Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Людські чесноти. Доброта
Тема. Людські чесноти. Доброта Мета: продовжити знайомити учнів з людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро твориться «просто – ні за так»; викликати бажання творити добро і уникати злих вчинків; розширювати уявлення про добрі і погані вчинки; поповнювати словниковий запас добрими словами; розвивати критичне мислення; виховувати кращі людські якості: доброту, милосердя, небайдужість до чужої біди, бажання допомогти, гуманну, творчу, соціально активну особистість, здатну бережно ставитися до всього, що її оточує. Обладнання: мультимедійна дошка, Л. Іванкова «Твори добро», «Духовна сила»(творча фантазія класу), Л. Забашта «Людина починається з добра», плакати «Уроки доброти», Ю. Федькович «По щирості», казка «Добро і зло», правила Доброти, І. Драч «Про добро», мультфільм «Просто так!». І. Ранкові зустрічі 1. Привітання: Встаньте, дітки, всі рівненько, посміхніться веселенько! Поверніться до гостей, привітайтесь: добрий день! Всім присутнім ми, зичим здоров’я, добра, А тепер до роботи нам братись пора!!! Дозвольте запитати у вас, який НАСТРІЙ сьогодні ви маєте? Подивіться на свого сусіда по парті, ЗРОБІТЬ ПОБАЖАННЯ на сьогоднішній день: - доброго, гарного дня - хороших оцінок - прекрасного настрою - щоб мама раділа твоїм успіхам - будь веселим - хай світить сонечко - щоб усі з тобою дружили - щоб вчителька не засмучувалась 2. Гра в компліменти (умови гри: не кажи неприємного) - гарна - сміливий - приваблива - добрий - охайна - хороший спортсмен - ніжна - завжди допомагаєш - доброзичлива « ДЯКУЮ» - кращий друг - хороша - красивий - весела - гарно танцюєш - завжди ділиться(щедра) - працелюбний - приємний голос - ти у нас гарний математик 3. Розвиток мовлення (перевірка дом. завдан.); зачитування прислів’їв про Щедрість та Жадібність; читання складених казок та оповідань про Щедрість та Жадібність; дякую 4. Крісло автора Я хочу зробити повідомлення! А я, знаю яку тему ми будемо сьогодні вивчати, я наперед по книжечці дивилась і читала. Вірш Л. Забашти «Людина починається з добра» Сказав мудрець: - Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра, людину відрізняє від мавпи і від звіра, хай оживає істина проста: людина починається з добра! ІІ. Мотивація навчання 1.Вступне слово вчителя. Повідомлення теми. Слайд №1 ТЕМА Слайд №2 Врятує світ краса – завжди так говорили. Тепер врятує світ лиш ДОБРОТА. Бо однієї вже краси занадто мало. Бо стільки всюди зла – людина вже не та… Тож, люди, на Землі спішіть ДОБРО творити, щоб нам не згинути у морі зла, щоб кожен міг серед краси прожити у царстві справедливості й добра!!! Слайд №3 Здавна на Землі цінували праведне життя – життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує нове зло. А от добро породжує добро. Слайд №4 Ви самі були не раз свідками і добрих вчинків, і злих, а також читали багато казок, у яких завжди відбувається боротьба між добром і злом. Тож сьогодні ми вирушаємо до країни СПРАВЕДЛИВОСТІ І ДОБРА. 2. Бесіда - Ми так часто чуємо слова ДОБРО, ДОБРОТА - Що, на вашу думку, означають ці слова??? ДОБРО необхідне людині, як повітря. Без добра життя стає бідним, нікому не потрібним. Усе, що є кращого в житті кожної людини, осяяне добром. ДОБРОТА – це чутливе, дружнє ставлення до людей. ДОБРОТА – це єдиний одяг, який ніколи не старіє! Дошка Тепер ми можемо заповнити КВІТКУ людських чеснот, правила, за якими формується ДУХОВНА СИЛА (творча фантазія 3-А класу) ІІІ. Розкриття теми 1. Робота з підручником ст. 43 добро – корисна справа, вчинок; доброта – чутливе ставлення до людей. 