Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Літературна гра "Острів скарбів"

«Острів скарбів»
Літературна гра

 

Мета : повторення та узагальнення вивченого матеріалу учнями різних вікових категорій;
розвиток комунікативних здібностей учнів;
формування у школярів навичок індивідуальної та групової роботи, вміння аргументувати, толерантно вести дискусію, логічно мислити; корекція монологічної мови і пам'яті учнів.
У літературній грі беруть участь дві команди, сформовані з учнів 5-11 класів (один учень від класу). Капітан команди - учень 11 класу.
Учасники гри подорожують від однієї літературної станції до іншої, відповідають на запитання та отримують кількість балів, які фіксуються вчителями у заліковій книжці команди.
Розпочинається гра з літературної розминки одночасно для обох команд. Правильна відповідь - 1 бал. Команда, яка набрала більшу кількість балів, першою відправляється на пошук «Острова скарбів» - 1 кг шоколадних цукерок.

Літературна розминка

1. 16-16 (рік смерті Шекспіра і Сервантеса)
2. 14 сторінка (Манілов з «Мертвих душ»)
3. Батько байки (Езоп)
4. 28 років 2 місяці 19 днів (перебування на безлюдному острові Робінзона Крузо)
5. Плебей ( «Червоне і чорне»)
6. Три духи («Різдвяна пісня»)
7. П'ятниця («Робінзон Крузо»)
8. 15 років («П’ятнадцятирічний капітан»)
9. Індіанець Джо (сонети Петрарки)
11. Дуель (Пушкін, Лермонтов)
12. Небо, поранення (А. Болконський з «Війни і миру»)
13. Полон, мужність (А. Соколов з «Долі людини»)
14. Яблуко розбрату (міф про початок Троянської війни)
15. Кістка гордості (Лі Бо)
16. Смертельна отрута («Ромео і Джульєтта»)
17. Вогонь, орел («Прометей»)
18. Людина із пробірки («Фауст»)
19. Денді, лорд (Байрон)
20. Незнайомка (Блок)

«Псевдонім»
Назвіть справжнє прізвище письменника
1. Стендаль (Анрі Марі Бейль)
2. Дефо (де Фо)
3. Марк Твен (С. Клеменс)
4. Шандор Петефі (Шандор Петрович)
5. Афанасій Фет (Афанасій Шеншин)

«Впізнай письменника»
1. Народився на Полтавщині 1 квітня. (М.В. Гоголь)
2. Дві дуелі. Загинув на Кавказі. (М.Ю. Лермонтов)
3. За фахом був лікарем. (А.П. Чехов)
4. Пробув у піратському полоні 5 років. (Сервантес)
5. Російський письменник. Граф. (Л.М. Толстой)
6. Надав М.В. Гоголю сюжет «Ревізора» ( О.С. Пушкін)
7. Його наречена згоріла. (А.Фет)
8. Підписував свої твори - «Антоша Чехоне». (А.П. Чехов)
9. Його прізвище співзвучне з героєм американського фільму. ( А. Рембо)
10 Герої цього письменника стали знаменитішими, ніж їхній автор. (Конан Дойль)
11. Відомий у своїй країні, як Т.Г. Шевченко в Україні. (Шота Руставелі)
12. У 5 років знав «Коран», винайшов календар, точніший за сучасний. (О.Хайам)

«Теорія літератури»
1. Міф і казка. Спільне, відмінне.
2. Верлібр-це ...
3. Науково-фантастична література - це .,
4. Байка-це ...
5. Антитеза- це ...
6. Алегорія- це ...
7. Аскетизм- це ...
8. Священні книги - це ...
9. Трагедія - це ...
10. Наведіть приклади з вивчених творів :
- історичного роману;
- пригодницького роману;
- детективу;
- роману у віршах;
- поеми у прозі.

«Третій зайвий»
1. Езоп, Крилов, Пушкін.
2. Печорін, Ольга, Бела.
3. Мюллер, Шарль, Соколов.
4. Онєгін, Печорін, Мері.
5. Ларіна, Ростова, Болконський.
6. Кай, Мауглі, Герда.
7. «Анна Кареніна», «Любов до життя», «Війна і мир».
8. Ромео, Гамлет, Офелія.
9. Скрудж, Геракл, Марлі.
10.Середа, П'ятниця, Робінзон.

«Приєднай до імені прізвище»
1. Оноре .. (де Бальзак)
2. Вільям ... (Шекспір)
3. Шота ... (Руставелі)
4. Бернард ... (Шоу)
5. Франческо ... (Петрарка)
6. Даніель ... (Дефо)
7. Чарльз ... (Діккенс)
8. Астрід ... (Ліндгрен)
9. Поль ... (Верлен)
10.Роберт... (Бернс)

«Ключове слово»
Завдання для команди № 1 :
Рік смерті О.С. Пушкіна - рік народження О.С. Пушкіна = № сторінки у книзі з
ключовим словом для пошуку «Острова скарбів».
Завдання для команди № 2 :
Рік смерті М.Ю. Лермонтова - рік народження М.Ю. Лермонтова = № сторінки
у книзі з ключовим словом для пошуку «Острова скарбів».
Ключове слово - лікар. За аналогією, місце пошуку «Острова скарбів» - шкільний медпункт.

 

Епілог
Дві команди зустрічаються в кабінеті музики і під звуки романсів діляться враженнями від гри, аналізують під керівництвом вчителя світової літератури помилки, «пробіли» у знаннях. «Скарб», знайдений однією із команд, стає спільним для чаювання всіх учасників літературної гри.

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: Миколаївна7607 (09.02.2015) | Автор: Пономаренко Валентина Миколаївна E
Переглядів: 1381 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!