Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Що таке щастя? Що означає бути щасливим? Коли людина відчуває себе щасливою?
Тема: Що таке щастя? Що означає бути щасливим? Коли людина відчуває себе щасливою? Мета: обговорити з учнями розуміння поняття «щастя», поповнювати словниковий запас новими словами, формувати усвідомлення того, що кожна людина має право на щастя, вчити дітей робити щасливими інших. Обладнання: таблиці, комп’ютер, малюнки, картки. Хід заходу І. Організація класу. - Діти, уважно подивіться один на одного і усміхніться. Які у вас чудові посмішки, ви такі гарні. Я вас усіх дуже люблю. Сідайте. - А тепер ви скажіть один одному ласкаві слова. (діти кажуть в парах) - Яке лагідне слово тобі сказав сусід? А тобі? - Що ви відчуваєте? ( Приємно) - Коли ми даруємо тепло іншим, нам самим стає приємно і у нас підвищується настрій. Був такий філософ Спіноза, і він казав: «Якщо ви подаруєте свій настрій, то і життя вам посміхнеться». - Як ви розумієте? (якщо ми будемо посміхатися людям, будемо приємними, - будемо дарувати свій гарний настрій іншим людям, то і життя в нас стане веселішим, радісним, щасливим. ІІ. Повідомлення теми і мети заходу. - Ми сьогодні будемо працювати над поняттями «щастя», «щасливе життя», «щасливі люди».Це важлива тема, бо ми з’ясуємо, коли людина буває щасливою і що для цього їй потрібно. Бо «щастя» впливає на здоров’я людини, на бажання працювати, на взаємні відносини між людьми. ІІІ. Робота над темою заходу. 1. Словникова робота -А що ж таке щастя? (відповіді дітей) - Звернемося до словничка. Психологи дають таке правило: (табличку на дошку) «Щастя – це почуття, стан душі найвищого повного задоволення.» - Як ви розумієте? - Підберіть синоніми до слова «щастя» (Благодать, блаженство, розкіш, рай, радість, доля, успіх…) 2. Поняття «щастя» існує вже дуже давно. З історії про щастя нам розкажуть діти. - В древніх міфах щастя зображували в вигляді дівчини з довгою косою. Коли дівчина пролітала, її треба було хапати за косу, тобто ловити щастя. Але, якщо дівчина пролетить мимо, то більше шансів піймати щастя не буде. - А іще кажуть,що знайдена підкова приносить щастя. Звідки ж це пішло? Підковувати коней почали ще дуже давно і робили підкови із золота і срібла. Під час бігу коні легко губили підкову, а хто знаходив дорогу річ, той був звичайно щасливий знахідці. Звідси й пішло: підкова на щастя. 3. – А коли людина себе почуває щасливою? (діти відповідають) - Усі найзаповітніші людські мрії і бажання увібрало в себе слова «щастя», усі людські радості сподівання. Багато людей пройшли свій життєвий шлях і кожен з них прагнув до свого щастя. Одному щастя уявлялось клаптиком землі, другому – купою золота, третій був певний: що щастя – це влада і слава, а хтось – кохання. Кожен своє щастя уявляє по-різному. 4. Робота над казкою «Де ж щастя?» - А в казці «Де ж щастя?» дівчинка теж шукала своє щастя. Послухайте і скажете, де ж вона його знайшла. Казка «Де ж щастя?» Жила-була дівчинка. Її цікавило все: чому трава зелена, чому небо синє, але більше всього її цікавило, що таке щастя. І вирішила вона піти на пошуки щастя. Йшла по стежці і побачила дуже гарну квітку. «Оце воно щастя!»- вона стрибала, раділа і викрикувала:»Щастя, щастя, щастя..»Настав вечір і квітка закрила бутон і зів’яла. Тоді дівчинка зрозуміла, що щастя – не квітка, воно не може зів’януть. Пішла далі шукати. Побачила мураху і спитала у нього: «Що таке щастя?» Той сказав: «Щастя – це сонце». Зраділа дівчинка і почала знову танцювати і вигукувати «Щастя!