Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Основні та похідні, теплі та холодні кольори. Схід сонця в пустелі

Тема: Основні й похідні, теплі та холодні кольори. «Схід сонця в пустелі»
Мета: познайомити учнів з основними та похідними кольорами, теплими та холодними; поглиблювати і поширювати знання про виражальні можливості кольору; навчити розрізняти кольори за настроєм; сформувати вміння виражати свої почуття та естетичні переживання від сприйняття прекрасного в навколишньому житті і в образах мистецтва; розвивати естетичні смаки, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати почуття прекрасного, охайність, акуратність, наполегливість, старанність.
Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин, фарби, альбоми, ТЗН.

Хід уроку:

І Організація класу
Ось і продзвенів дзвінок
Розклади скоріш, дружок,
Все охайно, все в рядки –
Альбом, фарби, олівці,
До уроку готові всі?
- Пропоную провести урок під девізом:
Душу і серце в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді бережи.
ІІ Повідомлення теми й мети уроку:
- закріпити знання про живопис, його особливості;
- узагальнити знання про кольорову гаму, про основи, похідні, холодні та теплі кольори;
- навчитись розрізняти кольори за настроєм;
- навчитись у своїх малюнках передавати ці кольори
ІІІ Актуалізація опорних знань:
1. «Мозковий штурм»

- Що таке живопис?
- Які найважливіші художні засоби у живописі (колір і силуетна форма)
- Які кольори ви знаєте?
2. Гра «Відгадайте кольори»
І небо, і струмок, і пролісок у квітні –
Неначе очі, мамині, … (блакитні)
Достигає колосок
І підкручує вусок
Із зернятка хліб росте,
Бо зернятко… (золоте)
Для ворони є забава –
Походжає наче пава.
Бо купили тій вороні
Чобітки, як жар, … (червоні)
Виправ іграшку я з милом,
Став мій зайчик зовсім… (білий)
У сестрички гарна кофта.
Мов кульбабка, кофта … (жовта)
3. Слухання «Кольорового вірша»
Любить пензлик мій до свята,
Власний чубчик фарбувати.
Він у райдугу пірнає,
Кожний колір називає:
Це червоний – жар неначе.
Ще – оранжевий, гарячий.
Жовтий – як пшениця в полі.
Мов трава – зелений колір.
А наступний колір – синій.
Синій колір, ніби річка.
Фіолетовий, як нічка.
- Як одним словом назвати це кольорове різнобарв’я? (веселка)
- Які кольори має веселка?
IV Мотивація навчальної діяльності
- А для чого нам знати різні кольори?
- Невже не можна обійтись одним чи двома кольорами? (відповіді дітей)
- Звичайно, ні. Бо різноманіття кольорів робить наші малюнки насиченішими, яскравішими, веселішими, красивішими.
- А знання, які ми здобудемо на сьогоднішньому уроці, знадобляться нам і в подальшій роботі. Адже ви будете вчитись самостійно вибирати кольорову гаму для передачі настрою свого зображення.
V Вивчення нового матеріалу:
1. Розповідь учителя з елементами бесіди

- Уважно розгляньте спектральне (колірне) коло, назвіть кольори за годинниковою стрілкою, починаючи від синього.
- Художники розподіляють усі кольори на основні і похідні, теплі і холодні.
Основні кольори: Червоний, Жовтий та Синій (бо їх не можна отримати змішуванням)
Похідні кольори: Оранжевий, Зелений, Фіолетовий (бо їх отримали при змішуванні основних пар кольорів)
Теплі кольори: Червоний, Оранжевий, Жовтий (асоціюються з сонячним світлом, вогнем; викликають відчуття тепла)
Холодні кольори: Блакитний, Зелений, Синій, Фіолетовий (викликають відчуття прохолоди)
2. Робота в парах. Гра «До якої групи відноситься колір»
(учні в парах по черзі називають один одному колір, а інший має сказати до якої групи він належить: основний чи похідний, теплий чи холодний)
3. Організація сприйняття творів мистецтва
Демонстрування репродукцій картин видатних художників, у яких переважає певна колірна гама, пропоную визначити, які відчуття викликають ці картини.
Робота в групах:
І група – М.К. Реріх «Гімалаї. Блакитні гори»
ІІ група – І.І. Левітан «Березовий гай»
ІІІ група – В. Ван-Гог «Соняхи»
4. Постановка практичного завдання
- Сьогодні на уроці я пропоную створити малюнок у теплій гамі кольорів «Схід сонця в пустелі»
4.1 Розгляд зразка
4.2 Підбір матеріалів для роботи
4.3 Поетапність виконання роботи (пояснення вчителя
VI Практична діяльність учнів
Учні виконують роботу самостійно (учитель надає індивідуальну допомогу окремим учням)
VII Виставка учнівських робіт
VIII Підсумок уроку

1. Інтерактивна технологія «А чи знаєте ви?»

Є така наука кольоротерапія, що використовує різні барви, які впливають на силу, здоров’я і гармонію людини. Може зцілювати, підвищувати або знижувати температуру:
Зелений колір – це найспокійніший колір, він нікуди не рухається, не має навіть призвуку радості, смутку, емоцій. Око і душа спочивають на ньому. Допомагає від безсоння, знімає нерішучість, омолоджує людину.
Червоний колір – колір літа, гідності, лідерства. Стимулює вени й артерії. Лікує нирки, легені, шлунок.
Рожевий колір – колір спокою, життя людини без конфліктів і сварок.
Фіолетовий колір – стимулює роботу селезінки, очищає кров, корисний для росту кісток.
Синій колір – колір спокою і холоду, кличе людину в нескінченність, пробуджує потяг до чистоти.
Коричневий – дбайливо ставиться до стану всього тіла.
Жовтий колір – колір сонця, легкий, зігріваючий, несе позитивні магнітні потоки, зміцнює нерви і допомагає працювати мозку.
2. Метод «Чистої дошки» (перевірка ціле покладання)

Категорія: Уроки | Додав: sergeyuea (12.10.2014) | Автор: Алла E
Переглядів: 6038 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!