2. Робота в зошиті ст. 14 доповни речення сторінки зошита – що таке добро і доброта, записали. 3. Підручник вірш «Про добро» І. Драч ст. 43 Добро твориться просто – ні за так. Так, як цвіте і опадає мак, Як хмарка в’ється і сміється пташка, Як трудиться малесенька мурашка! ? Яка головна думка цього твору? Добро твориться просто, ні за так! Як автор доводить цю думку? Висновок: Той хто робить щось добре, не повинен чекати за це винагороди. 4. Читання оповідання «По щирості» підручник ст. 43 Один господар прийшов з міста, дав своєму синові медівник та й каже: - На, Васильку! Та поділися з Петриком по щирості. - А от як діляться по щирості? – питає Василько. - Отак, синку, – каже отець. – Як переломиш медівник, то даси більшу половину Петрикові, а собі лишиш меншу. Це називається по щирості. - То дайте Петрикові медівник, хай він ділиться по щирості, – каже хитрий Василько. ? Чому автор називає Василька не добрим, а хитрим? Отже, добра людина – щира. Слайд № 5 Малювання добра і зла за уявленням дітей. ? Щоб це завдання виконати,потрібно повторити що таке антоніми? Зустріч із незвичайними деревами. Завдання – антоніми розподілити на відповідні дерева: радість – горе щедрий – скупий мир – війна сміливий – боягуз друг – ворог сміх – сльози любов – ненависть повага – приниження - Діти, погляньте, як виглядають ці дерева?! - Яке більше, Вам, до вподоби? 5. Завдання уроку Дошка Сьогодні, ми з вами на уроці даємо відповіді на запитання: 1. Що таке доброта? 2. Чи легко бути добрим? Чому? 3. Кому потрібна допомога? 4. Чи потрібно чекати винагороди за добрі вчинки? Чому? 6. КАЗКА «Добро і Зло» підручник ст. 43 Одного разу ДОБРО прийшло в гості до ЗЛА. Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль. Добро спробувало сіль, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину. А коли Добро йшло від Зла, воно сказало: «Щось цукор у вас несолодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю». Зло все перекосилось, але робити нічого, довелось взяти гроші. Так Добро віддячило Злу добром за зло. Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. Зла людина своїми словами і вчинками може завдати іншим великої шкоди. Але добро завжди сильніше від зла. Люди цінують і довго пам’ятають добрих людей, допомагають їм у тяжку хвилину, а від злих намагаються бути подалі. Злі люди завжди одинокі. Читання казки за логічно закінченими частинами: а) І частина 1=5 абзац ? Чим Зло пригощало Добро? Чаєм із сіллю ? Як Добро віддячило Злу за зло? Дав грошей, щоб Зло купило собі цукерок. Віддячило добром за зло. б) читання ІІ частини самостійно в) вибіркове читання - Причиною чого є зло? Ст.44 – Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. - Що сказано про злих людей? Зачитайте. - Прочитайте про добрих людей? г) Продовжте ці рядки: - Ніхто не має права: ображати, карати, принижувати, … - Кожен має право: захистити, допомогти, поділитися, … ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА - В цьому класі друзі всі (тричі сплескують в долоні) - Я і ти, і ми, і всі (тричі сплескують в долоні, присідають, встають і повертаються навколо себе) - Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому, хто справа. Ми – одна сім’я!!!(тричі сплескують в долоні) 7.