Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

КВЕСТ-ГРА «Букварикове свято"

КВЕСТ-ГРА «Букварикове свято"
 

Починає свято офіційна частина, на якій в якості почесних гостей присутні батьки, директор школи, вчителі та учні школи ,а також казкові герої: Буквар, Лінь, Книжка і Королева Знань.
Після того, як першокласники прочитають вірші та проведуть парад літер, діти з учителем відправляються на пошуки скарбів. Для того, щоб знайти скриньку, необхідно виконати певні завдання з різних предметів, проявляти кмітливість і взаємовиручку.

Підготовка до квесту
Необхідно підготувати картки для випробувань і обладнання для квесту.
У нас в скриньці з скарбами будуть заховані книги.

Обладнання для квесту: конверти із завданнями, Великі літери, Грамоти або медальки, скринька зі скарбами.

 

                                                                                                      ПЕРША ЧАСТИНА
Учитель: Сьогодні ми зібралися на перше родинне свято. Всі ми любимо свята. Проте буває свято, що приходить до нас раз у житті. І присвячене воно книжці, без якої не може обійтись жодна людина.
Буквар – це «чарівний золотий ключик», який відчиняє нам двері у світ знань. І де б ви не вчилися у майбутньому – у школах, ліцеях, університетах – кожен згадуватиме свою найпершу в школі книгу найщирішою вдячністю та шаною. Тому, сьогодні ми теж подякуємо букварику за науку.

1. Ясне сонечко проміння
Посилає щедро в клас.
Це воно, напевне, знає,
Що сьогодні свято в нас.
2. Любі гості: мами й тата,
В нас – букварикове свято.
Спасибі, що прийшли до нас
У наш любий перший клас.
3. Ми всіх гостей вітаємо
І дуже всім радіємо,
Бо ми всі букви знаємо,
Бо ми читати вміємо.
4. Хай кожен гість перевіря,
Чи знають діти Букваря.
Чи можна нам, школярикам,
Прощатися з буквариком.
5. Є книг багато : радісних, печальних,
Товстих, тонких, барвистих, наче жар,
Але одна – усім книжкам начальник.
І звуть її по-простому – Буквар.
6. Букви старанно вивчали,
Знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали з букваря.
7. Ніколи не забудемо
Про друга Букваря.
Ми завжди вчитись будемо
Для щастя і добра.

Таночок з Букварями «Мій Букварик»

8. Літера перша і перше слово,
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.

9. А як важко було нам
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.

10 . Ох за них нам попадало,
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.

11 . Згадайте, люба вчителько,
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.

12. Перший клас навчив читати.
Перший клас навчив писати,
Перший клас навчив дружити.
Щоб цікаво разом жити.

13. Спасибі усім за добру науку
За паличку першу і першу букву
Ми пам’ятатимем довгі роки
Добрі та мудрі ваші уроки.

З'являються Лінь і Буквар
Буквар: Доброго дня, діти! Я прийшов, щоб дізнатися, чого ви навчилися за той час, поки ми з вами були разом.

Лінь: А я прийшла, щоб звільнити вас! Напевно, набридли вам над книжками сидіти? Кидайте їх, пішли погуляємо, погодка на вулиці просто клас!

Буквар: Як тобі не соромно! Знову ти дітей зі шляху збиваєш. Їм треба багато дізнатися, щоб стати грамотними і успішними. Так, першокласники? Ось бачиш, ніхто з тобою не піде, першокласникам вчитися цікавіше.

Лінь: А це ми ще подивимося! Хлопці, дівчатка, ви гратися любите? А стрибати, бігати, гуляти вам подобається? Ось бачиш! Сидіти і цілі дні чахнути над зошитами ніхто не хоче.

Учитель: Та не сперечайтеся, дорогі гості. У школі знайдеться час і для гри, і для роботи. Зараз наші учні вам це доведуть.
Наше свято продовжує Парад Букв.
Букви, значки, як бійці на парад
В суворім порядку вишикувались в ряд.
Кожна на певному місці стоїть
І називається все — (всі) алфавіт.

Буквар:
Азбука від А до Я—
Струнко!
Голосні?! (Є.)
Приголосні?! (Є.)
Знаки?! (Ь виходить вперед мовчки)
Парад Літер дозволяю розпочати!
( на столиках розкладені всі літери, учень виходить бере свою літеру , показує глядачам та розповідає віршик про неї)

А.Астронавт злетів у небо...
Алфавіт учити треба!

Б.Біля броду бусол ходить,
Бусленят з собою водить.

В.Вранці – рано вертоліт
Вирушає у політ.

Г.Гарно гріє сонечко...
Годі спати, донечко!

Г.Гелготали гусенята,
Гусенят в ставку багато.
Ге, ге, ге та га, га, га,
Буква „Ге”, як кочерга.

Д.Джерело дзюрчить – іскриться...,
Дай водиці нам напиться!

Е.Екскаватори землю копають,
Елеватори хліб зберігають.

Є.Єнота турботи обсіли великі:
Є в нього шуба, нема...черевиків!

