Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складання будівельної споруди на основі розгортки

Тема. Складання будівельної споруди на основі розгортки (с.55)
Мета. Дати учням поняття про архітектуру; ознайомити з процесом будівництва; ознайомити із професіями кресляра, архітектора; вчити виготовляти макети будівельних споруд; удосконалювати вміння обробляти папір та картон; розвивати технічне мислення, просторову уяву; розвивати уміння і навички конструювання та моделювання об’ємних виробів, виховувати працьовитість, культуру праці, охайність.
Обладнання: ножиці, клей, пензлик, серветка, папір, картон, презентація.

                                                                             ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (слайд 1)
1. Привітання:

Ось нам дзвоник дав сигнал:
«Працювати час настав!»
Отже часу ми не гаємо —
Працювати починаємо.

2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочого місця.

II. Актуалізація знань
1. Вступна бесіда

— Де б ми не були, що б не робили, але кожного разу повертаємося у свою домівку! Тут можна знайти відчуття надійності, спокою . І кожному хочеться облаштувати своє житло з максимальним комфортом і смаком, зробити його зручним, затишним.
Сьогодні ми живемо у просторих і світлих будинках. Це багатоповерхові будинки (слайд 2) або великі просторі приватні будинки (слайд 3)
А були часи, коли наші предки жили у печерах. (слайд 4)Первісні люди будували собі житло з кісток і шкіри мамонтів.
Пізніше їх почали будувати з глини, а дахи робили із соломи. (слайд 5 ). Глинобитні хати із солом’яними дахами є і нині в багатьох країнах. Згодом дахи глиняних хат почали робити з черепиці, бляхи. Такі будівлі мають привабливий вигляд, у них зберігається прохолода, що дуже важливо для країн , в яких переважає спека. На Україні такі хати здебільшого є в селах. У джунглях житло має назву - хижина (слайд 6); на Півночі -чум або яранга (слайд 7); в Азії - сакля .(слайд 8) , у містах - дім, будинок (слайд 9).
У наш час для будівництва споруд використовують різноманітні матеріали: (слайд 10)
глину, камінь, бетон, цеглу, сталеві балки, деревину, скло, листи заліза, фанеру, пластик – тобто, все те, що може потрапити людині до рук.
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із професіями людей, які створюють будинки, в яких ми живемо. Як ви гадаєте, що це за професії?
— Так, це кресляр, архітектор, будівельник, дизайнер та інші.
Не лише будинки, а й заводи, фабрики, лікарні, школи, дитячі садочки, магазини, церкви й музеї – все це зроблено вмілими, невтомними, працьовитими руками художників, конструкторів, архітекторів, будівельників, мулярів і малярів, сантехніків і електриків, столярів, склярів, дизайнерів тощо.

2.Повідомлення дітей про професії.
Про деякі з цих професій діти підготували повідомлення.
Кресляр (слайд 11)
— Перш, ніж виготовляти якийсь виріб, конструювати машини або будувати будинки, їх зображують у кресленнях, ескізах, схемах.На одних кресленнях демонструють конструкцію повністю, а на інших — складові частини виробів або споруд. Є такі креслення, на яких зображені взаємне розміщення та засоби з’єднання цих частин у єдине ціле. Ескізи, креслення деталей та споруд, технічні рисунки виконують креслярі. Праця кресляра потребує великої точності, охайності, уваги під час виконання роботи.

Архітектор (слайд 12)
Проектує будинки архітектор. Архітектор — це людина з багатою уявою, з творчим мисленням . Недарма міста нашої країни прикрашають величні стародавні будинки, історичні палаци, чудові театри та сучасні багатоповерхові будинки. Все є втіленням творчої думки архітектора. Архітектор придумує будівлю, формує міський простір та земельну територію. Він надає будівлям художнього зовнішнього вигляду, робить будівлі практичними і безпечними, зручними для житла і роботи людей. Всі споруди - житлові будівлі, громадські будівлі, магазини, фабрики і так далі - повинні виглядати естетично, будуватися з певною метою і бути безпечними.
Архітектор повинен з'ясувати де буде зводитися споруда, в чому полягає її призначення . Отримавши необхідну інформацію, він приступає до складання початкового плану проекту. При плануванні споруди архітектор вибирає матеріали, з яких її будуть зводити.

Будівельник (слайд 13)
Під загальною назвою професії будівельник ховається багато спеціальностей : це і муляри , і штукатури , монтажники , плиточники , бетонщики і т.д. Будівництво будь-якої будівлі починається з фундаменту. Фундамент - це основа всього будинку, сама нижня частина , що знаходиться в землі. Отже, фундамент це ніби «ноги» будинку, його опорна частина .Зводять фундамент муляри, каменярі й бетонщики . Далі іде зведення стін . Їх зводитять знову бетонники, каменярі і муляри . Але не тільки вони і займаються будівництвом стін будівлі. Їм у цьому допомагає будівельна техніка. Це екскаватори , підйомні крани , бетономішалка , великі вантажні автомобілі .Тому тут працюють кранівники, водії, бетонники. Наступний етап будівництва дах ! Саме ним займається покрівельник . Після того як зведені стіни і дах , необхідно змонтувати вікна і зовнішні двері. Цим займаються монтажники . Вони займаються установкою , з'єднанням , закріпленням і підключенням різних будівельних елементів , сантехніки , систем вентиляції . А тепер необхідно забезпечити будівлю водою , електрикою , газом , каналізаційною системою . Тепер вступають в роботу газ електрозварники , електрики , сантехніки. Ну а самий останній етап це внутрішня обробка приміщень. Тепер працюватимуть малярі , штукатури ,

