Виховний захід (КВК)
Тема. Люби й вивчай рідну мову .
Мета. Вчити учнів розуміти і збагачувати свої знання про значення рідної мови. Розвивати творчі здібності , мислення , творчу думку дітей . Виховувати бажання вивчати і шанувати рідну мову.
Обладнання. Святково прикрашений зал , плакати з висловами про рідну мову , емблеми команд.
Хід КВК
(Під пісню К. Бужинської «Україна» до залу входять учасники КВК та діти – вболівальники).
Вед. Шановні гості та дорогі діти , сьогодні у нас відбудеться КВК « Люби й вивчай рідну мову». Наші учасники свята позмагаються у знанні рідної української мови.
Мово рідна , слово рідне !
Хто вас забуває ,
Той у грудях не серденько ,
Тільки камінь має.
Вед. Отож , зустрічайте представників команди « Мовознавці»
капітан команди :
члени команди :
Вед. Представники команди « Дивосвіт»
капітан команди :
члени команди :
Вед. Представляю вам тих , хто буде оцінювати роботу наших команд , членів журі :
Вони будуть оцінювати відповіді за п’ятибальною системою . Переможе команда , яка набере найбільшу кількість балів.
Вед. Нашу зустріч оголошую відкритою.
(Звучить музика ).
Вед. А зараз – знайомство з нашими командами . Вони готували вітання один одному.
(Вітання команд).
«Дивосвіт» :
Наш девіз : « Чим важче завдання , тим дорожча перемога».
«Мовознавці» :
Наш девіз : « Хто мову шанує свою , хай переможе в бою».
«Дивосвіт» :
Дорогенькі « Мовознавці»
Щиро вас вітаємо.
Від усього свого серця
Успіху бажаємо.
«Мовознавці» :
А « Дивосвіт» щоб трудився
До сьомого поту.
І дістав він нагороду
За свою роботу.
«Дивосвіт» :
Солодке слово «перемога»
Нелегко дається,
Хто любить , знає рідну мову,
Тому вона всміхнеться.
«Мовознавці» :
Вчіть нашу мову солов’їну
І не зазнавайтесь.
« І чужому научайтесь ,
Й свого не цурайтесь».
«Дивосвіт» :
Тож до бою кличем , друзі.
До мовного бою.
Мово рідна, Україно,
Ми завжди з тобою !
«Мовознавці» :
Якщо перемога пройде повз нас ,
То з нею ми привітаємо вас .
То ж не затягуйте вітання .
Давайте розпочнем змагання.
Вед. А зараз давайте разом заспіваємо пісню «Будем козаками ».
Вед. Перший конкурс – конкурс капітанів.
Я буду задавати запитання , а ви маєте швидко на них відповісти .
1. Визначити види речень за метою висловлювання. (по 2 речення )
Вивчайте , любіть свою мову , як світло , Вітчизну любіть ! ( Спон.)
Ой , яка чудова українська мова ! ( Розп.)
О слово рідне , що без тебе я ? ( Пит.)
Любий мій синочку , з книгою дружи, рідну мову , синку , завжди
бережи ! (Спон.)
2. Закінчити прислів’я ( по 2 прислівя ).
Слово – не горобець , ….. вилетить не спіймаєш.
Гостре словечко ….. коле сердечко .
Від теплого слова і ….. лід розмерзається.
Добрим словом мур пробєш , а ….. лихим і в двері не ввійдеш.
3. Пояснити фразеологізми (по2 фразеологізми ).
Водити за ніс. Бити байдики.
Накивати п’ятами. Набрати води в рот.
Вед. Поки журі оцінює конкурс ми проведемо конкурс вболівальників на кращі слова підтримки.
Вболівальники комонди « Мовознавці» , вам слово :
Капітан , тобі говорим
Мовознавець головний.
Побажаєм тобі ,…..
Свою команду захистить !
Щоб у вашій команді
Не було відстаючих.
Впевненість і дружба –
До перемоги ключик.
Щоб радісна усмішка
Вашим девізом була .
Побажаємо ми вам усі :
« Ні пуху , ні пера !»
Вед. А тепер слово команді « Дивосвіт» :
Дивосвіт , давай давай !
В зустрічі перемагай !
Перемогу вам легеньку
Ми бажаєм , дорогенькі !
Всіх запрошуєм в наш світ.
Цей чудовий дивосвіт.
Досконало мову знай ,
Люби , вивчай свій рідний край !
Вед . А зараз слово журі .
Вед. Наступний 2 конкурс – відгадування ребусів .
(по 3 ребуси )
Вед. Поки журі радиться ми з вами завітаємо до « Поетичної світлиці» і послухаємо вірші Т . Шевченка у виконанні учнів нашого класу.
Вед. Наступний 3 конкурс – « Шифрувальники».
Слова в приказках помінялися місцями .
Відновіть початковий варіант ( по 2 приказки ).
Хто сам приходить , той пізно собі шкодить .
З доброго сіна не буде поганої трави .
Під камінь вода тече не лежачий .
Не люди для людей , а речі для речей.
Вед. Поки журі оцінює конкурс , я пропоную вам послухати пісню «Фарби рідної землі» у виконанні вокальної групи.
Вед. Наступний 4 конкурс – « Літературний».
Цікавий світ навколо тебе розпочинається з казки . А чи знаєте ви їх назви? Ми це зараз і перевіримо. (Читаються уривки з українських народних казок. Командам потрібно відгадати назви казок.)
Вед. А зараз для усіх музична розминка .
Вед. Наступний 5 конкурс « Чи вміємо ми писати та міркувати ?»
На листочках записано по 3 словникових слова. За 1 хвилину потрібно встановити недостаючу літеру і пригадати якомога більше слів , які можна пов'язати із значенням словникового слова, за будь – якими ознаками. Перемагає команда у якої буде більше слів.
Укра..на л..мон в..дмі..ь
Вед. Журі оцінює конкурс , а ми з вами послухаємо гумореску.
Вед. 6 конкурс « Хто швидко думає – той швидко відповідає».
Я по черзі задаю запитання кожній команді. Вона має швидко на нього відповісти ( по 2 питання ).
Дерево – національний символ України. Воно освячується в церкві. Зберігається для захисту від злих духів. ( Верба ).
Національний символ України. Матері дарують його дітям на щастя , на долю. ( Рушник ).
Кущ, оспіваний в українських народних піснях , символ дівочої краси.
( Калина ).
Національний символ , який дівчата одягають на голову в свята.
( Віночок ).
Вед. 7 конкурс – « Впізнай слово».
(відгадати задумані іменники , по 2 слова , за допомогою слів , які мають відношення до даних іменників)
Круглий , нитки , спиці , киця ….. клубок.
Ліс , лікар , стовбур , комахи ….. дятел .
Рот , мова , гострий , м'який ….. язик.
Розумна , коси . шапка , мудра …. голова.
Вед. Надамо журі можливість оцінити конкурс.
Послухай , як струмок дзвенить.
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна.
Послухай , як трава росте,
Напоєна дощами.
І як веде розмову степ
З своїми колосками.
Послухай , як вода шумить –
Дніпро до моря лине.
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна.
Вед. Останній 8 наш конкурс – « А чи знаєш ти рядки ?»
Кожній команді роздаються деформовані рядки з вірша. За 1 хвилину потрібно перетворити їх на уривок з вірша і виразно прочитати.
(Діти складають , виразно читають вірш. Журі оцінює конкурс).
Вед. Завершилося змагання.
Слово для підсумків надається журі.
(Журі підводить підсумки , називає результати , нагороджує команди).
Діти виконують пісню « В нашім класі друзі ми.»
|