Людські чесноти. Доброта - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Людські чесноти. Доброта
Тема. Людські чесноти. Доброта
Мета: продовжити знайомити учнів з людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро твориться «просто – ні за так»; викликати бажання творити добро і уникати злих вчинків; розширювати уявлення про добрі і погані вчинки; поповнювати словниковий запас добрими словами; розвивати критичне мислення; виховувати кращі людські якості: доброту, милосердя, небайдужість до чужої біди, бажання допомогти, гуманну, творчу, соціально активну особистість, здатну бережно ставитися до всього, що її оточує.
Обладнання: мультимедійна дошка,
Л. Іванкова «Твори добро», «Духовна сила»(творча фантазія класу),
Л. Забашта «Людина починається з добра», плакати «Уроки доброти»,
Ю. Федькович «По щирості», казка «Добро і зло», правила Доброти,
І. Драч «Про добро», мультфільм «Просто так!».

І. Ранкові зустрічі
1. Привітання: Встаньте, дітки, всі рівненько, посміхніться веселенько!
Поверніться до гостей, привітайтесь: добрий день!
Всім присутнім ми, зичим здоров’я, добра,
А тепер до роботи нам братись пора!!!
Дозвольте запитати у вас, який НАСТРІЙ сьогодні ви маєте?
Подивіться на свого сусіда по парті, ЗРОБІТЬ ПОБАЖАННЯ на сьогоднішній день:
- доброго, гарного дня
- хороших оцінок
- прекрасного настрою
- щоб мама раділа твоїм успіхам
- будь веселим
- хай світить сонечко
- щоб усі з тобою дружили
- щоб вчителька не засмучувалась
2. Гра в компліменти (умови гри: не кажи неприємного)
- гарна - сміливий
- приваблива - добрий
- охайна - хороший спортсмен
- ніжна - завжди допомагаєш
- доброзичлива « ДЯКУЮ» - кращий друг
- хороша - красивий
- весела - гарно танцюєш
- завжди ділиться(щедра) - працелюбний
- приємний голос - ти у нас гарний математик
3. Розвиток мовлення (перевірка дом. завдан.);
зачитування прислів’їв про Щедрість та Жадібність;
читання складених казок та оповідань про Щедрість та Жадібність;
дякую
4. Крісло автора
Я хочу зробити повідомлення! А я, знаю яку тему ми будемо сьогодні вивчати, я наперед по книжечці дивилась і читала.
Вірш Л. Забашти «Людина починається з добра»

Сказав мудрець:
- Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра,
людину відрізняє від мавпи і від звіра,
хай оживає істина проста:
людина починається з добра!

ІІ. Мотивація навчання
1.Вступне слово вчителя. Повідомлення теми.
Слайд №1 ТЕМА
Слайд №2 Врятує світ краса – завжди так говорили. Тепер врятує світ лиш ДОБРОТА. Бо однієї вже краси занадто мало. Бо стільки всюди зла – людина вже не та…
Тож, люди, на Землі спішіть ДОБРО творити, щоб нам не згинути у морі зла, щоб кожен міг серед краси прожити у царстві справедливості й добра!!!
Слайд №3 Здавна на Землі цінували праведне життя – життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує нове зло. А от добро породжує добро.
Слайд №4 Ви самі були не раз свідками і добрих вчинків, і злих, а також читали багато казок, у яких завжди відбувається боротьба між добром і злом.
Тож сьогодні ми вирушаємо до країни СПРАВЕДЛИВОСТІ І ДОБРА.
2. Бесіда
- Ми так часто чуємо слова ДОБРО, ДОБРОТА
- Що, на вашу думку, означають ці слова???
ДОБРО необхідне людині, як повітря. Без добра життя стає бідним, нікому не потрібним. Усе, що є кращого в житті кожної людини, осяяне добром.
ДОБРОТА – це чутливе, дружнє ставлення до людей.
ДОБРОТА – це єдиний одяг, який ніколи не старіє!
Дошка Тепер ми можемо заповнити КВІТКУ людських чеснот, правила, за якими формується ДУХОВНА СИЛА (творча фантазія 3-А класу)