Щастя!..» Але тут з нори виліз кріт і тихо сказав: «Яке ж сонце щастя? Я спокійно обходжусь без нього і задоволений життям» дівчинка здивувалась і спитала: «Що таке щастя?» Кріт сказав: «Щастя – це нора, домівка» Дівчинка довго стояла і зрозуміла: « Щастя – це домівка, де ти живеш. Так навіщо я тоді шукала щастя, якщо щастя є там, де я живу.» - Де знайшла щастя дівчинка? (там, де твій дім) - Що уявлялось їй щастям? (Квітка, сонце) - Яке щастя для крота? (нора) - Яке щастя для мурахи? (сонце) - Що потрібно для щастя тваринам?( тепло) - Чим відрізняється щастя тварин від людського щастя? (У людей це ще почуття задоволення) 5. Робота над оповіданням «Про Марійку та Оленку» В. Сухомлинського. - А люди теж розуміють щастя по-різному. Послухайте розмову між дівчатками і скажіть, яке щастя уявляла кожна дівчинка. (Діти слухають) Інсценування оповідання «Про Марійку та Оленку» В. Сухомлинського - Як кожна дівчинка бачила своє щастя? - З чим пов’язувала своє щастя 1 дівчинка ? - Як можна зробити щасливим іншого? - Про яке щастя мріяла 2 дівчинка? - Чи можете ви бути щасливими від якоїсь дрібниці? (Треба вміти радіти навіть маленькій дрібниці: слову, посмішці, привітанню, сонячному дню, що є рідні і друзі, які здорові…) Кожна людина - неповторна, і щастя для неї – її, особливе. 6. Розминка для очей. 7. Тренінг «Я – чарівник» - А зараз я пропоную вам подумки побувати в казковій країні. В ній збуваються всі мрії і бажання. Уявіть себе в ролі чарівника, який може зробити всіх щасливими. Щоб ви зробили? (діти відповідають) - А в яку б тварину ви б перетворилися в цій казковій країні, щоб відчувати себе щасливими? Чому? 8. Закінчіть речення. -«Люди щасливі, коли…» -«Діти щасливі, коли…» -«Мої батьки стануть щасливими,коли я…» - Я хочу, щоб ми провели естафету, де ви розкажете про свою щасливу подію. Я кидаю м’яч, а ви закінчуєте речення «Я щасливий, коли…» ІV. Узагальнення знань
1. Робота на дошці. - Про щастя написано багато казок,оповідань, прислів’їв. З’єднайте початок прислів’я з його закінченням. Як ви їх розумієте? Не родись багатим… …завжди попереду. Справжнє щастя… …кого шукає. Щастя знає … …а родись щасливим. (Читають по 1 прислів’ю і розкривають зміст.) - Справжнє людське щастя передбачає гармонію із собою і з довкіллям, злагоду з ближнім, з усім що нас оточує. 2. Робота в групах. - Як можна дізнатися, що людина щаслива? (Спитати, побачити) _ Що значить побачити щасливий вираз обличчя? (посмішка, очі горять радістю..) 1група – червоні трикутники. 2 група – жовті. 3 група – зелені. Завдання. Складіть і наклейте з піктограм вираз обличчя щасливої людини. (Діти виконують і показують.) - В нашому класі збільшилося щасливих облич. 3. Презентація проекту «Що таке щастя?» 4.Складання Веселки щастя. (виходять діти по одному і розповідають про свій колір щастя і вішають на дошку колір веселки) 5 .Написання побажань. - І до нашого класу залетів Птах-щастя і розкидав свої пір’їнки щастя. Візьміть їх і запишіть 1 своє бажання. «Я хочу, щоб…» Діти пишуть і читають. - Віддамо Птаху його пір’їнки, щоб ваші бажання збулися, щоб ви були щасливими. -А дома напишете міні-твір «Щастя для іншого..» ІV. Підсумок уроку. - Хто себе відчуває щасливим? - Чому? - Я теж щаслива,тому що ви дуже добре працювали, відповідали, слухали і раділи за інших. Байдак Ірина Борисівна, вчитель початкових класів СЗШ №22 м. Дніпродзержинська | |
Переглядів: 3705 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |