Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Материнська свята доброта

ТЕМА. Материнська свята доброта.
Мета. Розширити й поглибити знання учнів про значення матері в житті людини, формувати у дітей культуру почуттів.
Розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу, виразне читання. Поповнювати словниковий запас.
Виховувати любов до матері, вміння допомагати у потрібну хвилину.
ОБЛАДНАННЯ. Тематична виставка книг, ілюстрації до творів, вироби мам, фотографії мам.
Тип уроку. Урок позакласного читання.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим : « Добрий день»
- Давайте підготуємо наші ротики до роботи на уроці, а для цього повторимо чистомовку.

Ами – ами – ами – вже весна не за горами.
Іти – іти – іти – їй зрадіють усі діти.
Ки – ки – ки – і звірята і пташки.
Ля – ля – ля – зрадіє матінка земля.

- Ротики до роботи готові, а тепер давайте прочитаємо вірш з дошки і з перших букв рядка складіть слово.
Ми вічно прагнем вирости,
А вона за нас радіти.
Ми без неї сироти,
А для неї завжди діти.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отож яке вийшло слово? На цьому уроці ми поговоримо про найдорожчу людину у світі, про маму. Тема нашого уроку
« Материнська свята доброта». Сьогодні ми будемо розвивати зв’язне мовлення, вміння слухати і думати, виразно і правильно читати, поговоримо, як треба любити маму.

ІІІ. Робота над темою.
- З самого народження про нас піклується матуся. До неї ми йдемо, коли зустрінемось із горем, із радістю. Ділимось із нею своїми подвигами і прикрощами. Мама – берегиня роду. Де б ми не були, щоб ми не робили, вона завжди освітить нас ласкою і теплотою, ніжним відданим серцем. Мамина ласка – це чарівні ліки від усякого болю.
а) Робота з виставкою книг.
- Які книги з виставки ви прочитали?
- Хто їх автор?
- Перекажіть оповідання і продемонструйте свій малюнок.
Мати. Яким прекрасним світлом сповнене це слово! Матерів мільйони, і кожна несе в серці любов, доброту. Подивіться на дошку. Тут фотографії кожної мами. До чого прикріплені фотографії?
- А як ви думаєте, чому на промінчики сонця прикріплені фотографії?
- Подивіться на усміхнені обличчя мам. І у ваших руках зробити так, щоб ці усмішки ніколи не змінилися слізьми.
- Давайте спробуємо дописати слова до віршика.
Матусю моя….( мила)
Рідненька… ( моя)
З тобою…..( щасливо)
В сім’ї живу… ( я)
Ти…. ( щедра, добра, ніжна)
Найкраща у …( світі)
Свою маму люблять
Усі в світі … ( діти)

І не тільки діти.Кожна людина, навіть вже доросла, у віці безмежно любить свою неньку.
- Ви всі, я сподіваюсь, любите свою маму.
- А подумайте і скажіть, якими ласкавими словами можна назвати свою маму. ( мати, матінка, матуся, мамо, мамочко. мамуся, неня)
- Вам було завдання скласти розповідь про маму.
Перша група учнів складали розповідь на тему « Моя матуся»
Друга група – « За що я люблю свою маму»
Третя група – « Як я допомагаю мамі».
Четверта група – « Чого мене навчила мама».
( Діти зачитують розповіді)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Подивіться на виставку робіт ваших мам.
- Кожна мама потрудилась, щоб виготовити такі вироби. Скажіть,
а чим мама робила всі ці речі?
- Так, своїми працьовитими, натрудженими руками.
- Доберіть красиві синоніми, якими можна назвати мамині руки.
( ніжні, лагідні, золоті, трудолюбиві, щедрі, робочі, натруджені)
НАТРУДЖЕНІ – словникова робота.
- А моя матуся гарно співає, всіх удома піснею щирою звеселяє. І мене цього навчає. Бо хто з піснею дружить, той горя не знає.
( Пісня про маму)
- А зараз послухайте вірші про мам.
( читають вірші)
- Іноді трапляється так, що є невдячні діти. Вони приносять смуток і горе своїм матусям. Подивіться виступ однокласників і подумайте, який висновок можна зробити?
( інсценізація)
- Так який же висновок ви зробили?
- На вашу думку хто більше любить свою маму, той хто весь час говорить, що любить, чи той , хто допомагає і не приносить прикрощів?
- Пригадайте, які твори і яких авторів ми вже читали, де показана різна любов дітей?
- Українська мудрість говорить: « Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти». Старість неминуча, смерть невблаганна – перед нею не можна зачинити двері, а від поганих дітей дім зберегти можна. І це залежить не тільки від батьків, а й від самих дітей. Тож намагайтеся бути слухняними, вихованими дітьми, турбуйтеся про своїх батьків, не завдавайте їм прикрощів. На долю жінки – матері випало багато турбот і хвилювань. Недаремно каже народне прислів’я: « Жінка підтримує в хаті три стовпи, а чоловік – четвертий». Багато прислів’їв склав народ про матір. А прочитати прислів’я нам допоможе чарівна торбинка.
( 1. Матері не купити, не заслужити.
2. Добре й неньці, коли дитина в славі.
3. Мати одною рукою б’є, а другою гладить)
- Це ви читали готові прислів’я, а тепер складіть частини, щоб утворилося прислів’я.

1. Дитина плаче, щоб купити маму.
2. У кого є ненька, а матері болить.
3. Нема того краму, в того голівка біленька.
- Читання вірша Степана Олійника « Наші мами»
- Пам’ятайте, що мама скільки б років вам не було, турбується і переживає за вас. Не забувайте писати мамам листи, приїздити до них у гості. ( пісня про маму)
4. Підсумок уроку.
- Ось і підійшов до кінця наш урок. То давайте прочитаємо тему над якою працювали. То як же треба любити маму? Як показати мамі свою любов?
5. Д/з. Наступна тема уроку позакласного читання « Цікавий світ навколо тебе». Знаходьте книги по темі, готуйте ілюстрації.

Категорія: Уроки | Додав: lenarudich1976 (21.03.2018) | Автор: Рудич Олена Миколаївна E
Переглядів: 762 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!