ІІІ. Розкриття теми
1. Робота з підручником ст. 43
добро – корисна справа, вчинок;
доброта – чутливе ставлення до людей.
2. Робота в зошиті ст. 14
доповни речення сторінки зошита – що таке добро і доброта, записали.
3. Підручник вірш «Про добро» І. Драч ст. 43
Добро твориться просто – ні за так.
Так, як цвіте і опадає мак,
Як хмарка в’ється і сміється пташка,
Як трудиться малесенька мурашка!
? Яка головна думка цього твору? Добро твориться просто, ні за так!
Як автор доводить цю думку?
Висновок: Той хто робить щось добре, не повинен чекати за це винагороди.
4. Читання оповідання «По щирості» підручник ст. 43
Один господар прийшов з міста, дав своєму синові медівник та й каже:
- На, Васильку! Та поділися з Петриком по щирості.
- А от як діляться по щирості? – питає Василько.
- Отак, синку, – каже отець. – Як переломиш медівник, то даси більшу половину Петрикові, а собі лишиш меншу. Це називається по щирості.
- То дайте Петрикові медівник, хай він ділиться по щирості, – каже хитрий Василько.
? Чому автор називає Василька не добрим, а хитрим?
Отже, добра людина – щира.
Слайд № 5 Малювання добра і зла за уявленням дітей.
? Щоб це завдання виконати,потрібно повторити що таке антоніми?
Зустріч із незвичайними деревами.
Завдання – антоніми розподілити на відповідні дерева:
радість – горе щедрий – скупий
мир – війна сміливий – боягуз
друг – ворог сміх – сльози
любов – ненависть повага – приниження
- Діти, погляньте, як виглядають ці дерева?!
- Яке більше, Вам, до вподоби?
5. Завдання уроку
Дошка Сьогодні, ми з вами на уроці даємо відповіді на запитання:
1. Що таке доброта?
2. Чи легко бути добрим? Чому?
3. Кому потрібна допомога?
4. Чи потрібно чекати винагороди за добрі вчинки? Чому?
6. КАЗКА «Добро і Зло» підручник ст. 43
Одного разу ДОБРО прийшло в гості до ЗЛА. Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль.
Добро спробувало сіль, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.
А коли Добро йшло від Зла, воно сказало: «Щось цукор у вас несолодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю».
Зло все перекосилось, але робити нічого, довелось взяти гроші.
Так Добро віддячило Злу добром за зло.
Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману.
Зла людина своїми словами і вчинками може завдати іншим великої шкоди.
Але добро завжди сильніше від зла. Люди цінують і довго пам’ятають добрих людей, допомагають їм у тяжку хвилину, а від злих намагаються бути подалі. Злі люди завжди одинокі.
Читання казки за логічно закінченими частинами:
а) І частина 1=5 абзац
? Чим Зло пригощало Добро? Чаєм із сіллю
? Як Добро віддячило Злу за зло? Дав грошей, щоб Зло купило собі цукерок. Віддячило добром за зло.
б) читання ІІ частини самостійно
в) вибіркове читання
- Причиною чого є зло? Ст.44 – Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману.
- Що сказано про злих людей? Зачитайте.
- Прочитайте про добрих людей?
г) Продовжте ці рядки:
- Ніхто не має права: ображати, карати, принижувати, …
- Кожен має право: захистити, допомогти, поділитися, …

