Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Кома і крапка з комою у складних безсполучникових реченнях.

Тема. Кома і крапка з комою у складних безсполучникових реченнях.

Мета: домогтись засвоєння учнями розділових знаків у складному 
            безсполучниковому реченні з однорідними частинами
; підвищувати 
            культуру їх мовлення
; розвивати увагу, логічне мислення.

Тип уроку: урок-практикум.

Обладнання: Узагальнююча таблиця «Смислові зв'язки і розділові знаки у
                         БСР», картки з індивідуальними завданнями.

 

                                               Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.     Самооцінка підготовки домашнього завдання.

2.     Супровідне повторення.

Словниковий диктант з перевіркою за допомогою коду (код учні записали на початку уроку).

 Зразок коду: № П - м'який знак не пишеться:

1)    після б, п, в, м, ф, р, ж, ч, ш, к, х;

2)    між буквами, що позначають м'які приголосні;

3)    в дієсловах 2 ос. одн., на еш, єш, иш, їш;

4)    в назвах десятків і сотень;

5)    в словах баский, різкий,боязкий, похідний.

В'язкий (5), дядько, Харків (1), сімдесят (4), Кобзар (1), твориш (3), дощ (1), пісня (2), календар (1), ставте (1), щастя (2).

3.     Перевірка рівня орфографічної грамотності за допомогою асистентів

 (2 учні).

Використання аркуша самооцінки.

Учні записують оцінку, виставлену асистентом до нього. Оцінка за урок складається з успішного виконання 3 видів робіт: написання словникового диктанту, відповіді правила, виконання індивідуального завдання.

ІІІ. Організація роботи в групах за рівнем пізнавальної активності.

1 група

2 група

Складіть план власного висловлювання за відповідним параграфом.

Запишіть речення, зробіть повний синтаксичний розбір.

Була рання осінь, поміж грядками на обніжках снувалося павутиння.

Працює над індивідуальними завданнями з елементами допомоги (схеми, пам'ятки) із застосуванням програмової перевірки знань асистентами.

Списати, визначити граматичні основи, встановити за допомогою дужок, із скількох частин складається БСР. Визначити смислові зв'язки.

Пружний вітер лопотів крильми над сивою головою, шуміла білокора тополя. Повився луг отавою, робота чесна - славою.

Перевірка рівня засвоєння знань, як і в ІІ групі з використанням допомоги асистентів.

ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нових знань.

1.     Робота з підручником.

-         Знайдіть у підручнику відповіді на питання, коли між простими реченнями, що входять до складу БСР, ставиться крапка з комою.

2.     Спостереження над реченнями вправи з підручника.

-         Прочитайте речення. Визначте тип смислових відношень між простими у безсполучниковому.

-         Що є спільного у вживанні коми і крапки з комою у БСР? Що відмінного?

-         Подумайте, що спільного у вживанні крапки з комою і коми у БСР і ССР?

3.     Скласти речення за схемами (І гр.)

1)    [ ], [ ], [ ].

одночасність

2)    [ ] ; [ ].

послідовність

-         Розставити розділові знаки (кому і крапку з комою) в індивідуальних картках (ІІ гр.)

-         Підрахунок балів,виставлення оцінок.

4.     Робота біля дошки.

Підкреслити граматичні основи та пояснити правила пунктуації.

Блискавка розпорола темне небо; над окопом прокотився грім.

Небо було суцільно чорне;його розривали блискавки.

5.     Прослухайте у магнітофонному записі текст. Визначте на слух безсполучникові складні речення, накресліть їх схеми (І гр.), ІІ гр. визначає номер по порядку БСР.

V. Узагальнення і систематизація вивченого.

1. Яке речення називається безсполучниковим складним?

2. На які групи поділяються БСР за характером синтаксичних та смислових зв'язків?

3. Для чого використовують безсполучникові складні речення в мовленні?

4. За допомогою чого виражаються смислові відношення в безсполучниковому складному реченні?

5. Коли ставиться кома у БСР?

6. Коли ставиться крапка з комою у БСР?

VІ. Домашнє завдання (диференційоване) та інструкція по його виконанню.

Відповідна вправа з підручника (І гр.)

Складіть речення за схемами.

Вправа з підручника (ІІ гр.)

Поставте розділові знаки.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (29.01.2014) | Автор: Валентина Ляшова
Переглядів: 2414 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!