Протипожежна безпека - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Протипожежна безпека

Тема. Протипожежна безпека.
Мета: закріпити правила протипожежної безпеки, поглибити знання і вміння викликати пожежну команду та засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі;
сприяти розвитку творчого мислення, уяви, уваги;
виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я, майно, бажання турбуватися про життя і здоров’я навколишніх, повагу та інтерес до професії пожежника.
Обладнання: комп’ютер, таблиці, малюнки учнів, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Організація класу.
Девіз уроку :
Слухати – уважно,
відповідатиати – правильно,
думати і запам’ятовувати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Протягом уроку спробуємо з’ясувати, що ж є відгадкою на загатку: «Не золото, а найдорожче.» ( Прийом «Відстрокована відгадка».)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів про причини виникнення пожеж.
1) Учні за виконаними вдома малюнками розповідають про причини пожеж.
Пожежа – страшне лихо. Через необережне поводження з вогнем гинуть люди, згоряють будинки. Минулого року від пустощів дітей з сірниками виникло 2686 пожеж. У вогні загинуло 62 дитини. Щодоби в Україні палає 57 пожеж.
2) Вікторина.
А) Вогонь : друг чи ворог ?
Б) Які ви знаєте причини виникнення пожеж ?
В) Яке свято найчастіше супроводжуються або закінчується пожежами ?
3) Загадки :
Живуть у тісній темниці
Без страху, темноти
Хлоп’ята яснолиці –
Вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згоряють дощенту,
Вогонь дають вони.
( Сірники).
Машини червоного кольору з білою смугою та сиреною,
рухаються дуже швидко навіть при червоному
і жовтому світлі світлофора.
( Пожежна машина ).
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми з вами повторимо причини виникнення пожеж, а також закріпимо привила поведінки під час пожежі.
V. Організація засвоєних знань.
1) Як би ви діяли під час пожежі ? ( Прийом «Точка зору»).
2) Ознайомлення з порядком дій під час пожежі ( Використовую таблиці ).
Якщо виникла пожежа - облік часу йде на секунди. Не треба панікувати. Пам'ятайте, що необхідно остерігатися задимленості, високої температури, загазованості, обвалу конструкцій та споруд, вибухів технічного обладнання, падіння дерев (якщо пожежа в лісі).
Найбільш небезпечними точками виникнення пожеж зазвичай стають частини квартири, де знаходяться електричні прилади та опалювальні пристрої, а також місця для зберігання вугілля, дров, бензину (підвал, горища, балкони, гаражі).
Гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння. Правила поведінки під час пожежі
Пам'ятайте, що не можна вдома:
- користуватися несправними електричними побутовими приладами;
- захаращувати балкони і підвали;
- гратися з вогнем;
- зберігати на балконах і в гаражах легкозаймисті матеріали;
- сушити речі над плитою.
Правила гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння:
- слід вимкнути джерела струму, перекрити крани газоподачі, джерело вогню накрити простирадлом;
- якщо пожежа виникла через несправність електропроводки, нічого не можна заливати водою, можна взяти пісок, повстину, вогнегасники,"
- вікна відкривати не можна, бо кисень посилить вогонь.
Якщо вогонь відразу загасити не вдалося, необхідно якомога швидше покинути приміщення і покликати на допомогу дорослих. Якщо є можливість, закрити по дорозі всі двері.
Не можна ховатися у шафах, під ліжком чи столом, у туалеті чи ванній кімнаті. Необхідно зателефонувати за номером 101 і повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку.
Під час пожежі заборонено користуватися ліфтами; з висотного будинку не біжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.
Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробуватися до виходу поповзом, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.
Фізкультхвилинка.
Грицева лічилка
Не вмикай на кухні газ – раз,
Не клади в за піч дрова – два,
В лісі сірники не три – три,
Не лишай вогонь в квартирі – чотири,
Не лягай при свічці спати – п’ять,
Іскра впала на підлогу – погасіть – шість,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім,
У грозу під деревом не стійте в лісі – вісім,
Сірником не забавляйтеся знічев’я – дев’ять,
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – десять.