Ж.Жайвір в небі сіє дзвін.
Жито жати кличе він.

З.Заспівала в полі жниця:
„Золота у нас пшениця!”

И. „И” блукає дуже близько,
„,И” співає дуже низько.

І.Іваночку, Іванку,
Іди посидь на ганку!

Ї.Їхав котик на коні,
Їв перепічки смачні.

Й.Йосип йоржика впіймав,
Йойкнув, ледь в ставок не впав!

К.Куй, ковалику, підкову!
Коник мій поскаче знову.

Л.Лиска живе в лісі,
Ластівочка – в стрісі.

М.Мишко клишоногий – в бар лозі.
Мале мишеня - у підлозі...

Н.Ніна, Нонна і Наталка
Не сварилися і змалку.

О.Оля і Одарочка –
Охайні господарочки.

П.Покотились крапельки – водограй.
Побіжу під дощик я. Доганяй!

Р.Ростуть в саду смачні і пишні –
Рум’яні яблука і соковиті вишні.

С.Сніжинки –крижинки, мороз і зима...
Стежинки у літо від хати нема.

Т.Тарасові тато купив ковзани.
Тепер на льоду ти його дожени!

У.Уродила груша рясно,
Урожай зібрали вчасно.

Ф.Фізкульт – ура! Фізкульт – ура!
Футбол для нас – найкраща гра!

Х.Ховрашок спішить до хати:
Хоче зерням ласувати.

Ц.Цілий день на ріці
Цвірінькали горобці.

Ч.Чутка іде по болоту:
Чапля спішить на роботу!

Ш.Шепочуться жабки вночі у ставку:
„Шукає лелечине здобич легку!”

Щ.Щука шубовснула ген під містком,
Щезла в рибалки вудка з гачком.

Ь.Я – м’який знак!
Я пом’якшую слова.
А у слові „ олівець”
Забігаю аж в кінець.

Ю.Юрко наш щуку впіймав отаку...
Юшку він зварить усім в казанку.

Я.Явір зелений шле дітям привіт.
Я вивчив відмінно увесь алфавіт!

Співають пісеньку про алфавіт

Буквар: Дуже Добре. Ми побачили, що абетку ви вивчили. Дорогі першокласники, якщо ви зумієте показати нам що знаєте не лише літери алфавіту , я щедро нагороджу вас!

Лінь: А якщо ви не зумієте виконати завдання, не переживайте, я заберу вас в своє королівство, а там вчитися не потрібно, будемо розважатися.

Буквар: Нічого у тебе, Лінь, не вийде. І не старайся, не вдасться тобі заманити першокласників у своє королівство! Вони гідно виконають завдання які підготували, і за це отримають нагороду.

Лінь: Останній раз питаю, підете зі мною в моє королівство вічної радості? У, противний! Гаразд, піду поки інші школи провідаю, може, хоч десь мені пощастить (пішла).

Вчитель. Хвилинку! Хвилинку!
Хлопці та дівчата, сьогодні на шкільну електронну пошту надійшов незвичайний лист.
Пропоную його відкрити .

Доброго дня, учні 1 класу!
Мене звати Док. Я гном з казкового королівства «П’ять царств». За ваші успіхи жителі країни Знань дарують вам в подарунок безцінний скарб. Знайти його вам допоможуть підказки, якщо ви пограєте квест-гру. Будьте уважні і наполегливі. Коли буде дуже важко, зверніться по допомогу до тих, хто є поруч. Бажаю вам успіху!
                                                                                                                                                                                       Гном Док.


Вчитель: Чи бажаєте ви відшукати скарб, що нам приготували? Готові вирушати в чарівний світ гри? З листом ми познайомились. Тепер треба розібратися з інструкцією до квест-гри.

Інструкція до квест-гри
1. Команда повинна працювати злагоджено та дружньо.
2. По закінченню кожного етапу подавати сигнал, взявшись за руки і піднявши їх вгору.
3. Участь в етапах повинні приймати всі учасники команди.
4. За порушення гри чи грубе порушення дисципліни команда отримує штраф.

Вчитель: Інструкція зрозуміла? Команда «Пізнайки» готова? Команда «Всезнайки» готова? Вирушаємо в путь.
У конверті ще одна записка. Діти це загадка.
Ця дивна країна
Довкола — чудесна,
І все там чарівне,
Скрізь — диво-краса.
Подумайте, друзі,
Промовте, будь ласка,
Яка це країна?
Згадали? Це ж... (казка)!

