Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Що таке щастя? Що означає бути щасливим? Коли людина відчуває себе щасливою?
Тема: Що таке щастя? Що означає бути щасливим? Коли людина відчуває себе 
щасливою? 
Мета: обговорити з учнями розуміння поняття «щастя», поповнювати словниковий запас новими словами, формувати усвідомлення того, що кожна людина має право на щастя, вчити дітей робити щасливими інших.
Обладнання: таблиці, комп’ютер, малюнки, картки.

Хід заходу 

І. Організація класу.
- Діти, уважно подивіться один на одного і усміхніться. Які у вас чудові посмішки, ви такі гарні. Я вас усіх дуже люблю. Сідайте.
- А тепер ви скажіть один одному ласкаві слова.
(діти кажуть в парах)
- Яке лагідне слово тобі сказав сусід? А тобі?
- Що ви відчуваєте? ( Приємно)
- Коли ми даруємо тепло іншим, нам самим стає приємно і у нас підвищується настрій.
Був такий філософ Спіноза, і він казав: «Якщо ви подаруєте свій настрій, то і життя вам посміхнеться».
- Як ви розумієте? (якщо ми будемо посміхатися людям, будемо приємними,
- будемо дарувати свій гарний настрій іншим людям, то і життя в нас стане веселішим, радісним, щасливим.

ІІ. Повідомлення теми і мети заходу.
- Ми сьогодні будемо працювати над поняттями «щастя», «щасливе життя», «щасливі люди».Це важлива тема, бо ми з’ясуємо, коли людина буває щасливою і що для цього їй потрібно. Бо «щастя» впливає на здоров’я людини, на бажання працювати, на взаємні відносини між людьми.

ІІІ. Робота над темою заходу. 
1. Словникова робота
-А що ж таке щастя? (відповіді дітей)
- Звернемося до словничка. Психологи дають таке правило: (табличку на дошку)
«Щастя – це почуття, стан душі найвищого повного задоволення.»
- Як ви розумієте?
- Підберіть синоніми до слова «щастя» (Благодать, блаженство, розкіш, рай, радість, доля, успіх…)
2. Поняття «щастя» існує вже дуже давно. З історії про щастя нам розкажуть діти.
- В древніх міфах щастя зображували в вигляді дівчини з довгою косою. Коли дівчина пролітала, її треба було хапати за косу, тобто ловити щастя. Але, якщо дівчина пролетить мимо, то більше шансів піймати щастя не буде.
- А іще кажуть,що знайдена підкова приносить щастя. Звідки ж це пішло? Підковувати коней почали ще дуже давно і робили підкови із золота і срібла. Під час бігу коні легко губили підкову, а хто знаходив дорогу річ, той був звичайно щасливий знахідці. Звідси й пішло: підкова на щастя.
3. – А коли людина себе почуває щасливою? (діти відповідають)
- Усі найзаповітніші людські мрії і бажання увібрало в себе слова «щастя», усі людські радості сподівання. Багато людей пройшли свій життєвий шлях і кожен з них прагнув до свого щастя. Одному щастя уявлялось клаптиком землі, другому – купою золота, третій був певний: що щастя – це влада і слава, а хтось – кохання. Кожен своє щастя уявляє по-різному.
4. Робота над казкою «Де ж щастя?»
- А в казці «Де ж щастя?» дівчинка теж шукала своє щастя. Послухайте і скажете, де ж вона його знайшла.
Казка «Де ж щастя?»
Жила-була дівчинка. Її цікавило все: чому трава зелена, чому небо синє, але більше всього її цікавило, що таке щастя.
І вирішила вона піти на пошуки щастя. Йшла по стежці і побачила дуже гарну квітку. «Оце воно щастя!»- вона стрибала, раділа і викрикувала:»Щастя, щастя, щастя..»Настав вечір і квітка закрила бутон і зів’яла. Тоді дівчинка зрозуміла, що щастя – не квітка, воно не може зів’януть.
Пішла далі шукати. Побачила мураху і спитала у нього: «Що таке щастя?» Той сказав: «Щастя – це сонце». Зраділа дівчинка і почала знову танцювати і вигукувати «Щастя!Щастя!..» Але тут з нори виліз кріт і тихо сказав: «Яке ж сонце щастя? Я спокійно обходжусь без нього і задоволений життям» дівчинка здивувалась і спитала: «Що таке щастя?» Кріт сказав: «Щастя – це нора, домівка»
Дівчинка довго стояла і зрозуміла: « Щастя – це домівка, де ти живеш. Так навіщо я тоді шукала щастя, якщо щастя є там, де я живу.»
- Де знайшла щастя дівчинка? (там, де твій дім)
- Що уявлялось їй щастям? (Квітка, сонце)
- Яке щастя для крота? (нора)
- Яке щастя для мурахи? (сонце)
- Що потрібно для щастя тваринам?( тепло)
- Чим відрізняється щастя тварин від людського щастя? (У людей це ще почуття задоволення)
5. Робота над оповіданням «Про Марійку та Оленку»
В. Сухомлинського.
- А люди теж розуміють щастя по-різному.
Послухайте розмову між дівчатками і скажіть, яке щастя уявляла кожна дівчинка.
(Діти слухають)

