Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Колір як засіб вираження емоцій, настроїв, почуттів. Гармонійність композиції. Протилежні та подібні кольори. Настрій і колір

НАСТРІЙ В КОЛЬОРІ
Чи можна з допомогою кольору передати настрій? Звичайно, можна. Анрі Матіс вчив ставитися до кольору не як до засобу зовнішнього опису, а як до засобу виразу душі, і для цього образотворче мистецтво надає колосальні можливості, багато з яких досі не розгадані.
Але дитина про ці можливості ще нічого не знає. І для початку це навіть непогано. Для неї це буде чиста творчість. Запропонуйте їй подумати і зобразити з допомогою фарб різні настрої, почуття, емоції. Наприклад. веселощі, страх, образу, злість, любов і т. п. Краще буде, якщо ви ці почуття, емоції, настрої сформулюєте не абстрактно, а конкретно: „У тебе веселий настрій - ти йдеш в цирк. Яким кольором ти б намалював цей настрій?"; „Ти образився на свого приятеля, тому що він не захотів з тобою гратися. Добери колір, який, на твою думку, найбільше підходить до цієї образи"; „Ти дуже сильно любиш маму. Яким кольором ти б зобразив свою любу матусю ?" і т.п.
Поясніть дитині, що сам малюнок (тобто, що малювати) значення не має, важливий лише колір. Це можуть бути просто мазки фарби, кольорові лінії, кола… Проте, якщо у дитини з'явиться бажання зобразити щось конкретне, надайте їй таку можливість.
Якщо у школярів не виникає ніяких асоціацій з кольором, спробуйте самі виконати це завдання. А потім розкажіть їм , чому ви зобразили це саме так, а не інакше. Звичайно, не все буде зрозуміле навіть вам, оскільки в цьому процесі велику роль мають підсвідомі мотиви. Але це не так важливо. Для дитини корисний сам процес, корисне відкриття нових „каналів" творчого мислення і уяви, пов'язаних зі світом кольору, світом почуттів, емоцій і настрою.

Тема: Настрій і колір.
Мета: показати на зразках, як колір може стати засобом вираження ідеї, настрою, почуттів; навчити змальовувати свої почуття і настрій за допомогою кольору, варіюючи відтінки, обираючи теплу чи холодну гаму; розвивати спостережливість, виховувати повагу один до одного.
Обладнання: зразки живописних робіт учнів і художників; індивідуальні картки; акварельні фарби, пензлі, стакани для води тощо.

                                                                                                   Хід уроку:

І. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань:
- Що ви знаєте про колір? (Основні, похідні, доповнюючі; теплі, холодні; ахроматичні, хроматичні).

III. Вивчення нового матеріалу:
- послухайте музику (весела, жвава, повільна, сумна).
- яка різниця між цими мелодіями?
- а чи можна за допомогою фарб (кольору) теж передати настрій, почуття людини? (можливо).
- як це зробити? Які кольори використовувати?
- які бувають емоції? (гнів, радість, сум, сором, щастя, нудьга, любов, гордість..).
- розгляньте зразки робіт. Опишіть настрій автора, який їх створював.

Конкурс: придумати чи пригадати словосполучення (колір + настрій). Приклад: сіра нудьга, позеленів від злості, почервонів наче рак.
Символіка кольору. Традиційні українські кольори, їх прив’язка до емоційної пам’яті народу. Колір як стан душі при проведенні українських свят, дійств, обрядів.

IV. Завдання для практичної роботи:
- будь-яким способом (друк, монотипія, малюнок по сухому чи вологому папері) створити гармонійне поєднання кольорових плям, в яких би можна було прочитати ваш настрій (або той, який би ви хотіли показати).
- підбір кольорової гами для однакових форм але з різним емоційним навантаженням (розмалювати два однакових контурних малюнки: на одному – добрий і веселий чарівник, на другому – злий і похмурий).

V. Практична робота (виконати роботу, підібрати назву, оформити роботу паспарту). Індивідуальна робота учнями.

VI. Підведення підсумків:
- якими кольорами передається сум, тривога, радість, щастя?
- чи впливає тепла (холодна) гама на настрій у роботі?

Виставка робіт, їх аналіз.
- чи вдало переданий настрій, чи можна його розпізнати?
- яка робота найбільше сподобалась, чому?

Категорія: Уроки | Додав: pashaspasay (26.02.2018) | Автор: Банашко Галина Василівна E
Переглядів: 202 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!