Лічба предметів. Порівняння предметів за величиною. Поняття «більший», «менший», «вищий – нижчий». - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Лічба предметів. Порівняння предметів за величиною. Поняття «більший», «менший», «вищий – нижчий».

Тема: Лічба предметів. Порівняння предметів за величиною. Поняття «більший», «менший», «вищий – нижчий».
Мета: Формувати навички лічби. Організувати спостереження за кількістю порівнюваних груп предметів. Вчити лічбі в прямому та зворотньому порядку, ознайомити дітей з розміщенням предметів у просторі, уточнити значення понять «усі», «решта», «вищий – нижчий», вправляти в написанні елементів цифр, виховувати акуратність.
Обладнання: Демонстраційний матеріал; іграшки, геометричні фігури, малюнки до казки «Ріпка».

 

І. Організаційний момент.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Весела лічба.

Півень злетів на тин,
А там півник ще один.
Скільки півників усіх?
Полічіть швиденько їх.
Підігріла чайка чайник,
Запросила десять чайок.
«Приходьте всі на чай!»
Скільки чайок, відповідай!».
2. Лічба від 1 до 10 в прямому і зворотньому порядку.
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.
1. Порядкова лічба.

На дошці малюнок ріпки і героїв казки.
- Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Вирішив дід викопати ріпку.
- - Хто перший прийшов витягувати ріпку?
- - Хто другий і т.д.
- Вчитель вставляє малюнки героїв казки. Діти рахують за вчителем.
- Перший – дід, друга – баба.
2. Геометричний матеріал.
Лічба геометричних фігур зліва направо.
- Скільки окремо трикутників і чотирикутників?
- Скільки всього
- На якому місці стоять кружечки?
Фізкультхвилинка.
Гуси-лебеді летіли
На лужку тихенько силі
Посиділи, поклювали,
Покрутились й дружно встали.
3. Бесіда про птахів.
На дошці малюнки пташок: лелека, горобець, сорока, синичка.
Порахуйте птахів «Зліва-направо», а потім навпаки.
(перша – лелека, другий –горобець…)
4. Робота з підручником.
Завдання 1.
Завдання 2. Скільки всього звірят на кораблі? Хто з них найменший? Хто найбільший?
- Постав свої запитання за малюнком зі словом «скільки».
Завдання 3. Назви казкових героїв від найвищого до найнижчого. Скільки всього героїв?
Завдання 4, 5.
Висновок: Кількість предметів не залежить від напрямку лічби. Якщо напрям лічби не вказаний, то рахуй «Зліва – направо».
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Хто найнижчий».

Демонструю предметні малюнки.
В цирк прийшла руда лисиця,
Слон, папуга і тигриця,
Мишка, зайчик куцохвіст.
- Хто найнижчий був на зріст?
- Хто прийшов у цирк першим?
- Хто другим, третім…?
- Скільки всього звірів?
- Хто з них найвищий, найнижчий?
- Між якими тваринами стоїть мишка?
Фізкультхвилинка.
Виринай-но, рибко, близько,
розсипай-но срібні бризки.
Щоб зловив я карася
карася – як порося!
2. Підготовка до написання цифр.
Графічний диктант.
3 клітинки праворуч, 1 по діагоналі ліворуч униз, 1 ліворуч, 1 по діагоналі ліворуч вгору, 2 вниз, 3 праворуч, 2 вгору (конверт).
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Учитель виставляє малюнки овочів і фруктів.
- Скільки фруктів?
- - Скільки овочів?
- - Що сподобалось?
Владикіна Г.О., вчитель початкових класів Новоодеської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Категорія: Уроки | Додав: (16.09.2014) | Автор: Владикіна Г.О.
Переглядів: 1618 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!