Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Роль гри в житті дошкільника

Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка

Кафедра педагогіки дошкільної та початкової освіти

Конспект батьківських зборів у середній групі дошкільників

 

Тема: «Роль гри в житті дошкільника»

Розробила
студентка 53–ї групи
факультету педагогіки
та психології
Савчук Альона

Кропивницький – 2017

 

Тема: Роль гри у житті дошкільника
Мета: обговорити з батьками проблему значення гри в розвитку дітей дошкільного віку; познайомити батьків з видами ігрової діяльності дитини відповідно до віку; стимулювати інтерес батьків до використання можливостей ігрової діяльності в спілкуванні зі своїми дітьми.
Попередня робота:
1. Провести анкетування дітей.
2. Підготувати картки з описом різної ігрової діяльності.
3. Підготувати презентацію про ігровий діяльності дітей в дитячому садку.

Хід зборів:

1. Вступ.
Шановні батьки, сьогодні ми з вами поговоримо про гру. «Гра - це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра - це іскра, що запалює вогник допитливості і допитливості» В. О. Сухомлинським.
Кожен з нас хоче, щоб наші діти виросли активними, розумними, самостійними. Але не кожен знає, що перший, нехай найменший, але дуже-дуже важливий крок до цього - це гра (здавалося б весела і тільки розважальна затія). Згадуємо слова великого педагога А. С. Макаренка: «Який дитина в грі, такий він буде і в роботі, коли виросте». Діти виховуються в грі. І про це завжди треба пам'ятати.
Ми часто чуємо від своїх дітей: «Пограй зі мною!» Але, шановні батьки, поклавши руку на серце, чи часто ви погоджуєтеся на таку пропозицію дитини! А скільки радості, непідробного захвату ми бачимо, коли все-таки змогли відсунути домашні справи і забути про втому! Пам'ятайте, що такі прості, але такі бажані для дітей слова: «давай пограємо» - дорогого коштують, тому, що гра в життя дошкільника - це не тільки задоволення і радість для дитини. Гра розвиває пам'ять, мислення, мова, уява, координацію руху, дрібну моторику рук, тобто ті якості, які необхідні для подальшого життя дитини.
У грі дитина здобуває нові знання, вміння і навички. У грі можуть розвиватися ті здібності дітей, про яких часом не підозрювали навіть не сама дитина, ні його батьки.
Граючи зі своїми дітьми, ви, шановні батьки, відкриєте багато важливого і для себе самого. На свій подив ви побачите, що не тільки ви зможете навчити своїх дітей чогось нового, корисного. Гра - це процес обопільний і зворотний.
Існують різні типи ігор: рухливі, малорухливі, дидактичні, логічні, математичні, настільно-друковані, мовні, сюжетно-мовні і т. Д. Тому пограти з дитиною ви, шановні батьки, можете скрізь: на прогулянці, вдома, в гостях і навіть по дорозі в дитячий сад. Головне, не відмовляти дитині, а завжди мати в своїй пам'яті варіанти ігор, в які можна пограти в тій чи іншій ситуації. Намагайтеся залучати до своїх ігор і ваших друзів, сусідів, просто незнайомих дітей, що гуляють разом з вами в парку або на дитячому майданчику. Адже в іграх, особливо колективних, формується і якості особистості дітей. Вони вчаться враховувати інтереси своїх товаришів, стримувати свої бажання, у них розвивається почуття відповідальності, виховується воля і характер.
2. Презентація на тему «Ми граємо в дитячому садку».
Слайд 2.
Діти відчувають позитивні емоції від продуктивної (конструктивної) діяльності.
Слайд 3.
Вчаться ділитися з товаришами. Вчаться використовувати в будівлях різні деталі різного кольору, обігравати споруди, правильно називати їх.
Слайд 4.
Уміють пристроювати цеглинки різними гранями. Із задоволенням споруджують будівлі за власним задумом. Такі ігри допомагають дітям за допомогою мови взаємодіяти один з одним.
Слайд 5.
Діти розігрують, за допомогою іграшок, сюжети з життя вдома і в дитячому саду.
Слайд 6.
