Складові їжі. Енергетична цінність їжі - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складові їжі. Енергетична цінність їжі

Тема. Складові їжі . Енергетична цінність їжі .
Мета: формувати вміння правильно добирати їжу, знати складові їжі, ознайомити учнів з поняттям про корисну їжу і її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я дорослих і дітей, встановлювати взаємозв’язок між харчовою цінністю продуктів та фізичним розвитком, самопочуттям; вчити визначати якість їжі; вчити правильно харчуватися. викликати інтерес до традиційного харчування українців та прагнення вживати національні страви як засіб збереження і зміцнення здоров’я;
розвивати вміння працювати в групі;
виховувати прагнення берегти власне здоров’я, дбайливо ставитися до власного здоров′я.
Обладнання: презентація, зошити, картки для групової роботи,конверти із деталями для будинків, плакат із малюнками хлопчиків, картки з малюнками продуктів, кошик із набором продуктів.

 

 Хід уроку
 

 І. Організаційна частина. (слайд 1)
1.Привітання

Вч.-Ми всміхнулись сонечку:
Уч.-Здравствуй золоте.
Вч.-Ми всміхнулись квіточці:
Уч.-Хай вона росте.
Вч.-Ми всміхнулись дощику:
Уч.-Лийся мов з відра.
Вч.-Ми всміхаємося Вам, любі гості:
Уч.-Зичимо добра.

2. Вправа «Посмішка». (слайд 2)
(Діти вітаються посмішкою з тим, хто праворуч, ліворуч.)
- Усміхніться тим, хто біля вас праворуч, а тепер тим , хто ліворуч. А тепер посміхніться мені. А зараз, діти, сідаємо і з гарним настроєм починаємо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань
- На попередніх уроках ми говорили, що треба робити, щоб бути здоровим. Перед вами «Планета Здоров'я». Наша планета зовсім сумна, а щоб вона стала радісною «Планетою Здоров'я», ми повинні її заповнити. Давайте пригадаємо, що ж впливає на наше здоров’я. (слайд 3)
- На минулому уроці ми дізналися, яке значення для здоров’я має рух, активний відпочинок. Пригадайте, що це значить рух ?
- Вашим домашнім завданням було протягом тижня принести фото про те, як ви і ваша сім’я проводить активний відпочинок. З цих фото я створила для вас сюрприз. Давайте подивимось, що значить рух у вашому житті. (слайди 4 – 13)

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку
1.Повідомлення теми

-На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про ще один із головних чинників здоров’я – правильне харчування. (слайд 14)
Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для здоров’я. Отримані знання будемо використовувати, щоб не хворіти, відчувати себе сильними, здоровими, стрункими та красивими.

2.Вправа «Незакінчене речення»
- А зараз я пропоную вам закінчити речення «Я знаю про їжу…»

3. Вправа «Очікування»
- Тож скажіть, будь ласка, чого ви хочете навчитись сьогодні на уроці?

ІV. Засвоєння нового матеріалу
1. Робота в парах. Вправа «Побудуй будинок».

- А зараз ми попрацюємо парами. Я вам пропоную взяти конверти на своїх партах, вийняти деталі і скласти з них будинок.
- Чи вдалося вам побудувати добрий будинок?
- Чому?
- Так . Потрібні всі деталі і будівельні матеріали .

2. Інформаційне повідомлення. (слайд 15)
- Наша їжа – теж будівельний матеріал. Вона неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити, не може рости. Щоб зростати, бігати, вчитися, працюва-ти, гратися, необхідна енергія (сила). Звідки вона береться?
- Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Отже, сьогодні на уроці ми будемо визначати з чого складається їжа, навчимося, як правильно вибирати продукти.

3.Робота за підручником (ст.22-24)
- Давайте прочитаємо текст підручника на ст.22 (1-2абзац)

4. Бесіда –обговорення за запитаннями
- Для чого ми їмо?

5 .Робота в групах.
- А зараз ми об’єднаємось у групи. У кожного з вас на зошиті наклеєно кружечок певного кольору. На окремих партах є такі ж кружечки. Об’єднайтесь за кольором у групи. На кружечках, які наклеєні на партах, написано слово, яке означає, над чим ваша група буде працювати. У ваших підручниках теж кольором відмічено матеріал, який ви будете опрацьовувати. Після опрацювання тексту подумайте над запитанням, яке записане у вас на аркушах. А потім ви презентуєте свою інформацію іншим групам.
- Отож, розпочинайте роботу . Коли справитесь, подавайте сигнал .
І гр. - білки,
ІІ гр. - вуглеводи ,
ІІІ гр. - жири,
ІV гр. – мінеральні речовини,
V гр. – вода,
VІ гр. – вітаміни.

