Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Конфлікти. Види і способи їх розв"язання

ТЕМА. Конфлікти та здоров'я. Поняття конфлікти. Види і способи розв'язання конфліктів (Слайд 1)
Мета: формувати поняття «конфлікт» і «конфліктна ситуація»; ознайомити з причинами виникнення конфліктів, їх видами, стадіями розвитку, способами запобігання; розвивати навички контролю за власною поведінкою, уникати провокаційних дій із боку інших людей; виховувати стриманість, толерантність. Слайд 2
Обладнання: підручники, зошити, картки.
Тип уроку: комбінований
                                                                           Перебіг уроку
I. Організаційний момент
Доброго дня, діти! Я пропоную розпочати урок з невеличкої розминки. Ви маєте невербально показати слова:
- Я радий(а) вас бачити!
- Я готова(а) працювати!
II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів
А тепер ми можемо повторити наші знання здобуті на минулому уроці. Отже,
- На вашу думку, чи можуть батьки бути друзями для своїх дітей? Аргументуйте свою відповідь на прикладах.
- Як ви спілкуєтеся з іншими людьми?
- Назвіть дії, що спричиняють зміцненню стосунків, та дії, псують їх.
Ми з вами дійшли до висновків, що дії або ситуації можуть закінчуватися вирішенням. В деяких ситуаціях можуть виникати конфлікти. Яку роль відіграють конфлікти у нашому житті? Як їх розпізнавати та попереджати, розв'язувати? Про це ми з вами і поговоримо на уроці. Отже, тема нашого уроку – Поняття конфлікту. Види і способи розв'язання конфліктів.
Очікування Слайд 3
Правила роботи на тренінгу
Слайд 4
III. Вивчення нового матеріалу
У нас багато спільного, але ми всі різні, і наші інтереси здебільшого не відповідають інтересам інших. Тому нам часто приходиться вступати в конфлікти. Непорозуміння, образа, страх, незадоволення - усе це сигнал про те, що у вас з кимось загострилися стосунки. Будь-які зіткнення інтересів називають конфліктом.
Вправа «Асоціації»
Давайте з вами разом спробуємо назвати асоціації, які викликає у нас слово: «конфлікт».(Діти: лайки, сварки, сльози, бійки, образи і т.д.)
Як бачимо, переважають негативні емоції й асоціації. Невже нічого позитивного немає в конфліктах? (Пошук істини, самоствердження, відкриття нового тощо).
Робота з поняттями (з підручником) Слайд 5
Конфлікти
– сутичка, зіткнення протилежних поглядів, бажань, що виникають між людьми. Які ж види конфліктів існують?
Констуктивний Деструктивний Стабілізувальний
Виробляють розумне рішення, яке задовольняє кожного Учасники прагнуть будь-що наполягати на своєму, а не дійти компромісу, не зрозуміти, а якомога сильніше образити іншого Можливість для всіх залишитися при своїх інтересах
Робота на картках «Я в конфлікті».
Чи були ви колись учасником конфліктів? Як ви вирішували конфліктні ситуації? На ваших партах лежать карточки «я в конфлікті». Прочитайте завдання. У вас є 2 хвилини на її заповнення.
Отже, для виникнення конфлікту потрібна конфліктна ситуація. Яка ж «формула конфлікту»?
Конфлікт складений з: Слайд 6
- Проблеми;
- Учасників;
- Конфліктної ситуації;
- Інциденту.
Існує такий термін «конфліктна особистість». Як би ви визначили риси характеру такої особистості, її ознаки? (Обговорення)
Висновок. У такої особистості:
- Бажання домінувати за будь-яких обставин
- Бути занадто принциповою
- Надмірна прямолінійність у висловлюваннях та судженнях
- Поганий настрій та роздратованість
- Несправедлива оцінка вчинків і дій інших.
Чи подобається вам спілкуватися з такою особистістю?
А чи не буваєте ви інколи такими особистостями?
Проблемне запитання
Дейл Карнегі писав: «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли – значить програли, якщо перемогли – теж програли». Чому? (Обговорення)
(Здобувши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник? Ви змусили його відчувати вашу перемогу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?)
Висновок. Якщо ти прагнеш чогось досягти в житті, ніколи не втрачай часу на сварки. Єдиний спосіб виграти в суперечці – це уникнути її.
А зараз я на практиці хочу,щоб ми з вами спробували знайти вихід із ситуації, але об'єднавшись у групи ви маєте вирішити конфлікт по-різному. Давайте розділимося на 3 групи: «Акули», «Ведмежата» та «Мудрі сови».
Група «Акули» - спробують досягти свого за будь-яку ціну, змусити іншого прийняти свої умови.
Група «Ведмежата» - готові відмовитися від своєї мети на користь інших, тільки б зберегти гарні стосунки.
Група «Мудрі сови» - повага до своїх та чужих потреб, готовність до співпраці, прагнення об'єднати зусилля для розв'язання проблеми і максимально задовольнити потреби кожного.
Робота в групах
Ситуація:
Сестра затіяла прибирання. Акуратно та старанно вимила підлогу. У цей час брат забіг у брудних кросівках і забруднив вимиту сестрою підлогу.
Опишіть свою поведінку відповідно з точки зору акул, ведмежат та мудрих сов. (Кожна група представляє свій вихід із ситуації).
Ми з вами трохи втомилися, тому я пропоную нам трішки відпочити та порухатись.
Руханка

