Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Диференціація звуків З –Ж за акустичними та артикуляційними ознаками .Закріплення правильної вимови звуків у словах, реченнях, вірша
Тема: диференціація звуків З –Ж за акустичними та артикуляційними ознаками. Закріплення правильної вимови звуків у словах, реченнях, віршах. Мета: Вчити диференціювати звуки З –Ж за акустичними та артикуляційними ознаками. Закріплювати правильну вимову звуків у словах, реченнях, віршах. Розвивати фонематичний слух. Збагачувати лексичний запас словами з цими звуками. Вдосконалювати навички граматичної будови мовлення. Розвивати слухову пам’ять, стійкість уваги, логічне мислення, творчі здібності, дрібну моторику пальців рук, фантазію. Виховувати культуру мовленнєвого спілкування, уважне ставлення до оточуючого. Обладнання: предметні картинки, мішечки з цифрами, схеми слів, квіти з малюнками, масажне кільце, д/г «Горщик з медом». Хід: 1. Масаж пальців рук. У наших долоньках живуть маленькі гномики. Давай спробуємо їх розбудити і вони понесуть корисні речовини та гарний настрій всьому нашому організму (самомасаж долоньок валиком «су-джок»). А тепер допоможемо пальчикам проснутися (самомасаж пальців кільцем «су-джок»). Повторення назв пальців. 2. Пальчикова гімнастика «Їде білка своїм возом, Каже: - Я підвезти можу: Лисичку – сестричку, Горобчика, синичку, Ведмедика волохатого, Ще й зайчика вухатого». 3. Артикуляційні вправи. - Ось ми і готові до заняття. Тепер зробимо зарядку для язика. Вправа «Впізнай по артикуляції» . Логопед показує артикуляцію голосних звуків, а дитина цю артикуляцію озвучує. Вправа «Екран» (приголосні звуки). Логопед промовляє приголосні звуки за ширмою, дитина повторює ці звуки сприймаючи їх на слух. 4. Сьогодні ми з будемо гратися з приголосними звуками. Ти відгадаєш, які це звуки. Для цього потрібно відгадати загадки: «У воді сидить охоче, І не риба, і не рак. Вистромляє булькаті очі І співає : Ква-ква-квак». Який перший звук у слові –Жаба-? «Я маленький , я вухатий Попелястий , волохатий. На додачу ще й вухатий. Я стрибаю, я тікаю, Дуже куций хвостик маю.» Який перший звук у слові – Заєць - ? Тож працювати ми будемо із звуками «З» і «Ж». Повторення артикуляції звуків. 5. Д /г «Запам’ ятай – повтори». Промовляння ряду складів та показ положення язика руками (вгору - вниз) ( За - жа; Жи - зи; Жу - зу; Зо –жо; За - за- жа; Жо - жо-зо; Зе –зе -же; Жи-жи-зи; Зу- жу-зу; Зо-жо-зо; За-жа-за). 6. Д /г «Впізнай цифру на дотик». У торбинках заховані об’ємні цифри. Дитина впізнає цифру та промовляє заданий склад відповідну кількість разів. 7. Д \г «Спіймай рибку». За допомогою вудочки з магнітом дитина «ловить» малюнки в назвах яких є заданий звук. 8. Ф \х. Дитина «кружляє» між квітами, які розкладені на підлозі. «По ромашках, поміж трав, Кольоровий жук літав. Жу-жу-жу, жу-жу-жу, Я з ромашками дружу. На квітоньці гойдаюся, Низенько нахиляюся». Піднімає квітку та називає малюнки, які намальовані по спіралі та проводить пальцем по випуклим отворам квітки. ( картинки із звуками –Ж-, -З-) 9. Д \г «Горщик з медом». На дошці малюнки із зображенням Вінні-Пуха та Сови. Пропонується розкласти краплини меду у відповідний горщик . Відбери малюнки із заданим звуком, та наповни горщики. У Вінні-Пуха горщик із звуком –Ж-, та у Сови – із звуком –З-. 10. Вправа по емпатії «Ти хто?» Логопед задає питання, а дитина уявляючи себе (зайчиком; жабкою) відповідає. - Ти хто? - Де ти живеш? - Якого ти кольору? - Що любиш їсти? - Як звати твоїх діточок? - Як ти пересуваєшся? 11. Промов віршик. «Жабенятко забруднилось. Забруднилось – не помилось. Жабенятко, так не гоже. Ну на кого ти похоже? Я похоже на мамуню. На мамуню Ква-квакуню!»
12. Підсумок заняття. Давай пригадаємо, що ти робив на занятті. (Логопед запитує що відбувалося на занятті, свідомо запитує про те, чого на занятті не було, а дитина повинна правильно відповісти, помітивши це). Павлік Лариса Іванівна, вчитель-логопед, ДНЗ № 33 «Джерельце», м. Хмельницький | |
Переглядів: 5780 | Рейтинг: 2.2/6 |
Всього коментарів: 0 | |