Вибудовуючи сюжет гри вчаться знаходити спільну мову з однолітками, поступатися і враховувати інтереси іншої людини.
Слайд 7.
У театральних іграх хлопці розвивають мова, уява, артистизм. Вчаться розуміти позитивні і негативні риси і вчинки героїв.
Слайд 8.
Через спільні ігри активізується процес спілкування дорослого з дітьми.
Слайд 9.
Із задоволенням грають діти в різні настільні дидактичні ігри (лото, мозаїку, парні картинки, пазли та ін.) У процесі гри вони закріплюють знання кольору, форми.
Слайд 10.
Настільні ігри зручно застосовувати для розвитку мови, математичних знань, дрібної моторики рук, загальних уявлень про навколишній світ.
3. Результати анкетування дітей
Давайте послухаємо, що говорять про гру вдома ваші діти (зачитується опитування дітей, як вдома з ними грають батьки):
- в які іграшки ти любиш грати?
(Хованки, настільні ігри, машинки, ляльки, кубики, телефони, в мавпочку, мозаїку, конячку).
- чи грають з тобою вдома тато і мама?
(немає, тато грає в танки, а мама зайнята братиком, нема, кажуть, що готують їсти, іноді, тільки мама постійно хоче в магазин сходити, а тато мене лоскоче, нема, вони ж занадто дорослі; тато трошки, мама немає; мама грає, а тато в комп'ютер грає).
- з ким ти граєш вдома?
(брат Даня, братик, брат Ігор, сестра Марина, мама, бабуся, тато).
- будь-що ти граєш разом з ними?
(Наздоганялки; хованки; з татом борюся; ліпимо колобка; тато читає книжки, вежу будує, в конячку і панду).
- будь-що ще б ти хотів пограти з татом і мамою?
(в паровоз, хованки, наздоганялки, машинки, ні в що, вони ж готують).
4. Як грає дитина - це залежить від його віку і від рівня розвитку. Давайте ми з вами зараз розглянемо етапи розвитку ігрової діяльності, згадавши наших дітей.
Етапи розвитку ігровий діяльності дошкільника.
Від народження до 6 міс. Дитина робить маніпуляції з предметами, обстежує їх (помацав, кинув і ін.)
З 6 міс. до 1,5 року Дитина здійснює дії відповідно до їх специфічними властивостями (вкладає один предмет в інший, катає, стукає, слухає, як пищить і ін.)
З 1,5 року до 2 років Дитина грає не замислюючись, часто вибирає іграшку-ліпшу йому на очі. У грі наслідує діям дорослого, виконує не складні маніпуляції (катає ляльку в колясці, лікує іграшки або батьків та ін.)
З 2 до 3 років Дитина в грі ставить за мету, діє вже і з уявними предметами. Вибудовує сюжет в 2-3 дії (нагодував ляльку, потім поклав її спати і ін.)
З 3 до 4 років Дитина грає з однолітком, будує сюжет гри, визначаючи кожному ролі, оцінює якість їх виконання.
З 4 до 5 років Дитина самостійно придумує різноманітні сюжети, вільно грає з іграшками, уявними предметами, виконує правила відповідно до взятої на себе роллю.
З 5 до 7 років Дитина, спільно з іншими дітьми, обговорює задум гри. Діти намічають загальний план, а під час гри включають в неї нові образи та ідеї. У грі відображається модель взаємовідносин між людьми. Діти використовують різні предмети-замінники, іграшки, власні вироби та ін. В іграх налічується майже 7- 10 ролей.
Щоб правильно розвиватися, дитина повинна пройти всі ігрові етапи. Не завжди гра відповідає віку дитини і на це повинні звертати увагу батьки.
Зараз ми з вами зіграємо в гру, в якій кожен з вас спробує пофантазувати і згадати свої іграшки з дитинства.
Гра «Торбинка з іграшками».
Кожен учасник витягує іграшку з мішечка. Подумавши приблизно хвилини 3-5, висловлюється за наступними пунктами:
- асоціація з іграшкою;
- яку гру можна з нею придумати;
- до якого віку вона підходить.
Грайте зі своїми дітьми, шановні батьки! І ви побачите, що ви завжди будете в чомусь вигравати! Ваші діти будуть розвинені, виховані, активні - а це вже виграш!

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: alenasavchuk001 (24.12.2017) | Автор: Савчук Альона Станіславівна E W
Переглядів: 257 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!