Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Утворення трицифрового числа. Читання і запис трицифрових чисел. Лічба сотнями. Порівняння сотень

Тема. Утворення трицифрового числа. Читання і запис трицифрових чисел. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Задача на 3 дії різних ступенів

Обладнання: картки для перевірки домашнього завдання, потяг із геометричних фігур, картки – квитки із завданнями, казкові герої.
Тип уроку Комбінований

Хід уроку

I. Організація діяльності учнів
1. Привітання гостей
- Любі діти, до нас завітали гості. Як чемні господарі привітаємо їх.
2. Рефлексія
- Подайте один одному руку, посміхніться. Побажайте успіху.
- Я теж бажаю вам гарного настрою й успіху на уроці.

II. Мотивація навчальної діяльності
- А якими будуть мої учні на уроці, щоб успіх прийшов неодмінно?
- Тоді урок буде яким для вас?
- Щоб досягти успіху, працюватимемо під девізом:
«Міркуємо – швидко. Відповідаємо – точно.
Обчислюємо – правильно. Пишемо – гарно.»
- Сьогодні ми здійснемо подорож на математичному потязі назустріч успіхові. Зупинятимемося на станціях, де на нас чекатимуть випробування.

III. Повідомлення теми і мети уроку
Тема сьогоднішнього уроку «Утворення трицифрового числа. Читання і запис трицифрових чисел. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями. Задача на 3 дії»
- У всіх буде можливість показати свої вміння та навички. Вашими друзями мають стати уважність, кмітливість, вибір точних і правильних дій, швидкість мислення, самостійність і взаємодопомога.

IV. Перевірка домашнього завдання
- Готуючись до подорожі, ви збирали валізи, тобто, виконували домашнє завдання. Перевіримо, чи всі валізи спакували правильно?
- А додатковий багаж зберуть учні, працюючи на картках . (4 учні)
(На дошку виставляються малюнки валіз).
- Чи згодні ви з таким записом чисел? У кого інші числа?
108 113 122 138 146 150 164 189 192
- Яке число найбільше?
- Яке число найменше?
- Чи правильно розв’язана задача?
1) 9*2 = 18(м.)
2) 18 +17 = 35 (м.)
- Яке пояснення в першій дії?( у двох автобусах).
- Яка відповідь задачі? Зачитайте.
- Хто не допустив жодної помилки при виконанні домашньої роботи? Погладьте себе по голівці. Отже, валізи готові.

V. Повторення вивченого матеріалу. Станція «Перевірочна»
1. Диференційовані завдання
- Щоб відправитися у подорож, треба придбати квиток на станції «Перевірочній». У вас є картки із завданням. По закінченню роботи подайте сигнал – підніміть картку вгору. А учні – контролери допоможуть перевірити роботу.
І ряд ІІ ряд ІІІ ряд
Запиши «сусідів» числа
115 161 198
139 187 110
Самоперевірка роботи на картках
- Увага на контролерів. Квиток на потяг отримав той, у кого відповіді такі, як на табличках.
- Хто не допустив жодної помилки? Я вас вітаю. У кого є помилки, виправте їх. Ми впевнено рухаємося на зустріч успіхові.
- Хто працював індивідуально на картка, включайтеся з нами в роботу. А вашу роботу я оціню пізніше.
2. Станція «Геометрична»
- Ми прибуваємо на станцію «Геометрична».
- З чого складається потяг?
- Скільки квадратів? (2).
- Скільки кругів? (13)
3. Усний рахунок. Обчислювальний ланцюжок
- Тепер ми дізнаємося, скільки пасажирів їде в потязі?
- Отже, в потязі їде 100 пасажирів.
4. Мозковий штурм «Що я знаю про число 100?»
- Запитайте про це учнів класу.
Яке це число? трицифрове
Якими цифрами записується? 1 і 0
Скільки це десятків? 10
Скільки це сотень? 1
Скільки це одиниць? 100
Які сусіди? 99 і 101
Як утворилося? 99+1 90 + 9 + 1 =
5. Хвилинка каліграфії.
- Зробимо зупинку на станції «Каліграфічна».
- Пропишемо це число на хвилинці каліграфії. Кожну цифру пишемо в окремій клітинці. Старанно виводимо, слідкуємо за осанкою, положенням зошита.
6. Математичний диктант ( Учень біля дошки)
- Каліграфічно записати ряд чисел
Записати число попереднє до числа 145 160 144 159
Записати число наступне до числа 169 182 170 183
Записати найменше трицифрове число 100
Записати найбільше трицифрове число 999
Записати найбільше двоцифрове число 99
Записати число у якому 5 сотень 500
Записати число у якому5 десятків 50
Записати число, яке більше за 100, але менше за 102 101
Взаємоперевірка
- Обміняйтеся зошитами та перевірте роботу товариша.
(Учень читає ряд чисел, 1 зошит перевіряє вчитель).
- Чи згодні ви з роботою учня на дошці? ( Я згоден…)
- Чий товариш не допустив жодної помилки? Поаплодуйте йому. Ви – успішні.
Додаткові запитання учням:
- Назвати числа від 97 до 107.
- Назвати числа від 123 до 136.
Словесна оцінка роботи учнів.