Робота над прислів’ями Слайд № 6 а) Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде. б) Хто людям добра бажає, той і собі має. в) Добра людина надійніша від кам’яного мосту. г) Життя дано людині на добрі справи. д) У лиху годину пізнаєш вірну людину. ІІІ. Зустріч з доброю ЧАРІВНИЦЕЮ Слайд № 7 Живучи у суспільстві, ми намагаємося пам’ятати, що треба жити, дотримуючись золотого правила вихованості: ставтеся до людей так, як би Ви хотіли, щоб люди ставилися до Вас. В Біблії записано: « Не роби іншим того, чого не хотів би, щоб робили тобі». Все із доброго чи злого починається з малого! Слайд № 8 Дуже приємно, коли в сім’ї лад, коли у класі лад… Що ж треба робити, щоб у нашому класі був завжди лад??? Дружити, всі разом. Слайд № 9 ПОРАДИ ХЛОПЧИКАМ Для хлопців завжди дуже рада, я дати ось які поради: Увагу щоб звернуть на себе, як слід навчатися вам треба. Не смикати дівчат за коси, робити все, що вони попросять. Не будь хвалько і задавака,не змушуй меншого заплакать. Коли врахуєш ці поради, вона дружить з тобою рада!!! Слайд № 10 ПОРАДИ ДІВЧАТКАМ У дівчат свої секрети, слід їм знати ці куплети: Чисті руки, одяг, щічки, в косах гарні білі стрічки. Все важливе для дівчаток з голови до самих п’яток. Та віддавна й дотепер, цінять правильні манери. А грубити, з кимось битись, для дівчаток не годиться!!! ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА Ми дуже багато говорили сьогодні на уроці про вчинки. Перевіримо, чи добре Ви навчилися їх розрізняти? Слайд № 11 СИТУАЦІЇ 1. Оксанка одна вдома. Вона прибирала і розбила вазу. Що робити? 2. На день народження подарували іграшку, яка вже є у іменинника. Твої дії? V. ПІДСУМКОВА РЕФЛЕКСІЯ Слайд № 12 Незвичайна дружба тварин. Слайд № 13 Тварини навчать нас бути людьми. VІ. ПІДСУМОК УРОКУ Слайд № 14 Запитання: 1.Чи замислювалися Ви, скільки людей кожного дня нам дарують, свою любов і доброту??? Хто ці люди??? 2.Чи дякуєте Ви, їм за це? 3. Чи пам’ятаєте про їхню доброту? 4. Чи змінилося в когось судження про доброту після нашого уроку? 5. Що таке ДОБРОТА? 6. Що легше допомогти чи образити? Слайд № 15 VІІ. Домашнє завдання . підручник ст. 44 – 45, зошит ст.14 виписати три прислів’я про ДОБРОТУ за бажанням написати – скласти розповідь «Мій добрий вчинок» VІІІ. ПОДАРУНОК для всіх мультик «ПРОСТО ТАК !!!» і цукерки Для дітей Правила ДОБРОТИ, розклад уроків 1. Допомагай слабким, маленьким, хворим. 2. Не будь жадібним. 3. Прощай іншим помилки. 4. Ніколи не заздри. 5. Жалій інших, а не себе. Для гостей рядки МАТЕРІ ТЕРЕЗИ, які вигравіювані на стіні подарованого нею дитячого будинку в Калькутті. У БУДЬ – ЯКОМУ РАЗІ Люди часто бувають нелогічними й егоїстичними. Все одно прощай їм. Якщо ти добрий, люди можуть обвинуватити тебе в егоїзмі та прихованих намірів. Однак залишайся добрим. Якщо ти успішний, у тебе може з’явитися безліч друзів і справжніх ворогів. Все одно будь успішним. Якщо ти чесний і щирий, люди можуть обманювати тебе. Однак залишайся чесним і щирим. Те, що ти будував роками, хтось може зруйнувати за одну мить. Все одно продовжуй будувати. Якщо ти знайшов спокій і щастя, люди можуть заздрити тобі. Однак будь щасливим. Те хороше, що ти робиш сьогодні найімовірніше, завтра забудуть люди. Все одно роби добро. Віддавай світові все найкраще, що в тебе є, і цього ніколи не буде достатньо. Однак віддавай світові все найкраще, що маєш. Зрештою, ти зрозумієш, що все це відбувалося між тобою і Богом. І ніколи це не було між тобою і людьми… Травінська С. Л., старший учитель ЗОШ І-ІІІ ст. № 1
| |
Переглядів: 4759 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |