Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Корекційно-розвивальна робота [ Додати статтю ]

Корекційне заняття з важковиховуваними учнями «Я і оточення»

Корекційне заняття з важковиховуваними учнями
«Я і оточення»

 

Мета: формування навичок поведінкової та емоційної саморегуляції.
Обладнання:
- папір;
- прості олівці;
- чашка (чайна);
- підставки для паперу;
- демонстраційний матеріал ( силует «Бінго», «Загадковий малюнок» ).

                                                                                                        Хід заняття

1. Вправа «Вітання» (3 хв.)
Психолог звертається до учнів: «Привіт усім, у кого в цей момент хороший настрій!»
Учні, кого це стосується відповідають: «Привіт!»
( Учні запроваджують правила заняття ).

2. Вправа «Рукостискання на трьох» ( на емоційну настроєність).
Учням пропонується привітатись один з одним, використовуючи «рукостискання». Для цього необхідно об’єднатись у «трійки» і скласти так рукостискання, у якому кожен має використати лише одну руку ( праву або ліву). Придумати йому назву.

3. Вправа на знайомство: «Не хочу хвалитись, але я …» (2 хв.)
( Учасники, по черзі, називають своє ім’я і говорять фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвалитись, але я …», тим самим називаючи своє захоплення, вміння, переваги тощо. Наприклад, «Не хочу хвалитись, але я пишу вірші.» )

- Для ефективної роботи у будь-якій групі людей приймаються певні правила. Ми теж їх приймемо, щоб нам комфортно працювалось. Пропоную їх розглянути. ( Правила зачитуються. З’ясовується розуміння кожного з них. Погоджуються і приймаються всіма учасниками. Якщо є необхідність, правила доповнюються за пропозицією учасників).

4. Вправа. Бесіда «Вмій правильно поводитись у життєвих ситуаціях».
Життя дуже складне. У ньому багато труднощів, невдач, непорозумінь. Треба вміти боротися, діяти. Необхідно вчитися це робити правильно. Кожній людині необхідно мислити позитивно.
Існує безліч підтверджень, що думка людини впливає на її психологічні і фізіологічні зміни. Негативні думки пригнічують людину, а позитивні – навпаки, надихають. Кожен з вас, мабуть, сам помічав: коли думаєш про можливу невдачу, справді вона тебе може спіткати. Іноді чого боїшся, воно с тобою трапляється. Якщо ти вважаєш, що ти непомітний і негідний уваги, безталанний і нікому непотрібний або нікому не подобаєшся – знай: тебе справді не помічатимуть. Але все залежить від тебе: від твоїх думок, почуттів, дій. Думкам необхідно дати раду. З ними потрібно боротися за своє щастя. Думки завжди пов’язані з позицією людини. Вони бувають різні.

1. У мене не все добре, а у них – добре все, я «-», а вони «+». ( Це позиція людини з низькою самооцінкою. Ті, хто її дотримується вважають, що успіх їх обходить, заздрять іншим).
2. У мене все добре, а у них не все добре. Я «+», а вони «-». ( Це позиція людей із завищеною самооцінкою. Такі люди ніколи не визнають своєї вини, в усіх неприємностях звинувачують інших. Часто досягають успіху, проте не викликають симпатії у оточення).
3. У мене не все добре, у них теж не все добре. Я «-» і вони «-». ( Це позиція безнадії. Людина з такою позицією не помічає доброго ані у собі, ані у інших. Вона не любить ні себе, ні оточення).
4. У мене все добре, у них, теж все добре. Я «+» і вони «+». ( Це оптимістична позиція . Спостерігається у людей, які добре ставляться до себе і до інших. Завжди знаходять щось позитивне. Якщо і критикують, то не чіпають людської гідності, не принижують, не ображають. Такі люди досягають значних успіхів.

Подумайте і визначіть у якій позиції знаходитесь ви. Звичайно, що найкраща з них – оптимістична. Завжди позитивне мислення – це шлях до успіху.

5. Вправа «Фактори першого враження».
(Визначити, що зображено на малюнку).
Дуже часто про людину у нас складається помилкове перше враження. При вступі у дружні стосунки, при виборі друзів ( хоч кажуть, що друзів не вибирають) ми часто допускаємо помилкові судження про особистість:
- вибираємо друзів за якимось параметром (статус, інтелект);
- за ознаками привабливості ( сильні якості, гарні риси обличчя, захоплення), не знаючи її внутрішній світ (якості);
- за ставленням до нас ( незважаючи на те, чим небезпечна дружба, наприклад: з наркодільцями).

6. Вправа «Бінго».
( Пропонується (оцінити) визначити свою позицію, перегнувши вертикально аркуш паперу. Потім без ножиць, саме руками, вирізати фігурку «Бінго» - силует людини. На частинах цієї фігурки, за зразком, написати:
1. своє ім’я ( у центрі );
2. свою мрію;
3. улюблений навчальний предмет;
4. улюблене місце відпочинку;
5. своє захоплення;
6. улюблену справу.
По закінченню, знайти, підходячи один до одного на відповідних частинках «Бінго» збіг однієї чи кількох визначених позицій. На звороті написати ім’я учасника, з яким є збіги.
Запитання до учасників:
- Чи є збіги позицій?
- У кого кілька збігів?
- У кого тільки один збіг позицій?
- Що допомагає, на вашу думку, пізнати один одного?
- Що об’єднує людей у дружбу?
Ми у своєму житті дуже схожі на повітряні кульки ( показ ).
- одна сильно надута (може луснути);
- друга – слабо (надто м’яка, не може зберігати форму);
- третя – у міру ( «проживе» довше).
Дуже часто роздуваємось при виниклих проблемах, а іноді і самі їх створюємо. Завжди погані думки псують настрій. Той, хто переживає сильно – втрачає енергію, не може знайти сили для позитивного рішення проблеми.

7. Вправа «6 подій у моєму житті».
Написати три позитивних і три негативних події ( у лівий і правий стовпчик). Зачитати ( за бажанням). Витерти гумкою ті події, про які ніколи не хотілось згадувати і які ніколи більше не хотілось переживати).

8. Поради щодо дій та почуттів.
Мудрість Сходу каже: «Навіть, якщо ми не можемо змінити обставини, ми можемо змінити своє ставлення до них».
Якщо ви боїтесь, що вас поб’ють,
Вважайте себе побитим.
Якщо ви гадаєте, що ви не можете,
Ви не зможете ніколи.
Якщо ви вважаєте, що програєте,
Ви вже програли.
Тому, що у всьому світі ми бачимо,
Що успіх починається з волі людини –
Усе залежить від стану її розуму.
Якщо ви будете вважати, що вас лишать позаду,
Це так і буде.
Ваші думки повинні летіти високо,
Щоб дати можливість вам піднятися.
Перш ніж ви зможете отримати перемогу,
Ви повинні бути впевнені у собі.
Найсильніший і найшвидший
Не завжди перемагає у життєвих битвах.
Рано чи пізно перемога дістанеться тому,
Хто вважає, що він це може.
( Психолог Р. Волдо Емерсон)

9. Вправа «Запрошення до чаю».
( По колу передають чайну чашку і повідомляють кого саме вони хотіли б запросити до чаю. Якщо кількість обмежується одним гостем, запропонувати аргументувати свій вибір – чому саме цього гостя).

Категорія: Корекційно-розвивальна робота | Додав: larysamelnyk29 (01.07.2018) | Автор: Мельник Лариса E
Переглядів: 1264 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!