Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Мій сонячний дім - моя Україна

Перший урок у 2 класі 2016-2017 н.р.
Тема. Мій сонячний дім - моя Україна
Мета: доповнити і поглибити знання дітей про Україну, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву , комунікабельн ість; формувати громадянські якості, патріотизм, людяність, працьовитість; виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; налаштувати учнів на плідну роботу протягом навчального року, виховувати любов до рідного краю, розвивати вміння відчувати себе частиною української нації .
Обладнання: презентація, ватман із зображенням карти України, стрічечки жовто-блакитні ,паперові сердечка, плакат про державні символи України.

Хід уроку

І. Організація класу
1. Привітання. (слайд 1)

Розквітають посмішки навколо,
Радісно луна веселий сміх.
Це наша найкраща школа
Зустрічає школярів своїх.
Знову свята радісні хвилини,
Безліч вересневих привітань.
Здрастуй, школо! Ненька-Україна
Нас вітає всіх із святом Знань!

2. Вступне слово вчителя
- Ось і закінчилося ще одне, сповнене веселощів і радості літо. Якби не впертий календар, то ми б і не повірили в це, адже зелень на деревах ще така свіжа, а небо таке пронизливо синє і високе. І лише замріяні осінні вечори підтверджують правоту календаря. А отже , настав час вирушати у нову захоплюючу мандрівку дивовижною країноюЗнань.
Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати у нашому класі з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям цікавих подорожей
по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку. Впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з ними відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!
А зараз розпочнемо наш перший урок .

ІІ. Психологічний настрій
1.Гра «Долоньки».

-А тепер пограємо гру «Долоньки». (слайд 2)
-Станьте в коло. Візьміться за руки. Подумайте приємне про свого товариша зліва. А тепер придумайте комплімент товаришу справа. Передайте цей комплімент повітряним поцілунком. (Передають)
-А зараз давайте промовимо разом: «Ми одна шкільна родина – ти і я!» (Діти хором промовляють) (слайд 3)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш. ( слайд 4)
Усіяна маком та житом
Краса її вічно жива.
Росою і сонцем повита,
Аж серце моє завмира!
Їй треба лиш щастя та миру,
Не скорять її вороги,
А ми відстояли свободу свою навіки.
- Прочитайте слово, яке утворюється з перших букв кожного рядка.
- Яке слово утворилося? (Діти читають)
- Так, сьогодні ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає в світі – про Україну.

ІV. Робота за темою уроку.
1. Гра «Аукціон слів»

-Україна…Яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна».
(рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна,неповторна). (На дошці написане слово « Україна», а навколо вчитель записує слова, названі дітьми)

2.Усний журнал. (слайд 5)
- У кожного з вас є найулюбленіше свято – День народження. Але таке свято буває і у країни. Нещодавно, 24 серпня, своє День народження святкувала наша Україна. Цього року наша молода країна відзначає 25 річницю своєї незалежності. І тому сьогодні ми перегорнемо сторінки цікавого журналу, який має назву: «Мій сонячний дім –моя Україна» і відчуємо, що ми справжні українці.

1-а сторінка «Виникнення української землі» (слайд 6)
-Послухайте легенду про виникнення України.
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні люди, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їх чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці… «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, ліси, степи, море, гори. Але пам’ятайте, якщо будете берегти її, то вона буде ваша, а ні – ворога.» Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну ту назвали Україною.

2-а сторінка «Моя рідна країна» (слайд 7)
-Погляньте, діти, на карту України. (слайд 8) На ній позначені кордони української землі, де з давніх-давен живе наш народ. Простір землі, заселеної українцями, такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів. Загальна територія займає площу близько 600 тисяч квадратних метрів. Тому Україна є однією з найбільших країн світу. Українців близько 42 мільйонів чоловік.
24 серпня 1991 року Верховна рада проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави. Україна має свою Конституцію – Основний закон, правила, за якими живуть українці. Україна – це велика й прекрасна країна. Вона має високі гори , глибокі річки,моря. В українських річках та озерах багато риби. В лісах мешкають різні тварини. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Є великі міста .Але славиться наша Батьківщина не усім цим. Славна вона своїми працьовитими, волелюбними людьми, які протягом віків боролися за свою незалежність.

