Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Весна дарує кожному і радість, і надію. Д. Чередниченко «Рідні краєвиди»

Тема. «Весна дарує кожному і радість, і надію»
Матеріал до уроку. Д. Чередниченко « Рідні краєвиди»
Мета. Вчити учнів сприймати передані словами образні зображення природи; збагачувати словниковий запас; розвивати навички читання, мовлення та образне мислення учнів; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання. Картки із кросвордом, малюнки із зображенням перелітних птахів, весняних квітів і краєвидів, звукозапис «Звуки весни».

 

                                                                    ХІД УРОКУ
 

І. Організаційний момент.
Закінчилася перерва,продзвенів чаклун-дзвінок.
А тепер усі швиденько налаштуймось на урок!
- Що ви очікуєте від уроку?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему. Я пропоную вам самим здогадатися, про що читатимемо на наступних уроках. Для цього ви об’єднаєтеся у групи і розгадаєте кросворд, а слово, яке прочитаєте у виділених клітинках, стане вам підказкою.
(Клас розділяю на 4 групи по 4 учні, кожній групі даю аркуш із кросвордом)

1. Найбільша ріка України.
2. Найвища гірська вершина Українських Карпат.
3. Півострів на півдні України.
4. Підземна частина рослини.
5. Заглиблення, по якому тече річка.
6. Необхідна для життя живим організмам.
7. На цьому материку знаходиться Україна.
( Учні знаходять слово-підказку ПРИРОДА.)
- Молодці! Ви справилися з моїм завданням дуже вправно! То якими ж будуть ваші думки стосовно того, про що ми читатимемо у новій темі?
(Учні висловлюють свої припущення, що наступна тема – про природу.)
- І знову ви праві! А зараз я пропоную ще одне завдання: розшифрувати назву нової теми.
(На дошці)
в’юболю З до ноїрід млізе
( З любов’ю до рідної землі )
- І знову ви справилися з моїм завданням! Молодці!

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отож, на сьогоднішньому уроці ми опрацюємо вступ до теми, читатимемо про найпрекраснішу пору року – весну, дізнаємося дещо нове про творчість Дмитра Чередниченка та здійснимо мандрівку весняним лісом.

ІV. Робота над новим матеріалом.
1. Робота над ілюстрацією на ст. 73.

- Розгляньте малюнок у підручнику на ст. 73. Як ви вважаєте, яку пору року і який місяць зобразив художник? Доведіть свою думку.
- З яким настроєм діти вийшли на прогулянку?
- Як вони готувалися до приходу весни?
- Чи можна дітей назвати друзями природи?
- А як ви підготувалися до зустрічі птахів?
2. Робота над вступом до теми.
- Прочитайте статтю під малюнком. Які за жанрами твори ми читатимемо у розділі?
- На що вам потрібно звертати увагу під час читання?
3. Робота над оповіданням Д. Чередниченка « Рідні краєвиди».
- Прочитайте назву твору. Як ви думаєте, який цей твір за жанром? Про що може розповідатися у творі з таким заголовком?
- Які твори Дмитра Чередниченка ми з вами уже вивчили?
- Наші дослідники підготували нам розповідь про автора.
( Виступ учнів-дослідників)
- Що вам найбільше запам’яталося у виступі ваших друзів?
4. Словникова робота.
- Доберіть синоніми до слів сумливо ( сумно, журливо), витинає ( виспівує), барва ( колір), бентежно (хвилююче).
Пояснити значення слів:
осоння ( місце, яке освітлюється сонцем)
жевріють ( догоряють, тліють)
набубнявіли ( збільшилися, наповнилися соком)
5. Читання твору.
- Прочитайте оповідання самостійно. Які почуття автора ви відчули?
6. Робота над змістом.
- Про яку пору року йдеться в оповіданні? Доведіть свою думку.
- Чи сподобалося вам оповідання? Чим?
- Чи відчули ви почуття автора? Які?
- Що таке підбіл?
7. Читання учнями оповідання вголос «ланцюжком».
8. Робота над виділеними висловами.

- Прочитайте виділені вислови. Як ви розумієте їх значення?
9. Фізкультхвилинка.
10. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

- Яку першу ознаку весни описав автор?
- Прочитайте, які віршовані рядки склалися в оповідача при виді весняних першоцвітів?
- Який настрій птахів передано в оповіданні?
- Знайдіть і прочитайте, розповідь про журавлів. Чому вони тепер – веселики?
- Яких ще птахів згадує Дмитро Чередниченко у своєму оповіданні? З яким почуттям?
- Що роблять люди у полі?
- Перечитайте два останні абзаци. З якою інтонацією потрібно їх читати? ( 2-3 учні читають вголос, інші – аналізують їх читання)
- До чого автор вас заохочує?
11. Розвиток творчої уяви та образного мислення.
- Уявіть, що вам запропонували попрацювати звукорежисерами і озвучити оповідання « Рідні краєвиди». Які звуки ви обрали б для цього. ( Учні відповідають, що це були б пташиний щебет, дзюрчання струмка, шум вітру, розкати грому тощо. Я виставляю на дошці фотографії весняної природи, пропоную прослухати, моє «озвучення» оповідання і сказати, чи подібне воно до того, що уявляли собі вони.)
12. Вправи на розвиток швидкості читання.
а) Гра « Доганяйка»: учні тричі по 30 сек читають частину тексту від слів « О-о, ті пташки…»;
б) Гра « Знайди і дочитай»: я читаю початок речення, учні мають швидко знайти його і дочитати до кінця.

V. Підсумок уроку, оцінювання.
- Чи сподобався вам урок? Чим?
- Що нового для себе ви дізналися?
- Яка головна думка оповідання?
- Пригадайте слово, яке ви прочитали, відгадавши кросворд. Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово природа? А які почуття, бажання виникають у вас, коли ви чуєте слово природа ?( Записую на дошці у 2 стовпчики)
Краса любити
гармонія оберігати
тиша милуватися
рослини досліджувати
тварини спостерігати
- Сьогодні на уроці ви були справжні молодці! Я отримала велике задоволення від нашої з вами роботи, дякую вам!
VІ. Домашнє завдання: переказувати оповідання ( для сильніших учнів – переказувати від 1-ї особи), дібрати прислів’я, приказки та загадки про весну. Завдання дослідникам : підібрати народні прикмети про квітень.

Якимович Оксана Сергіївнавчитель Кременецької ЗОШ І-ІІІ ст.. № 5

Категорія: Уроки | Додав: Oksana0634 (23.03.2015) | Автор: Якимович Оксана Сергіївнв E
Переглядів: 1358 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!