Смачні фрукти - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Смачні фрукти

Тема. Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування великих і малих елементів. Композиція «Смачні фрукти».
Мета. Ознайомити учнів із поняттям «натюрморт», зі способами передавання глибини простору за принципом «ближче — нижче», «ближче — більше», «далі — вище», «далі — менше»; розвивати просторове мислення, уяву, зацікавленість творами образотворчого мистецтва, уміння аналізувати; формувати естетичні почуття, смак; виховувати любов до творів образотворчого мистецтва, охайність під час роботи з художніми матеріалами.


                                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент
Доброго дня! – говорю за звичаєм.
Доброго дня! – кожному зичу я.
Кому дозволимо першими сісти?
Так, спочатку краса, а потім сила.
- Подивіться один на одного, які ви сьогодні гарні, який у вас чудовий настрій, посміхніться один одному.

ІІ. Актуалізація опорних знань
- Сьогодні ми з вами знову перетворимося на художників.
- А девіз нашого уроку:
Ми – художники,
Ми таланти і творці.
- Що ми будемо малювати ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:
Загадка про яблуко
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке?
(Яблуко)
Загадка про грушу
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
(Груша)
Загадка про вишню, черешню
Зелені сережки
На гіллі висіли,
На сонечці підсмажились
І почервоніли!
(Вишня, черешня)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Так, діти, ми сьогодні будемо малювати фрукти.
Вступна бесіда
Яблука люблять багато хто, а ось цікаві факти про яблука відомі не всім.
Зі середнього розміру яблуні можна зібрати 20 ящиків яблук.
Цікавий факт: якщо посадити сто яблунь з насіння одного деревця, вони будуть абсолютно різними. Провідним світовим виробником яблук є Китай. На другому місці — Сполучені Штати Америки.
Намальовані яблука – це символ початку всіх речей, плодючості; безсмертя та вічної молодості.
Фрукт-цілитель, сим¬вол довголіття, королева фруктів… Як тільки не називають грушку. І недарма, адже це один із найкорисніших плодів!
Намальована грушка – символ доброго настрою.
• Не всі види вишні їстівні.
• Квіти на вишневих деревах розпускаються раніше, ніж листя.
Намальована вишня – символ щасливого дитинства.
- Тому я пропоную намалювати яблуко, грушку і вишню, щоб ви змогли принести в свою оселю картину, яка буде символом щасливого дитинства, гарного настрою та здоров’я.
- Чи знаєте ви, як називаються роботи художників, де зображені фрукти, овочі, інші ласощі або предмети побуту? (Натюрморт).
Підготовчі вправи.
Робота з підручником.
- Розгляньте фрукти на с. 77. Визначте їхню форму та колір. Які ще фрукти ви знаєте?
- Зверніть увагу на форму яблука – адже цей фрукт не зовсім круглий. У ньому є невеличка заглибина у верхній частині і хвостик, що утримує яблуко на гілці. Якого кольору бувають яблука?
- Якого кольору та форми вишні? Зверніть увагу на гілочку, на якій висять ягідки. Яка вона: пряма чи похила? Якого вона кольору?
Фізкультхвилинка
Малювали ви, трудились
Ваші пальчики втомились.
Ось настав час відпочинку-
Проведем фізкультхвилинку.
Раз - підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три – повернулись вправо, вліво, на четвертий раз присіли.
Похитали головою,
Ще й потупали ногою.
Ручками всі повертіли
І за парти тихо сіли.

Поетапне виконання вчителем

Тренувальні вправи

Інструктаж
Нагадування учням необхідних основ технічної грамотності.
Діти, зверніть увагу аркуш паперу повинен знаходитися у горизонтальному положенні рівно до вас, а не під кутом як зошит. Щоб одержати красивий малюнок, пам’ятайте, що яблуко, груша та вишні повинні знаходитись в центрі аркуша паперу, а не збоку. Вони не повинні бути занадто великою або занадто маленькою.
Коли ви малюватимете власні натюрморти, пам’ятайте, що все, що знаходиться ближче до глядача, має бути розташовано нижче на аркуші паперу і за розміром буде більшим. А ось усе те, що знаходиться далі, буде розташовано вище на аркуші паперу, а також за розміром буде меншим.
Щоб малюнок не здавався надто малим або надто великим на аркуші таперу,
треба правильно встановити відношення розмірів аркуша зображення, а
також знайти місце розташування композиції на аркуші. Годі ваш малюнок
буде вдало скомпонованим.
Повідомлення учням основних правил техніки безпеки та гігієни.
- Діти, будьте уважними під час виконання малюнка, не вертіться, адже ви можете розлити водичку сусіда по парті або того, хто сидить позаду, і цим пошкодити йому малюнок. Сидить рівненько, не сутультеся.

ІV. Практична діяльність учнів.
Слідкую за темпом роботи, поставою учнів. Наголошую на тому, що вкінці уроку буде виставка робіт. Якщо є типові помилки, пояснюю ще раз як їх уникати. Показую кращі роботи на різних етапах роботи.

VІ. Перегляд, аналіз та оцінювання робіт учнів.
Діти, у кого вже готові роботи? Виходьте, будь ласка, до дошки зі своїми роботами. Учні беруть активну участь: переглядають, аналізують.

VІ. Підсумок уроку
- Що ми називаємо натюрмортом?
- З яких предметів можна скласти натюрморт?

Категорія: Уроки | Додав: timochyk31 (27.02.2017) | Автор: Тимощук Ольга Сергіївна E
Переглядів: 163 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!