Інсценування оповідання «Про Марійку та Оленку» В. Сухомлинського
- Як кожна дівчинка бачила своє щастя?
- З чим пов’язувала своє щастя 1 дівчинка ?
- Як можна зробити щасливим іншого?
- Про яке щастя мріяла 2 дівчинка?
- Чи можете ви бути щасливими від якоїсь дрібниці? (Треба вміти радіти навіть маленькій дрібниці: слову, посмішці, привітанню, сонячному дню, що є рідні і друзі, які здорові…)
Кожна людина - неповторна, і щастя для неї – її, особливе.
6. Розминка для очей.
7. Тренінг «Я – чарівник»

- А зараз я пропоную вам подумки побувати в казковій країні. В ній збуваються всі мрії і бажання. Уявіть себе в ролі чарівника, який може зробити всіх щасливими. Щоб ви зробили? (діти відповідають)
- А в яку б тварину ви б перетворилися в цій казковій країні, щоб відчувати себе щасливими? Чому?
8. Закінчіть речення.
-«Люди щасливі, коли…»
-«Діти щасливі, коли…»
-«Мої батьки стануть щасливими,коли я…»
- Я хочу, щоб ми провели естафету, де ви розкажете про свою щасливу подію.
Я кидаю м’яч, а ви закінчуєте речення «Я щасливий, коли…»

ІV. Узагальнення знань
1. Робота на дошці.
- Про щастя написано багато казок,оповідань, прислів’їв. З’єднайте початок прислів’я з його закінченням. Як ви їх розумієте?
Не родись багатим… …завжди попереду.
Справжнє щастя… …кого шукає.
Щастя знає … …а родись щасливим.
(Читають по 1 прислів’ю і розкривають зміст.)
- Справжнє людське щастя передбачає гармонію із собою і з довкіллям, злагоду з ближнім, з усім що нас оточує.
2. Робота в групах.
- Як можна дізнатися, що людина щаслива? (Спитати, побачити)
_ Що значить побачити щасливий вираз обличчя?
(посмішка, очі горять радістю..)
1група – червоні трикутники.
2 група – жовті.
3 група – зелені.
Завдання. Складіть і наклейте з піктограм вираз обличчя щасливої людини.
(Діти виконують і показують.)
- В нашому класі збільшилося щасливих облич.
3. Презентація проекту «Що таке щастя?»
4.Складання Веселки щастя.
(виходять діти по одному і розповідають про свій колір щастя і вішають на дошку колір веселки)
5 .Написання побажань.
- І до нашого класу залетів Птах-щастя і розкидав свої пір’їнки щастя. Візьміть їх і запишіть 1 своє бажання. «Я хочу, щоб…»
Діти пишуть і читають.
- Віддамо Птаху його пір’їнки, щоб ваші бажання збулися, щоб ви були щасливими.
-А дома напишете міні-твір «Щастя для іншого..»

ІV. Підсумок уроку.
- Хто себе відчуває щасливим?
- Чому?
- Я теж щаслива,тому що ви дуже добре працювали, відповідали, слухали і раділи за інших.

Байдак Ірина Борисівна, вчитель початкових класів СЗШ №22 м. Дніпродзержинська 
Категорія: Уроки | Додав: (19.10.2013) | Автор: Байдак Ірина Борисівна E
Переглядів: 3705 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!