6.Презентація груп – виступи учнів.
- А тепер давайте послухаємо своїх однокласників.
І гр. Ми хочемо розповісти про білки.
Білки – основний будівельний матеріал, організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте. Людина росте приблизно до 24 років. В цей час білок будує наше тіло . М’язи, кров, внутрішні органи, волосся, нігті, шкіра – це білок. Він є у таких продуктах : м’ясі, рибі, яйцях, сирові . Погляньте, у яких ще продуктах містяться білки. (слайд 16)

ІІ гр. Ми розповідаємо про вуглеводи.
Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів). Вуглеводи – потрібні для нормальної роботи мязів, серця, печінки. Вуглеводами нас забезпечують рослини. Це хліб, крупи, картопля, морква, буряки, фрукти, мед. Погляньте, у яких ще продуктах містяться вуглеводи. (слайд 17)

ІІІ гр. Наша група повідомляє про жири.
Жири – джерело енергії. Жири – відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Тобто, вони йдуть на зігрівання організму. Людина повинна споживати рослинні та тваринні жири. Це свиняче сало, вершкове масло, сметана, сир, олія, горіхи, вівсяна і гречана крупа . Погляньте, у яких ще продуктах містяться жири. (слайд 18)

ІV гр. А наша група дізналася, що крім того, людині потрібні мінеральні речовини – натрій, фосфор, залізо, калій, кальцій, йод тощо. Мінеральні речовини - неорганічні елементи та солі утворюють кісткову тканину. Нестача кальцію та фосфору призводить до неправильного розвитку кісток, псування зубів. Вони є у молоці, молочних продуктах, овочах, рибі, горіхах, печінці. Погляньте, у яких ще продуктах містяться мінеральні речовини. (слайд 19)

V гр. Ми хочемо повідомити про вітаміни.
Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Вітаміни є у продуктах рослинного та тваринного походження.
Вітамін А - сприяє росту, допомагає зберегти нормальний зір. Його багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб'ячому жирі.
Вітамін В - дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Шукайте його в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яйцях, печінці, м'ясі.
Вітамін С – запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, зміцнює зуби . Багата на нього капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
Вітамін Д - зміцнює кістки, запобігає рахітові. Живе в молоці, печінці, риб'ячому жирі, житньому хлібі. А влітку вітамін Д разом із засмагою передають нам промінці сонечка. Погляньте, вітаміни є у всіх натуральних продуктах. (слайд 20)

VІ гр. Наша група розповість про воду.
Вода – основа життя. Без неї неможливе життя. В тілі людини її близько 70 відсотків. Вода є частиною крові, слини. Вода – це сеча і піт, з якими виділяються шкідливі речовини з організму. Вода потрапляє до організму під час пиття і з їжею. Особливо багато її є в рідких стравах, овочах і фруктах. Людина за добу має випити 2 – 3 літри води. Погляньте, де є вода, яку ми споживаємо. (слайд 21)
-Таким чином, давайте розглянемо таблицю і підсумуємо , з чого складається їжа.
(слайд 22)
Фізкультхвилинка
7. Розповідь учителя.
- Ми ознайомитись зі складовими їжі. Але слід пам’ятати, що до вибору їжі треба ставитись дуже відповідально. Треба вибирати продукти для споживання ті, у яких містяться всі складові їжі. Звичайно, віддавати перевагу треба продуктам натурального походження. Це : фрукти, ягоди, овочі, соки, каші з круп, м’ясо, риба, молочні продукти. Але сьогодні багато людей їдять багато «штучної» їжі.
- Як ви думаєте, що це значить?
- Наведіть приклади «штучної» їжі.
- «Штучна» їжа може просто шкодити здоров’ю. Вона насичена штучними барвниками, речовинами, які не дозволяють псуватися цій їжі. Таку їжу недоцільно вживати, хоча вона й смачна. Часто у яскравих пакетах і пляшках містяться продукти, некорисні для здоров'я . Ось послухайте, яка небезпека може бути від цього.

8. Виступи учнів. (слайд 23)
Чупа-чупс. Містять велику кількість цукру, мають шкідливі хімічні добавки,
барвники.
У багатьох шоколадних цукерках дуже часто дороге какао замінюють жирами, які накопичуються в кістках, м'язах, викликаючи тяжкі невиліковні хвороби.
Кока-кола - чудовий засіб для відмивання вапняного накипу та іржі. Якщо в неї занурити старі, забруднені мастилами деталі автомобіля, то через пару годин вони стануть як нові. Уявіть, що буде з вашим шлунком після вживання таких газованих напоїв.
Жувальні гумки - внаслідок вживання гумок виникає біль у животі, виразки шлунку, карієс зубів, підвищення тиску крові, алергії, запалення шкіри навколо рота.
Чіпси містять барвники та підсилювачі смаку.

