Складання букета (твір-опис) - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складання букета (твір-опис)

Тема. Складання букета(твір-опис) 2 кл
Мета. Навчити на основі спостережень за складанням букета писати твори -описи трудових процесів; розвивати структурно-композиційні вміння, риси спостережливості, естетичні смаки; виховувати почуття прекрасного, любові до квітів, багатства рослинного світу нашої землі.
Обладнання. Квіти, декоративна зелень(аспарагус, папоротник), ваза.

Хід уроку

І.Організація учнів до уроку

Ось до класу всіх скликає

Голосистий цей дзвінок,

і ми радо поспішаєм

на мови рідної урок.

2. Підготовча робота
Вступна бесіда
Всі урочисті події з давніх-давен люди відзначали квітами. На їх честь навіть організовувались свята. У Стародавній Греції на святах квітів найбільше шанували гіацинти і лілії, в Англії-незабудки, віоли, у Франції, Болгарії, Урані - троянди, в Нідерландах-тюльпани , в Японії-сакуру і хризантеми. Квіти пробуджують людяність, щирість, сердечність, доброту. Недарма народ звеличив їх у піснях, казках, легендах, віршах, у творах образотворчого мистецтва.-А вірші? «Конвалія» Лесі Українки «Айстри» 0. Олеся Квіти схожі на людей. А люди мають свій дім. Чи ж мають свій дім квіти? Послухайте вірш про які квіти у ньому говориться і де їх дім.
-Де, де, квітка живе?
- Квітко, квітко, де твій дім?
-Мій дім-ліс і поле. Я-жовтець, я-барвінок, Я-кульбаба, я-фіалка.
- Квітко, квітко, де ж твій дім?
Мій дім-водиця, я-латаття на озерці. Я калюжниця.
Квітко, квітко, де ж твій дім?
-Мійдім- суворий край
північний-тундра, —Я арктична ромашка, —Я мак полярний.
-Квітко, квітко, де ж твій дім?
-Мій дім-південний край гарячий. Я-магнолія, я- лотос, я-орхідея, я-кактус.
-Квітко, квітко, де ж твій дім?
-Мій дім-високі гори.
Я-білотка, я-цикломен, я-рододендрон.
-Квітко, квітко, де ж твій дім?
-Увесь світ широкий-мій дім.
-То де ж дім квітів? Які ви запам'ятали? А для яких квітів рідним домом є наш рідний край?
3.Оголошення теми та мети уроку.
Із квітів складають красиві букети. Робити їх справжнє мистецтво. Сьогодні ми навчимось складати гарні букети. Це мистецтво виникло в Японії в 12-13 ст. і називається ікебана. Уважно стежте за порядком виконання роботи, адже після цього ми опишемо цей трудовий процес.
Продовження бесіди
-Чи треба для квіткових композицій брати багато квітів, живі гілки, найбільші і найяскравіші квіти?

-Ось подивіться на таку композицію (демонстрація букетів, слайдів чи листівок) Для довідок: букет-слово французьке, квіти або інші рослини складені у жгут;
Композиція-слово багатозначне, у складанні букета-це вміле поєднання квітів з іншими рослинами, їх гармонування з формою вази.
-Скільки тут квіток? Що додано до квіток? (колоски і калина)
-То із скількох компонентів складають найчастіше букети? [із трьох)
-Так, у квіткових композиціях використовують, як правило, три компоненти. Крім квітів, це можуть бути сухі гілки, ягоди, фрукти, пір'я. На Україні часто додають сухий сріблястий полин, гілки ялини чи сосни, калину, горобину, колоски. -Як слід ставити квіти у вазі?
-Вільно, яку природі, не обов'язково, щоб вони були однакової висоти. -Як підбирати вазу?
-Для маленьких і дрібненьких треба низьку і широку вазу, для високих, н-д, гладіолусів, високу і вузьку, а для польових квітів можна узяти звичайний керамічний горщик, глечик. - Коли треба додавати декоративну зелень?
-Аспарагус, папороть додаємо до квітів з високими стеблами без листя-нарциси, жоржини.
-Однакового кольору квіти у композиції?
-Добираючи квіти, треба пам'ятати, що зелений колір гармонує з усіма кольорами, червоний-з білим, блідо- рожевим, білий-з темно-синім, блакитним.
-А тепер попробуємо скласти самі таку композицію. Ось квіти, що стануть основою нашого букета.
Називаються вони безсмертниками, тому що легко засушуються і зберігаються взимку. Вони червоні,
жовті. Скільки гілочок візьмемо для композиції?
Краще одну-дві, оскільки на них багато квіток.
-Стебло у квітки довге, то яку вазу слід узяти?
-Високу.
-А ось перед вами аспарагус, полин, папоротник. Яку гілочку краще додати, щоб відтінити яскраві
кольори квіток?
-Аспарагус чи папоротник.
-Чи можна у вазу налити воду з-під крана?
-Так, не можна, і не тому що вона холодна. Така вода часто хлорована, а це шкодить квітам. Отож воду слід відстояти. А щоб квіти довше не в'яли, у неї можна додати чайну ложечку цукру. Ось і готовий букет. Чи подобається він вам? Чим? Пам'ятайте, що краса букета не в кількості квітів, а в тому, який настрій ви вклали в нього. Декілька квіток фіалок чи підсніжників принесуть людині більше радості, ніж невміло добраний оберемок квітів.
4. Вироблення структурно- композиційних вмінь.
План можна складати разом з учнями, а можна запропонувати готовий, школярі з усього матеріалу повинні дібрати те, що буде стосуватись кожного пункту плану. Доцільно нагадати основні композиційні елементи твору( зачин. Основна частина, висновок), особливості опису.
План
1. Квіти-окраса нашого життя.
2. Складання букетів – моє улюблене заняття:
а) які квіти стали основою композиції?
б) яку декоративну зелень ми додали?
в) яку підібрали вазу?
г) що зробили аби квіти були довше живими?
3. Милуйтесь нашим букетом.
5. Складання усних розповідей.
6. Написання твору.
7. Редагування.
8. Створення удосконаленого варіанту.

Категорія: Уроки | Додав: olgatalakh75 (02.03.2016) | Автор: Талах О.П.
Переглядів: 260 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!