- Під час виникнення пожежі у приміщенні школи учні мають виконувати накази і розпорядження вчителів. План евакуації школярів має знаходитися у рамці під склом на видному місці. На ньому позначено також аварійні та запасні виходи.
Не можна ховатися у кабінетах, підсобних приміщеннях, туалетах тощо.
Під час евакуації треба поводитися організовано та не піддаватися паніці.
3) Домедична допомога постраждалим від пожеж.
Якщо хтось постраждав від пожежі, слід:
— заспокоїти постраждалого, покликати дорослих;
— якщо під рукою немає води, накинути на постраждалого
— цупку тканину;
— як тільки вогонь згасне, зняти тканину, щоб не травмувати
— обгорілу шкіру;
— не зривати одяг з обгорілого тіла, акуратно розрізати його
— ножицями і зняти те, що знімається;
— до приїзду лікарів накласти на опік суху й чисту тканину.
4) Пожежники на захисті життя і здоров’я людей.
- Розповідь про пожежні команди в минулому. ( Ілюстрації).
- Розповідь про сучасних пожежників. ( Ілюстрації ).
- Повідомлення вчителя про пожежний транспорт ( пожежні потяги, літаки, кораблі ) та про пожежні команди, що готуються до гасіння пожеж у космосі.
Розповідь вчителя.
- Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. За скільки секунд мають одягнутись два кращих пожежників?
Зустріч з пожежником.
- Діти, як ви думаєте, чим займаються пожежники, коли немає пожеж ?
( Тренуються, змагаються на швидкість, силу, спритність, знання, винахідливість, дисципліну, кмітливість, взаємовиручку).
Розширення словникового запасу.
Евакуація – це переміщення людей, яким загрожує вогонь, у безпечне місце.
5 ) Порядок евакуації.
6) Що таке паніка? Неприпустимість паніки.
Практична робота. Евакуація з приміщення ( школи ).
- У кожній установі на видному місці має висіти план евакуації людей на випадок пожежі.
- Під час виникнення пожежі у приміщенні школи учні мають виконувати накази і розпорядження вчителів.
- Розгляньте план евакуації з приміщення нашої школи під час пожежі. Чи бачили ви його раніше? Де саме?
- Яким чином відбувається евакуація за планом?
Практична вправа «Евакуація Під час пожежі»
Ситуаційна гра «Дії під час пожежі!».
( Учитель поділяє учнів на групи по 5-6 осіб. Кожна група має придумати ситуацію, до якої потрібно скласти план дій. Проводиться інсценізація ситуацій).
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1) Кросворд.

1- він буває добрим і злим, нещадним і жорстоким, за його допомогою ми маємо тепло, світло, електроенергію, готуємо їжу. ( Вогонь)
2- лихо, під час якого вогонь виходить з- під контролю людей і завдає великої шкоди. ( Пожежа)
3- через пустощі з ними виникає найбільша кількість пожеж.
( Сірники)
4- переміщення людей, яким загрожує пожежа, у безпечне місце.
( Евакуація)
5- неорганізована поведінка, метушня, біганина, що заважаючи під час пожежі. ( Паніка)
2) Колективна робота над складання пам’ятки «Пожежа» за планом:
- Яка ?
- Що робить ?
- Синонім ?
- Порада чи висновок.
Запис на дошці :
Пожежа
Нещадна, жорстока.
Спалює, знищує, губить.
Пожежа – це страшне лихо.
Будьте обережні з вогнем !
Заучування напам’ять .
VII. Підсумок уроку.
1) Гра «Так - ні» ( використовую комп’ютер ).
Зіграти хочеться мені
Із вами, друзі, в «Так?» чи «Ні?»
Я вам питання задаю,
Готуйте ж відповідь свою.
( Учні за допомогою сигнальних карток показують відповідь : зелений – «так», червоний – «ні»).
- Найчастіше пожежі виникають через не вимкнені електричні прилади. (Ні)
- Найбільша кількість пожеж виникає через пустощі дітей з вогнем. (Так)
- Переміщення людей у безпечне місце називають евакуацією. ( Так)
- Під час пожежі треба метушитися, бігати, кричати, створювати паніку. (Ні)
- Під час пожежі треба телефонувати за номером «102» (Ні)
- Телефон пожежної команди «101» ( Так)
- Найцінніше, що треба рятувати під час пожежі, - це іграшки. ( Ні)
2) « Відстрокова відгадка»
- повернімось ж тепер до загадки, яку ви почули на початку уроку. Що ж таке «Не золото, а найдорожче?»
- Правильно, це життя, здоров’я. Отже, поводьтеся так, щоб не створювати загрозу для життя, здоров’я і свого , і оточуючих.

Підготувала 
Коломієць Алла Володимирівна, вчитель початкових класів Хмельницького навчально-виховного об'єднання № 28 

Категорія: Уроки | Додав: sergeyuea (13.10.2014) | Автор: Алла E
Переглядів: 1209 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!