Вчитель: Отож наша перша зупинка - «Казкове царство».
Відшукайте на стіні справа від дошки конверт із завданнями що має назву «Казка».
Казок є дуже і дуже багато. І всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого, друзів від ворогів, поважати добро і правду, боротися зі злом.
— А ви знаєте казки? Зараз перевіримо:
(діти читають уривки казок та називають їх )

1 команда і 2 команда (по черзі)
«…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри грають…» (Колосок). «…Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-Дереза.)
«…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» (Колобок). «…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і приніс додому…» (Котик і Півник).
«…Хто тут живе? Я – Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик! А ти хто така?» (Рукавичка). Старенька бабуся у лісі жила.
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
(Шарль Перро «Червона Шапочка»)
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(Українська народна казка «Ріпка»)

Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Ні, не наша мама.
(Українська народна казка «Вовк та семеро козенят»)
Ви справились із завданням цієї зупинки і відкрили одну літеру «К»
У цьому конверті підказка. Потрібно відгадати загадку і дізнаємось наступну зупинку.
Руки вгору підніми,
Пальці швидко полічи.
Зліва п’ять і справа п’ять.
Скільки разом, як сказать? (10)

 

У якій книжечці живуть цифри? (математика)

І наша наступна зупинка «Математична»
Конверт із завдання цього царства на вікні нашого класу. Діти отримують завдання із конверту «Математика» виконують їх.

Гра «Впіймай рибку» . Кожна команда отримує число 6 чи 7. Це буде відповідь до прикладів на рибках. Ловлять рибку у акваріумі. (На таблиці розміщені рибки із прикладами)
Ця зупинка нам відкриває літеру «А»

У нас загадка знову, як підказка.
Голосок тоненький має,
Всіх маляток звеселяє,
Ви на ній всі граєте,
Хто вона – впізнаєте?
Ду-ду-ду, віть-віть-віть!
Ви моє ім’я назвіть.
Не паличка, не гілочка,
Звуть мене…
(Сопілочка)
Що таке сопілочка? Що створюють з її допомогою ? (пісеньки танці)
Отож у нас зупинка «Розважальна» і ми проведемо фізхвилинку.

Музична пауза « Пісня про голосні звуки» ( із серії з любовю до дітей)

Ця зупинка дарує нам літеру «С» і підказку.
На листочках записані букви, із них складіть слово, це і буде назва наступної зупинки. (П, р, и, р, о ,д ,а)
Завдання цього царства біля самого великого вазона в нашому класі.
1. Складіть пазлики та відшукайте зайве.
2. Розгадайте кросворд.
3.
Ця зупинка дарує нам літеру «Р», а також підказочку.
Загадка
«Стоїть великий світлий дім,
десятки тисяч книг у нім? (бібліотека)
Завдання цієї зупинки біля полички із книгами.
І наша завершальна станція «Бібліотечна» дає нам такі завдання.
1. Відшукайте тінь предмета та зєднайте їх.
2. Складіть слова зі складів та прочитайте їх.


Наша зупинка подарувала нам літеру «Б». Отож на нашій карті відкрились такі літери С, К, Р, А, Б. Із них складемо слово. Правильно це СКАРБ. Отож, букварику давай нам скарб, адже ми склали це слово.

Книга, вітає діток читає вірш.

Королева Знань несе скриню до класу.
- Доброго дня , діти! Я чула про вас лише хороші слова, аж не віриться що ви так багато знаєте. Ще сама хочу перевірити. Пограйте зі мною гру «Так! чи Ні!»
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так»!
- Треба гарно вам читати? Так.
- Треба менших ображати? Ні.
- На перерві пострибати? Так.
- А всі парти пописати? Ні.
- Друга треба виручати? Так.
- А треба слухати матусю? Так.
- Тоді, даруйте, хоч бабусю? Так.
- У школі вибийте шибки? Ні.
- Учительці робіть все навпаки? Ні.
- Брудне взуття носіть у школу? Ні.
- Завжди старших поважайте! Так.
- І малюків не ображайте! Так.
Насправді ви МОЛОДЦІ!

Отож, відкриваємо скриню і знаходимо …подарунки. А чому книга то скарб?
Звучить пісенька «А тепер молодці…»
Буквар: А ми приступаємо до церемонії нагородження!
(Буквар вручає дітям свідоцтва про закінчення «Абетки» чи медальки

Буквар: Вітаю вас, першокласники, і бажаю впевнено йти по дорозі знань, долаючи всі труднощі. А зараз прошу мене вибачити, я повинен поспішати слідом за Лінню. Боюся, як би вона інших дітей в свої тенета не заманила.

Слово для привітання надаємо директору школи М.Кузьмич.
Вчитель. Дорогі діти, шановні гості.
Ми зібралися в цьому святковому залі віддати пошану нашій першій книзі букварю, який навчив вас читати, відкрив широкі двері до цікавих подорожей в країну Знань, буквар живе більше 400 років. Змінюється сам буквар, але залишається головне його призначення — вчити дітей читати.
Дорогі діти, букварик залишає вам цінні поради, які ви повинні пам’ятати все своє життя:
 любити свою чудову українську землю,
 шанувати її працьовитих людей,
 любити і поважати своїх батьків,
 берегти святині свого народу — рідну Україну, її солов’їну мову, українську пісню, криницю, запашний хліб, вербу, червону калину, батьківську хату.
На цьому наше свято закінчується. Але ми з вами не прощаємось а кажемо «До нових зустрічей!»
А тепер подарунок для наших гостей від діток . Звучить пісенька…
Пісенька «Промінчик»

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (06.05.2018) | Автор: Неля Братащук
Переглядів: 4119 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!