Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Мозаїчне полотно

Тема: Мозаїчне полотно (3 клас)
Мета: Познайомити з технікою малювання пластиліном, продовжувати знайомити дітей з творами народних умільців, зокрема, закріпити знання про Петриківський розпис; розвивати дрібну моторику рук та відчуття кольору; виховувати старанність, акуратність, шанобливе ставлення до результатів чужої праці.
Матеріали та обладнання: Вироби майстрів народного декоративно – прикладного мистецтва; таблиці зі зразками Петриківського розпису, малюнки, виконані в техніці «малювання пластиліном»; аркуш паперу, поділений на сектори; листки паперу з контурним зображенням елементів розпису.

                                                                                                       ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина. Повідомлення теми завдань уроку.
Добрий день, діти. Подивіться уважно на свої столи, чи всі ви підготували до заняття. Сьогодні у нас дуже цікава і незвичайна робота, що потребує від вас акуратності і старанності. А темою нашого уроку…
Тема наша захована. Щоб дізнатись, яка вона, слід розгадати кросворд.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Ритмічний малюнок, що повторюється.
2. Блакитний, синій, фіолетовий, і всі їх відтінки – назви одним словом.
3. Малюнок на тарелі.
4. Основний елемент який використовують у розписі.
5. Один із основних кольорів.
6. Матеріал для ліплення.
7. Похідний від червоного та жовтого кольорів.
8. Як називаються червоний, жовтий, оранжевий кольори і всі їх відтінки.
9. Які кольори утворяться при змішуванні основних.
10.Похідний від синього та жовтого.
11.Похідний від синього та червоного.
12.Один із теплих кольорів.
13.Один із основних кольорів.
14.Які кольори неможливо утворити шляхом змішування.

Отже, сьогодні з вами ми будемо виготовляти мозаїчне полотно. Мозаїка – це вид мистецтва, який потребує від виконавця точності та майстерності підбору кольорів, адже змішування кольорів не механічне, а оптичне. Оптичне змішування –це техніка накладання чистих фарб дрібними мазками роздільно, не змішуючи на палітрі. Контури неначе розчиняються в повітряному просторі. В цій техніці працювали художники-імпресіоністи, які писали свої роботи швидко, не витрачаючи час на знаходження відтінків кольорів на палітрі. Змішування відбувалось безпосередньо на полотні: червоний мазок поряд з жовтим на відстані давав оранжевий колір. У мозаїці замість мазків використовують шматочки скла, пластику, каміння…На нашому уроці ми будемо працювати з пластиліном. Давайте пригадаємо прийоми ліплення (скочування, прищипування, відтягування, загладжування, сплющення…) та техніку їх виконання.

ІІІ. Робота над темою уроку.
1. Перегляд таблиць із зразками Петриківського розпису та виробів майстрів народного декоративно – прикладного мистецтва (з коментарем вчителя).
2. Показ вчителем етапів роботи у техніці «малювання пластиліном».
3. Обговорення демонстраційних малюнків із зображенням Петриківського розпису, виконаного мозаїчним способом в техніці малювання пластиліном.

- Все наше орнаментальне полотно поділено на частини. Кожна частина – це індивідуальна робота кожного з вас. Поданий контур ви прикрашаєте кольоровими кульками з пластиліну, наче викладаєте мозаїку. Пам’ятайте про можливість кольорів оптично змішуватись.
В кінці заняття всі ваші роботи ми зберемо в одне орнаментальне полотно.
Бажаю успіхів у роботі.
4. Практична діяльність учнів за поданим контурним зображенням.

ІV. Підсумок уроку.
1. Перегляд та оцінювання робіт.
2. Оформлення робіт в мозаїчне полотно.
3. Підведення підсумків виконаної роботи.

Категорія: Уроки | Додав: pashaspasay (26.02.2018) | Автор: Банашко Галина Василівна E
Переглядів: 157 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!