9. Ознайомлення з режимом харчування.
- А ще здоров’я наше залежить від того, як часто і скільки ми їмо. Щоб їжа зміцнювала наше здоров’я, давала організму поживні речовини, забезпечувала енергією, приносила задоволення , потрібно вибирати тільки корисні продукти.
Тоді ви будете активними, здоровими.
Зараз ми з допомогою таблиці на ст.22 ознайомимось із набором страв на день для дітей вашого віку. А також визначимо кількість разів прийому їжі.
- Скільки разів на день має їсти дитина вашого віку?
- Чи виконуємо ми це правило?
- Що можна їсти на сніданок?
- Що можна їсти на другий сніданок?
- Що треба їсти на обід?
- Чому так важливо їсти рідкі страви?
- Що варто їсти на полуденок?
- Які страви рекомендують їсти на вечерю?
- Чи дотримуються цих правил у ваших сім’ях?
- Тож давайте підсумуємо скільки разів на день і коли мають їсти діти молодшого шкільного віку. (слайд 24)

V.Закріплення матеріалу
1. Робота в зошиті.

- А зараз попрацюємо в зошитах на ст.10 -11.
Прочитайте уважно і спробуйте відгадати зашифрований вислів.
- Запишемо цей вислів.
- У другому завданні треба зєднати малюнки із надписом.(з коментуванням)
- А тепер розгадаємо ребуси. Хто здогадався, яка перша відгадка?
- Хто розгадав друге слово?
- А яке третє слово?
- Молодці. Що ви можете сказати про ці три слова?

2. Гра «Кошик здоров'я».
- А зараз пограємо у гру «Кошик здоров’я».Я буду нести кошик із продуктами, а ви будете визначати корисно це, чи шкідливо.
( Учитель несе по класу кошик . У ньому цукерка, йогурт, лимон, яблуко, квасоля, хліб, картопля, капуста, апельсин, булочка, цибуля, банан, морква, чіпси, сухарики, кока-кола, мівіна, . Учні по черзі беруть із кошика будь- який продукт, показують його іншим учням класу і визначають корисний чи шкідливий продукт.)

3. Гра «Корисно і шкідливо».
- Перед вами малюнки двох хлопчиків. Один з них стрункий, а другий товстий .А ще у мене є малюнки продуктів. Ваше завдання: визначити, що зазвичай їсть кожен хлопчик. (Діти виконують завдання)

VІ. Підсумок уроку
1. Вправа «Мікрофон»

- А зараз уявіть, що я кореспондент газети і хочу взяти у вас інтерв’ю .
- Для чого людині їжа?
- Що має входити до складу їжі?
- Для чого потрібні білки?
- Яке значення мають вуглеводи?
- Яка користь від жирів?
- Якою буває їжа?
- Скільки разів на день мають їсти діти вашого віку?
- Скільки води випиває людина за добу?

2. Ознайомлення з пам’яткою здорового харчування (слайд 25)
- Щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. Давайте прочитаємо ці правила, запам’ятаємо і будемо їх виконувати. Адже всім хочеться бути здоровим і красивим. Памятка:
* їсти потрібно 4-5 рази в день;
* їжа повинна бути різноманітною;
* утримуйтеся від вживання жирної їжі;
* не споживайте занадто гостру й солону їжу;
* у міру їжте солодке;
* їжте якомога більше овочів і фруктів;
* не забувай вимити руки з милом перед їдою;
* не можна переїдати;
*не забувай після їжі прибрати за собою і подякувати.
- На закінчення уроку я хочу подарувати вам «Пам’ятку здорового харчування»

3. Вправа «Прощання».
- Пригадайте, чого ви очікували від уроку?
- Чи справдились ваші очікування?
Діти, урок закінчено. Я дякую вам за роботу. А зараз встаньте, будь ласка. (Діти стають.)
Вчитель: Запам’ятайте, любі діти !
Здоров'я бережіть, доки малі,
І мудрими ідіть по цій Землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров'я щастя не буває.
А є здоров'я – буде все, як треба.
Сміятиметься сонечко із неба.
І дітям світ постелиться під ноги,
Щоб з радістю пройти усі дороги.

А зараз давайте всім присутнім побажаємо «Смачного».
Діти хором промовляють: «Всім смачного!». (слайд 26)

Категорія: Уроки | Додав: (07.11.2014) | Автор: Шелист Алла Петрівна E
Переглядів: 1476 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2

Добавил: mrstaer
0

Дякую Алло за чудовий  урок. Якщо можна надішліть презентація на мою адресу mrstaer@gmail.com
Дата публикации: 11.05.2015 в 11:23 Спам

Добавил: [ADM]Irina
0

Шановна пані Алло, а де ж презентація до уроку? Надішліть мені її поштою на адресу: fialkauman@ukr.net
Дата публикации: 07.11.2014 в 21:31
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!