Дизайнер (слайд 14)
Однією з найпопулярніших художніх професій сьогодні вважається професія дизайнера. . Дизайнер — це художник, який придумує нові форми речам або надає їм новизни. Існує декілька дизайнерських спеціальностей. У будівництві
дизайнери - це люди, які займаються оздобленням будинків і всередині, і зовні. Вони оздоблюють житло всередині, створює затишок і красу в будинку. Інші оздоблюють дім зовні, щоб він мав привабливий вигляд. Є ще дизайнери, які працюють над тим, щоб створити красу, затишок навколо будинку, тобто на подвір’ї. Їх називають ландшафтними дизайнерами.

3.Оголошення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми спробуємо себе у ролі усіх цих професій. Сьогодні на уроці ми виготовимо макети будиночків на подвір'ї. Для того, щоб будувати одночасно кілька будинків в різних місцях, щоб розподілити різні види роботи, будівельники поділяються на спеціальні бригади. Як ви розумієте слово «бригада»?
- От і ми сьогодні з вами поділилися на 4 бригади. Кожна бригада буде виготовляти макети будинків і потім облаштує біля них подвір’я, двір. І ми подивимось, у кого цілий двір буде кращий. На чиєму подвір’ї вам би захотілося жити. Не забувайте, що бригада це одне ціле, коли всі відповідають не за свою частинку роботи, а за весь результат. Тому допомагайте своїм друзям, якщо виникає така потреба.

ІІІ. Демонстрація та аналіз зразка
1.Демонстрація та аналіз зразка

-Подивіться на цей макет. Це зразок макета будиночка, який ми сьогодні будемо виготовляти.
Матеріалом для виготовлення макета служить папір або картон. Макет має три основні частини: стіни, дах і основу. Їх розмічають на папері чи на картоні, продавлюють лінії згинів, складають і склеюють.Оскільки у нас готова розмітка, ми повинні її спочатку вирізати. А потім прогнути по лініях згинів , скласти і склеїти. Вікна й двері виконані з допомогою аплікації , дах із окремої розгортки. Його можна оздобити фломастером або наклеєними смужками кольорового паперу під черепицю.

2.Первинне закріплення
- Якими матеріалами і інструментами ви будете користуватися під час виконання роботи?
- Які операції будете виконувати? ( різання, згинання, склеювання)

ІV.Технологія виготовлення виробу
- Виріжте усі деталі розгортки.
- Усі лінії згину продавіть тупим кінцем ножиць.
- Приклейте вікна і двері на зазначених місцях.
-Оздобте макет будиночка мозаїкою.
-Зігніть розгортку стін і склейте їх. Зверніть увагу: на розгортці позначено лініями клапани для змащування клеєм.
-Зігніть розгортку даху, оздобте її фломастером чи кольоровим папером під черепицю і приклейте до стін.
-Розмістіть макет будиночка на основі. Для цього у вас в кожній бригаді є підставки, на яких ви розташуєте свої будинки. Коли будиночки будуть готові і розташовані на підставці , можна декорувати майданчик навколо будиночка. Що саме можна зробити? (Відповіді дітей: паркан навколо будиночка, будка для собаки, дерева, криниця тощо.) Погляньте, що можна створити біля будинків (слайд 15)

V.Повторення загальних правил та правил безпечної роботи з ножицями

1.Повторення загальних правил для учнів
-Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.
-Не працюй несправним і тупим інструментом, використовуй інструмент лише за призначенням.
-Інструменти та обладнання мають зберігатися лише в призначеному місці.
-У процесі роботи не розмовляй, не відволікайся побічними справами.
-Під час роботи тримай своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибери його.

2. Інструктаж із техніки безпеки. ( Слайд16 )
• Уважно працюйте з ножицями.
• Не передавайте їх сусідові відкритими.
• Передавайте тільки кільцями вперед.
• Користуйтеся пензликом та серветкою під час роботи з клеєм.

V. Практична робота учнів
1. Самостійна робота учнів.

Учитель надає індивідуальну допомогу учням, виправляє помилки, дає поради.

VI. Виставка та оцінювання робіт
1. Аналіз роботи.

— Яке подвіря вам сподобалось найбільше?
— Які ви помітили помилки?
2. Оцінювання робіт.

VII. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон» (слайд 17)
-Що нового дізналися на уроці?
-Коли з’явилися перші будинки?
-Хто споруджує будинки?
-Які технологічні операції виконували?
-Який матеріал використали для макетування?

Категорія: Уроки | Додав: шеліст (08.07.2015) | Автор: Шелист Алла Петрівна E
Переглядів: 1368 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Шановна Алло Петрівно!
Я перемістила Ваш урок у розділ "Вчитель вчителю" - Уроки. Надішліть мені презентацію до нього, я її виставлю на сайт і знов розміщу урок у розділі "Презентації". Моя адреса: fialkauman@ukr.net
Дата публикации: 09.07.2015 в 17:31 [Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!