VI. Вивчення нового матеріалу
- Наша подорож продовжується. Ми прибуваємо на станцію «Міркувальна». На цій станції поміркуємо, як утворилося число 200.
- Відкрийте підручник на с. 30. № 186.
- Каченята мають монетки. Скільки монет у Діллі? А у Віллі? А у Біллі?
- Скільки всього монет у каченят?
- Зачитати вираз 100+99+1=
- Як зручно додати?
- Яке число йде за числом 199?
- А тепер порахуємо монетки дядечка Скруджа. Він знайшов скарб і не може порахувати свої монети. Вирішив їх висипати і полічити по одній. Можливо, ви запропонуєте зручніший спосіб?
- Отже, можна лічити сотнями. Ще раз полічимо сотнями( на таблиці).

VII. Фізкультхвилинка. Станція «Відпочинку»
VIII. Розвиток математичних знань і вмінь

1. Порівняння круглих сотень.
- Наш потяг прибув на станцію «Порівняльна»
С. 131 №189 – будемо порівнювати сотні.
І стовпчик – попрацюємо усно.
ІІ стовпчик – виконаємо письмово з поясненням за зразком першого стовпчика. (Учень біля дошки)
2. Додавання та віднімання сотень.
- І ось ми на станції «Обчислювальна»
- Порівнювати ми повчилися, а тепер будемо вчитися додавати та віднімати сотні. С. 131 № 190
- І стовпчик пояснимо усно.
- ІІ стовпчик - запишемо коментовано у зошиті. (1 учень коментує).
- ІІІ стовпчик – самостійно. ( Самоперевірка, учні по черзі читають, інші рефлектують по результат).
- І знову ви досягли успіху, правильно виконали завдання.
3. Розв’язування задачі
- Наш поїзд прибув на станцію «Задачна».
- На цій станції ми зустрілися з Гаррі Потером та Машею. Пропоную учням ІІ групи разом з Гаррі Потером розв’язати задачу №193. Бажаю успіху.
- А ми з учнями І групи разом з Машею розв’яжемо задачу №191 за коротким записом умови.
- Розгляньте скорочений запис і подумайте, про що може бути задача.
- Складемо задачу. У магазин привезли 5 ящиків цукерок по 8 кг у кожному і 3 ящики печива по 10кг у кожному. Скільки всього кг солодощів привезли у магазин?
Аналіз
- Скільки ящиків з цукерками привезли? По скільки кг у кожному?
- А скільки ящиків з печивом? По скільки кг у кожному?
- Яке питання задачі?
- Чи можемо зразу дізнатися скільки всього кг солодощів привезли?
- Чому?
- А чи можемо дізнатися скільки кг цукерок, якщо знаємо що ящиків 5, а у кожному по 8 кг?
- Як? 8*5
- А чи можемо дізнатися скільки кг печива?
- Як? 10*3
- А тепер можемо відповісти на запитання задачі, знаючи скільки кг цукерок і скільки кг печива?
- Якою дією?
- До дошки йде розв’язувати задачу 1 учень.
- Першою дією дізнаємося…8*5 =40 (кг) – цукерок;
- Другою дією дізнаємося…10*3=30 (кг) – печива;
- Третьою дією дізнаємося… 40 +30 =70 (кг)
- Сформулюй повну відповідь, а ви, діти, запишіть її самостійно.
- А ми з другою групою перевіримо як розв’язали задачу з Гаррі Потером. ( 1 зошит на перевірку)
- Що дізналися першою дією? 6*3= 18 (гр.) – у трьох човнах;
- Що дізналися другою дією? 5* 6= 30 (гр.) – у шести човнах;
- Яка третя дія? 30 +18= 48(гр.)
- Отже, повна відповідь…
- Хто розв’язав задачу правильно? Ми всі радіємо вашому успіхові. А у кого є посилочки, будьте уважніші наступного разу, і успіх прийде неодмінно.

IX. Підсумок уроку. Рефлексія
- Наша подорож закінчується. Ми прибули на станцію «Підсумкова». Давайте пригадаємо, як подорожували?
- Який урожай знань і вмінь зібрали на уроці?
- Продовжити думку:
сьогодні на уроці ми дізналися:
- Як утворюється трицифрове число 200;
- Лічити можна сотнями
сьогодні на уроці ми вчилися:
- Читати, порівнювати, додавати та віднімати трицифрові числа - сотні;
- розв’язувати задачі;
- робити самоперевірку, взаємоперевірку;
- самостійно працювати;
сьогодні на уроці ми дякуємо:
- учителю;
- однокласникам;
- собі;
- гостям.
- Покажіть свій настрій.
- Я всім дякую за співпрацю. -Хто сьогодні переконався, що досягнув хоча б маленького, але успіху?
- Чи переконалися ви в тому, що ви будете розумними і багато вмітимете, якщо постійно працюватимете?
-А я переконалася, що ви талановиті діти. А ви сьогодні працювали дуже наполегливо, тому досягли успіху.
- Наша математична подорож закінчилася. Ви були гарними пасажирами на уроці. У повсякденному житті вам доводиться бути справжніми пасажирами дуже часто. Я маю надію, що ви будете завжди чемними і культурними.

Категорія: Уроки | Додав: nataliya-pogorel (09.01.2017) | Автор: Погоріла Наталія Леонідівна E
Переглядів: 1101 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!