ятати, що вони повинні бути несолоні, тому щоб сіль для птахів – отрута.

Любий друже мій, юннате,
Уявляєш, скільки птах
Може з"їсти, поїдати
Гризунів, червів, комах?
То ж птахи із нами в спілці,
Поля й саду сторожі
Сови, дятли і синиці,
Щегли, сойки, снігурі.
То ж як стрінеш непутящих
Що біжать поза двором
Видирати гнізда в хащах –
Ти одразу присором.
Не лякайте, друзі, пташок!
Хай вони навкруг літають,
Крила їх в промінні сонця,
Наче райдуга нам сяють.
Між дорослих і малечі
Пташка бачить все навкруг
Дружно сяде вам на плечі,
Якщо ви їй справжній друг.
Тих, у кого є кормушки,
В кого є пташки в дворі,
Не кусають того мухи
І прокляті комарі.
Бо пташки працюють ревно
Поїдаючи комах,
І до вечора в них, певно,
Аж оскома на зубах.

-Наш з вами обов’язок – зберегти життя цих маленьких створінь, бо тільки ми, люди, можемо їх врятувати. А саме, треба робити побільше годівниць і насипати корм для пташок. Тому виготовляйте годівнички, розвішуйте їх в своїх садах і не забувайте постійно підсипати до годівнички корм. Пташки хоч і не можуть розмовляти з вами, але вони будуть дуже вдячні за поміч зі сторони людей.

Якщо людина добре серце має,
Вона іде у світ добро творить.
В її очах любов і ласка сяють,
Така людина сонечком горить.

-А зараз ми підемо до шкільного саду і повісимо свою годівничку, в яку покладемо для пташок свій гостинець, та щодня будемо його поповнювати, адже крихта білого хліба для пташки –порятунок.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: nataliashevchenko06 (02.03.2018) | Автор: Щевченко Наталія Василівна E
Переглядів: 219 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!