Оголошуючи слова, учні імітують рухи, про які іде річ у вірші:

Всі піднесли руки – раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз, на сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати

Навички керуванням конфлікту
Ми з вами розглянули ситуації в яких намагалися по-різному вирішувати конфліктні ситуації, але ми маємо також знати і способи їх вирішення. Я підготувала для вас 5 сходинок, якими ми маємо піднятися до вирішення конфліктів. Ось вони:

Слайд 7
« 5 сходинок подолання конфліктів»
1. Розпізнати конфлікт: ви відчули образу, гнів чи сором?
2. Наші почуття: «Що я почуваю? Чому?», «Що відчуває інша людина? Чому?»
3. «Чого ми хочемо?», «У чому причина конфлікту?», «Чого хочу я?», «Чого хоче він?»
4. Наші ідеї: «Як нам обом отримати те,що ми хочемо?»
5. Ваш план: «Зробімо разом те, що вирішили. Будемо дружити!»

Слайд 8
Підкріпимо нашу пам'ятку такою ситуацією:

У підручнику на стр. 133 наведено приклади двох ситуацій. Ваше завдання конструктивно розв'язати конфлікт способом співробітництва.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
1. Що нового ви дізналися/навчилися на занятті?
2. Чи зміниться ваш спосіб спілкування під час суперечок?
3. Продовжіть фразу: «Уміння розв'язувати конфлікти допоможе мені…»
4. Яке завдання на уроці вам сподобалося найбільше? Чому?
5. Чи підтвердилися ваші очікування від уроку?

Я думаю, що ми з вами зараз можемо подивитися на нашу річку, подумати чи досягли ми своїх цілей на уроці, чи знайшли ви відповіді на запитання. Якщо так, пропоную перемістити ваші кораблики на інший берег. Прошу!

Оцінювання учнів за результатами самооцінки
Приклад самооцінки:
1. Я знаю – способи та алгоритм розв'язування конфліктів.
2. Я вмію – застосовувати їх у повсякденному житті.
3. Я ціную – думку товаришів, корисні поради.

V.Домашнє завдання
I рівень - опрацювати матеріал у підручнику - всі
II рівень - описати конфлікти, що відбулися з вами або які вам довелося спостерігати – Янчик О., Бондаренко О., Ігнатенко В., Кладинога П.
III рівень – скласти правила спілкування в конфліктній ситуації –
Вовчанський Р., Грипич В.

Категорія: Уроки | Додав: Irina1708 (17.04.2015) | Автор: Коновал Ірина Володимирівна E
Переглядів: 1897 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!