Літературне читання. 3 клас. Контрольна робота №2 . Навички читання мовчки (письмово) - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Літературне читання. 3 клас. Контрольна робота №2 . Навички читання мовчки (письмово)

Літературне читання, 3 клас
Навчальна контрольна робота , І семестр

Прізвище : _______________________________________________
Дата _______________________________________ І варіант

 

Прочитай уважно текст.
                                                                    Як мати стала зозулею
Були собі чоловік та жінка і мали четверо дітей. Якось чоловік застудився і помер. Та незабаром і жінка злягла хвора. Погано їй, пересохло в горлі, мо -
вить тихо до дітей :
― Діточки, подайте мені води , так пити хочеться.
― Нема в хаті води, ― одказують діти.
― Візьміть глечик, ― каже мати, ― підіть до річки та й наберіть води.
Обізвався старший хлопець:
― Я не маю чобіт, нехай іде сестра.
Мати до дочки :
― Піди, доню, принеси мені води.
― Я не маю хустки запнутися. Нехай іде менший.
Просить мати меншого сина :
― Піди, Іванку, принеси мені водички.
― Я не маю в що вдягнутися, ― одказує той.
Так ніхто і не приніс хворій матері води.
Пішли діти надвір гратися, а мати в хаті ледве-ледве підводиться з ліжка, обростає пір’ям. А найменший хлопчик сааме вбіг у хату, бачить ― мати вже зозулею стає, почав гукати до брата та сестрички :
― Наша мати стає зозулею, хоче одлетіти од нас. Скоренько біжімо по воду для неї.
Схопили діти хто що : глечик , кружечку, відро. Усі побігли до річки і кричать навперебій :
― Мамочко, мамочко, пий воду.
А мати вся обросла пір’ям, стала зозулькою, одлітає од хати:
― Ку-ку, ку-ку… Пі-зно, діти, пі-зно… Ку-ку, ку-ку…
І стала одлітати. А діти за нею бігли і бігли, збиваючи по грудках ноги до крові. І до цих пір у лісах, на полянах стелиться мох з червоними краплинка-
ми : кажуть, то краплини крові, що стікали тоді з ніг дитячих.
А мати назавжди відцуралася рідних дітей і літає зозулею.
                                                                                                                               З народної творчості
Навперебій – перебиваючи один одного, намагаючись зробити щось першим.
Відцуратися – відмовитися, зректися , покинути що-небудь.
                                                  Завдання для перевірки розуміння прочитанного
1.Визнач жанр прочитаного твору.
А легенда
Б загадка
В оповідання
2. Яке з даних прислів’їв виражає головну думку твору?
А Шануй батька й неньку ― буде тобі скрізь гладенько
Б Матір не купити , не заслужити
В Добрі діти доброго слова послухають , а лихі ― й дрючка не бояться
3. Чому мати вирішила покинути дітей?
А мати їх розлюбила
Б мати не хотіла їх доглядати
В мати зрозуміла, що діти її не люблять
4. Коли діти пішли по воду для матері?
А коли нагулялися
Б коли захотіли їсти
В коли побачили, що мати стала зозулею
5. Встанови послідовність подій у творі.
 А мати вся обросла пір’ям , стала зозулькою, одлітає од хати…
 Пішли діти надвір гратися.
 Якось чоловік застудився і помер.
 ― Я не маю хустки запнутися. Нехай іде менший.
6. Короткі влучні образні вислови, що часто містять римовані слова, називаються
А загадкою
Б скоромовкою
В прислів’ям
7. Встанови відповідність між дійовим персонажем та його словами
А старший хлопець                                             1. Я не маю в що вдягнутися.
Б менший син                                                      2. Я не маю хустки запнутися.
В дочка                                                                 3. Я не маю чобіт.
8. Напиши твір «За що я люблю свою маму?» (5-7 речень)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Літературне читання, 3 клас
Навчальна контрольна робота , І семестр
Прізвище : _______________________________________________
Дата _______________________________________ ІІ варіант

 

Прочитай уважно текст.
                                                                          Зоряний Віз
Це сталося дуже давно. На одну країну зійшла велика засуха ― не тільки в річках та озерах , а навіть у глибоких криницях геть чисто повисихала вода. Люди терпіли страждання і муки,багато з них повмирало.
У тім краю жила одна вдова. І була в неї одна-єдина донька. Щоб прогодувати матір, дівчинка взяла глечик і пішла шукати води.
Де вона ходила і скільки часу, хтозна, а тільки знайшла жадану воду. Набрала повнісінький глек і понесла додому.
По дорозі вдовина дочка натрапила на одного чоловіка, що ледве подавав ознаки життя. Дівчинка схилилася над бідолашним і дала йому вдосталь напитися. Врятувавши одного від смерті, вона скоро зустріла ще одного помираючого. Дала і цьому вгамувати страшенну спрагу.
― Нічого, ― сказала собі дівчинка, - у глечику води ще досить. Буде й матері.
Але невдовзі вона побачила третього страдника, котрий лежав під кущем край дороги. Дівчинка і його не минула. А далі були і четвертий, і п’ятий ― аж до сьомого. Всім вона давала пити і всіх порятувала від повільної неминучої смерті.Води зосталося на самому денці.
Та ось дівчина притомилася і сіла відпочити. Коли це звідки не візьмись біля неї з’явився собака і перекинув глечик.І тут сталося велике диво : з перекинутого глечика вилетіло сім яскравих зірок і одна восьма ― маленька ― та й поставали на небі.
Кажуть, що ті зірки і є небесний Віз, або душі тих людей, котрим не дала загинути дівчинка. А восьма зірка , найменша ― то душа собаки, що перекинув глечик. За чуйність дівчини Господь послав дощ на ту землю.
                                                                                                                            З народної творчості
Бідолашний – нещасна людина.
Спрага – сильне бажання пити.
Страдник – людина, яка страждає. 
  

                                             Завдання для перевірки розуміння прочитанного

1.Визнач жанр прочитаного твору.
А легенда
Б загадка
В оповідання
2. Яке диво сталося після зустрічі дівчинки із собакою ?
А дівчинка стала красунею
Б песик заговорив
В з глечика вилетіло сім яскравих зірок і одна восьма ― маленька.
3. Якою була дівчинка?
А лінивою, грубою, скупою
Б акуратною, красивою, розумною
В милосердною, чуйною, щедрою
4. Що таке небесний Віз
А небесна дорога
Б вісім зірок на небі, розміщені у певній послідовності
В земний шлях
5. Встанови послідовність подій у творі.
 Та ось дівчинка притомилася і сіла відпочити.
 На одну країну зійшла велика засуха.
 Господь послав дощ на ту землю.
 Дала і цьому вгамувати страшенну спрагу.
6. Жартівливі вислови , складені із важких для швидкої вимови слів, називаються
А загадкою
Б скоромовкою
В прислів’ям
7. Встанови відповідність між словом та тлумаченням його значення
А засуха                                                1.Посуд із глини
Б глечик                                                2. Через невеликий проміжок часу
В невдовзі                                            3. Відсутність дощу тривалий час.
8. Напиши твір «Мій добрий вчинок» (5-7 речень)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Романів Ольга Зеновіївна, вчитель початкових класів Львівського НВК "Школа-ліцей "Оріяна".

Категорія: Уроки | Додав: (08.11.2016) | Автор: Романів Ольга Зеновіївна
Переглядів: 278 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!