Культурні рослини рідного краю - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Культурні рослини рідного краю

Урок 45
Тема: Культурні рослини рідного краю.
Ключові компетентності:
- вміння вчитися:
навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя; співпрацює в парі;
загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою моделлю;
загальнопізнавальні: виділяє в предметах певні ознаки; розрізняє розмір, форму, колір, смак тощо;
- інформаційно-комунікативна: створює повідомлення, оптимально-коротко формулюючи головний зміст;
- громадянська: намагається бути культурним у спілкуванні з вчителем та однокласниками.

Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
- називає 2-4 предмети представників вивчених систематичних груп об’єктів живої природи свої місцевості (культурні рослини).
Середній рівень:
- пояснює господарське значення культурних рослин своєї місцевості
Достатній рівень:
- бере участь у діалозі та обговоренні господарського значення культурних рослин своєї місцевості;
- співпрацює в парі.
Високий рівень:
- коротко резюмує одержану інформацію

План уроку
1. Відгадування загадки з метою повідомлення теми уроку. (Додаток 1).
2. Бесіда з метою пригадування учнями, які рослини називають культурними.
3. Називання культурних рослин свої місцевості. Відгадування загадок. (Додаток 2).
4. Пояснення господарського значення культурних рослин своєї місцевості. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм». (Див. інформаційно-методичні матеріали).
5. Розповідь вчителя про господарське значення культурних рослин своєї місцевості (Додаток 3).
6. Підведення підсумків уроку. Інтерактивна вправа «Галерея вивченого» (робота в парах). Написання учнями на аркуші паперу, що вони візьмуть з собою з уроку. (Див. інформаційно-методичні матеріали).

Додаток 1
- Відгадайте загадку.
Підбери таке слівце,
Що об’єднує все це:
Клен, сосна, банан, ожина,
Баклажани, горобина.
                                          (Рослини)
- Сформулюйте тему нашого уроку.

Додаток 2
- Вчитель показує картку із зображенням рослини і читає про неї загадку. Учні відгадують і кажуть, росте вона в нашому рідному краї чи ні.

Довгий зелений, добрий солоний,
Добрий і сирий. Хто він такий?
                                              (огірок)

Сидить баба на грядках,
Вся закутана в хустках.
                                      (капуста)
Мене любить кожна юшка,
Називаюся … (петрушка).
Є рослина в нас така,
Що від неї кінь скака.
                                       (овес)
Сидить Марушка в семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає.
                                                (цибуля)
Яскравий, солодкий,
Кожушок золотий,
Не з цукрової фабрики,
А з далекої Африки.
                                     (апельсин).
Він поважний і огрядний,
Він червоний і смачний,
Виглядає як сеньор.
Хто це, діти? … (помідор)
Ми цукрові, ми кормові,
Є брати у нас столові.
В полі ми зростали рядками,
Люди звуть нас … (буряками).
Знають фрукт цей всі малята,
Люблять їсти мавпенята.
З тропіків він приїжджає
І на стіл наш потрапляє.
(банан)

Зелені сережки на гіллі висіли,
На сонечку підсмажились і почервоніли.
(вишня, черешня).

Додаток 3
Розповідь вчителя.
Культурні рослини можна поділити на групи. Наприклад, овес, пшениці, жито – це зернові культури. Вони ростуть на полі. З них виготовляють борошно і крупу. З борошна печуть хліб.
Слива, вишня, черешня – це фрукти. Вони ростуть в саду. Ці рослини називають плодовими. До них належать не лише фруктові дерева, а й кущі та трави, що дають нам плоди. Це смородина, малина, полуниця.
Цибуля, картопля, капуста – це овочі. Вони ростуть на полях та городах. Ці рослини називають овочевими.
У нашому краї збирають багатий урожай культурних рослин. Люди вирощують культурні рослини для того, щоб мати:
- продукти харчування (хліб, крупи, олію, овочі, фрукти тощо);
- тканину для пошиття одягу (льон-довгунець, льон-кучерявець);
- сировину для фабрик і заводів (картопля, цукровий буряк, льон, соняшник тощо);
- корм для свійських тварин (кукурудза, овес, ячмінь тощо).
Запам’ятайте, щоб бути здоровим, бадьорими і швидко рости, треба їсти овочі та фрукти!



Джерело: http://loippo.lviv.ua/
Категорія: Уроки | Додав: (22.06.2015) | Автор: Попович Наталія Аркадіївна
Переглядів: 301 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!