3- тя сторінка «Державні символи України» (слайд 9)
-Виборовши свою волю, Україна має і свої державні символи. Їх люди повинні шанувати й берегти. Про це записано у ст. 65 Конституції України. Також в Основному законі сказано, що державною мовою в Україні є українська мова.
- А от які державні символи є у нас , ми зараз відгадаємо у загадках.
1. Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави.
Синє небо, жовте жито –
цю святиню знають діти.
(Прапор) (слайд 10)
2. По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно.
Коли звучить він – всі встають,
до серця руку прикладають,
і вголос, й подумки співають,
і Україну прославляють.
( Гімн) (слайд)
3.Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж попробуй відгадати.
(Герб) (слайд)
-А зараз пограємо гру «Знайди слова». У кожному рядку заховалося слово і його треба знайти. (слайд 11)

4-а сторінка «Народні символи рідної землі» (слайд 12)
- Крім державних символів, Україна має ще й народні символи. Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує народ. Їх вишивають на полотні, про них складають вірші, пісні, легенди, використовують у звичаях та обрядах

Робота в парах
- Перед вами лежать картки складів. Складіть з них слова. (Діти складають слова – назви народних символів).
- Всі ці слова – це народні символи українців. І зараз ми з вами намалюємо картину про куточок нашого краю на екрані. (Діти називають слово і на екрані з’являється фрагмент малюнка).(слайд 13)
- Українська хата є символом нашого народу. Кожен українець має вишиванку і одяг український. А дівчата ще носять вінок. У гніздо на даху ми поселимо лелеку. Біля хати посадимо кущ калини. В Україні калина завжди росла саме там. В народі булоприйнято садити кущ калини, коли в сім´ї народжувалась дитина. На кущі калини посаджу соловейка, саме його пісня нагадуватиме нам про Батьківщину де б ми не були. І яка ж хата без вишитих рушників і хліба.
У кожного з нас є свій дім, у якому живемо ми і наші батьки. Це наша маленька батьківщина. А от коли скласти маленькі батьківщини кожного з вас, вийде наша велика Батьківщина Україна.

5-а сторінка « Слава Україні! Героям слава!» (слайд 14)
-Зараз наша Україна переживає важкі часи. На сході нашої країни іде війна за наш спокій, за свободу, за мир. За те, щоб жили діти, щоб у нашої країни було майбутнє. Щоб було сонце над головою, блакитне небо, смачна паляниця на столі.
Давайте схилимо голови у пошані, пам'яті за тих, хто захищає нашу землю. А за тих, хто загинув у страшній братовбивчій війні, помовчимо, помолимося, подякуємо... І я оголошую хвилину мовчання. (слайд 15)

6-а сторінка « Як я знаю Україну» (слайд 16)
-А зараз ми перевіримо як добре ви знаєте країну, в якій живете. Вашій увазі пропонується вікторина «Люби, вивчай свій рідний край»
- Як називається наша Батьківщина?
- Скільки років нашій незалежній державі?
- Яке найважливіше місто- столиця України?
- Які символи нашої держави ви знаєте?
- Як називається герб України.
- Як називається урочиста пісня, що є символом держави?
- Колір прапора України.
- Що означають кольори на прапорі України?
- Грошова одиниця України.
- Найбільша річка України.
- Назвіть гори, які є на території України.
- Назвіть моря, які омивають територію нашої держави.
- Кущ – символ рідного краю.
- На якій вулиці знаходиться твоя школа?
- Яка річка протікає через твоє місто?

- Дітки, ви справжні українці, тому що ще маленькі, а вже так багато знаєте про країну, в якій живете. Але ми не зупиняємося на досягнутому, а впевнено рухаємося вгору і прагнемо ще більше пізнати рідний край.

V. Підсумок уроку.
7-а сторінка «Я люблю Україну!» (слайд 17)

1.Вправа «Прощання»
-«Всім серцем любіть Україну свою!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.
Давайте і ми віддамо частинку свого серця Україні. (слайд 18)
-Діти, зараз візьміть паперові сердечка, що лежать у вас на партах. Подумайте і напишіть на них, що потрібно робити нам, маленьким школярикам, щоб наша Україна ставала ще кращою, багатшою, сильнішою. і по черзі прикріпіть своє сердечко по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання. Таким чином ми покажемо свою любов до України.(Діти пишуть, приклеюють на ватмані).
-А тепер давайте всі разом промовимо те, що ви бачите на екрані «Я люблю Україну». (слайд 19)

2. Гра «Скринька дитячих мрій» (слайд 20)
- Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.Зараз кожен з вас придумає свою мрію про майбутнє України і напише на квіточці, що є на ваших партах. Подумайте, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні і напишіть. (добра, миру, безпеки, процвітання, щастя тощо) Але для того, щоб мрія збулася, ми не будемо її промовляти, а вкинемо у скриньку мрій. І коли ви підростете, і Україна стане процвітаючою країною, тоді кожен з вас скаже: « Це моя мрія і вона збулася». (діти пишуть і вкидають у скриньку)
-А оскільки вам підростати і своїми справами робити Україну щасливою , пропоную подивитись і послухати про вас пісню. (Слайд21)

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (11.09.2016) | Автор: Шелист Алла Петрівна E
Переглядів: 1544 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Алло Петрівно, чудова розробка! Дякую!
Дата публикации: 11.09.2016 в 12:47 [Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!