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- В цьому класі друзі всі (тричі сплескують в долоні)
- Я і ти, і ми, і всі (тричі сплескують в долоні, присідають, встають і повертаються навколо себе)
- Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому, хто справа. Ми – одна сім’я!!!(тричі сплескують в долоні)
7.Робота над прислів’ями
Слайд № 6 а) Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде.
б) Хто людям добра бажає, той і собі має.
в) Добра людина надійніша від кам’яного мосту.
г) Життя дано людині на добрі справи.
д) У лиху годину пізнаєш вірну людину.
ІІІ. Зустріч з доброю ЧАРІВНИЦЕЮ
Слайд № 7 Живучи у суспільстві, ми намагаємося пам’ятати, що треба жити, дотримуючись золотого правила вихованості: ставтеся до людей так, як би Ви хотіли, щоб люди ставилися до Вас.
В Біблії записано: « Не роби іншим того, чого не хотів би, щоб робили тобі».
Все із доброго чи злого починається з малого!
Слайд № 8 Дуже приємно, коли в сім’ї лад, коли у класі лад…
Що ж треба робити, щоб у нашому класі був завжди лад??? Дружити, всі разом.
Слайд № 9 ПОРАДИ ХЛОПЧИКАМ
Для хлопців завжди дуже рада, я дати ось які поради:
Увагу щоб звернуть на себе, як слід навчатися вам треба.
Не смикати дівчат за коси, робити все, що вони попросять.
Не будь хвалько і задавака,не змушуй меншого заплакать.
Коли врахуєш ці поради, вона дружить з тобою рада!!!
Слайд № 10 ПОРАДИ ДІВЧАТКАМ
У дівчат свої секрети, слід їм знати ці куплети:
Чисті руки, одяг, щічки, в косах гарні білі стрічки.
Все важливе для дівчаток з голови до самих п’яток.
Та віддавна й дотепер, цінять правильні манери.
А грубити, з кимось битись, для дівчаток не годиться!!!
ІV. ПРАКТИЧНА РОБОТА
Ми дуже багато говорили сьогодні на уроці про вчинки. Перевіримо, чи добре Ви навчилися їх розрізняти?
Слайд № 11 СИТУАЦІЇ
1. Оксанка одна вдома. Вона прибирала і розбила вазу. Що робити?
2. На день народження подарували іграшку, яка вже є у іменинника. Твої дії?
V. ПІДСУМКОВА РЕФЛЕКСІЯ
Слайд № 12 Незвичайна дружба тварин.
Слайд № 13 Тварини навчать нас бути людьми.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Слайд № 14 Запитання:
1.Чи замислювалися Ви, скільки людей кожного дня нам дарують, свою любов і доброту??? Хто ці люди???
2.Чи дякуєте Ви, їм за це?
3. Чи пам’ятаєте про їхню доброту?
4. Чи змінилося в когось судження про доброту після нашого уроку?
5. Що таке ДОБРОТА?
6. Що легше допомогти чи образити?
Слайд № 15
VІІ. Домашнє завдання . підручник ст. 44 – 45, зошит ст.14
виписати три прислів’я про ДОБРОТУ
за бажанням написати – скласти розповідь
«Мій добрий вчинок»
VІІІ. ПОДАРУНОК для всіх мультик «ПРОСТО ТАК !!!» і цукерки
Для дітей Правила ДОБРОТИ, розклад уроків
1. Допомагай слабким, маленьким, хворим.
2. Не будь жадібним.
3. Прощай іншим помилки.
4. Ніколи не заздри.
5. Жалій інших, а не себе.
Для гостей рядки МАТЕРІ ТЕРЕЗИ, які вигравіювані на стіні подарованого нею дитячого будинку в Калькутті.
У БУДЬ – ЯКОМУ РАЗІ
Люди часто бувають нелогічними й егоїстичними. Все одно прощай їм.
Якщо ти добрий, люди можуть обвинуватити тебе в егоїзмі та прихованих намірів. Однак залишайся добрим.
Якщо ти успішний, у тебе може з’явитися безліч друзів і справжніх ворогів. Все одно будь успішним.
Якщо ти чесний і щирий, люди можуть обманювати тебе. Однак залишайся чесним і щирим.
Те, що ти будував роками, хтось може зруйнувати за одну мить. Все одно продовжуй будувати.
Якщо ти знайшов спокій і щастя, люди можуть заздрити тобі. Однак будь щасливим.
Те хороше, що ти робиш сьогодні найімовірніше, завтра забудуть люди. Все одно роби добро.
Віддавай світові все найкраще, що в тебе є, і цього ніколи не буде достатньо. Однак віддавай світові все найкраще, що маєш.
Зрештою, ти зрозумієш, що все це відбувалося між тобою і Богом. І ніколи це не було між тобою і людьми…

Травінська С. Л., старший учитель ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 
Категорія: Уроки | Додав: (16.02.2013) | Автор: Травінська С. Л.
Переглядів: 1409 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!