Диференціація приголосних звуків [в]-[ф] - Логопедичні заняття - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Диференціація приголосних звуків [в]-[ф]
Конспект логопедичного заняття з учнями 2-го класу 
Тема. Диференціація приголосних звуків [в]-[ф]. 
Мета: Навчити учнів правильно називати звуки [в]-[ф] в, складах, словах, позначати на письмі відповідними буквами; розвивати фонематичне сприйняття, слухову у вагу, збагачувати словниковий запас, прививати любов до прекрасного.
Обладнання: предметні малюнки,сюжетний малюнок,кольорові ручки,картки з завданнями.

Хід заняття 
І. Організаційний момент.
Сядьте діти рівненько ,
Усміхніться гарненько.
Настрій на заняття візьмемо,
Й працювати розпочнемо.

ІІ. Основна частина.
1.Повідомлення теми заняття.

Відгадайте загадки.
а) Стоїть завод у полі. б) Б'є вода з усіх боків
Який? А це секрет. Із залізного тюльпана-
Працюють в ньому бджоли- Поспішаєм залюбки
Виготовляють мед. Ми до красеня.....(Фонтана.)
(Вулик.)
Назвіть звуки на початку слів-відгадок.([в]-[ф]).
Які це звуки ?(Приголосні.)
Який звук [в] глухий чи дзвінкий?(Учні перевіряють який звук,поклавши руку на горло.)
Звук дзвінкий,бо " працює голосок”. Аналогічно перевіряємо,який звук [ф].(Глухий,бо "голосок спить”.)
Візьміть дзеркало і подивіться як утворюється звук [в]? (Губи утворюють вузьку щілину,через яку проходить повітря, що видихається.) Отже, звук [в] приголосний дзвінкий, губно-губний, щілинний, сонорний.
Як утворюється звук [ф]? (Повітря при видиху проходить через вузьку щілину між нижньою губою та краєм верхніх різців, верхня губа піднята вгору.)
Отже, звук [ф] приголосний, глухий, губно-зубний, щілинний. Звуки [в] і [ф] утворюється по-різному, і вони не мають глухої та дзвінкої пари.
Дзвінкий звук [в] будемо позначати відповідним символ ( / ) (Голосові зв'язки змикаються і утворюють дзвінкий звук). Глухий звук [ф] будемо позначати символом (^).(Голосові зв'язки розімкнені,звук глухий.)
2.Прочитайте склади, замінивши символи звуками.
/а-/о-/у-/и-/е
^а-^о-^у-^и-^е
3.Утворіть слова слова,замінивши символи відповідними звуками.
/ аза ^ акел
/ виделка ^ азан
4.Виберіть малюнки, які найбільше сподобались.
Викладіть на дошці малюнки,в словах-назвах яких є звук[в].
(Малюнки: верблюд, вовк, корова, ведмідь.) ( Слово «корова» не пишемо, бо це назва домашньої тварини. )
Запишіть слова назви диких тварин в рядочок, букву в позначіть зеленим кольором .
5.Викладіть на дошці малюнки, в словах-назвах яких є звук [ф]. 
(Малюнки: фарби, телефон, фрукти, фіалка.)
Запишіть три слова,які найбільше сподобались.
Фізкультхвилинка.
6.Відгадайте загадку,та утворіть словосполучення з словом-відгадкою.

Спритно плаває у воді.
Порятує у біді.
На підмогу прийде він.
Красень-велетень…….(.дельфін.)

Дельфін (який?)великий,красивий.
Запишіть словосполучення у зошиті.
6.Послухайте легенду і скажіть про кого розповідається в творі.
Флейта і Вітер.
У саду на лавці сидів Музикант. Він грав на флейті.До його чудової пісні прислухались і пташки,і дерева, і кущі. Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на флейті.
Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на лавку і пішов до хати. Підвівся Вітер,підлетів до флейти та й подув з усієї сили.
Загула флейта.Подув Вітер ще дужче, а флейта не грає –гуде та й гуде.
--«Чому ж це так?- думає Вітер.- Я такий сильний, а флейта не підкоряється мені, не грає?»

Чому Флейта не підкорилася Вітру?
Хто грав на флейті?(На флейті грав музикант.)
Запишіть речення в зошиті.
7.Запис речення під диктовку.
В саду на деревах ростуть фрукти.
8.Робота з картками.
Вставити правильно букву.
На .ермі багато корі.ок. Вони дають молоко. З молока .иробляють сметану, .ершки. сир, масло,ке.ір.

III.Підсумок.
Які звуки були головними сьогодні на занятті ?
Як утворюються звуки [в],[ф] ?
Перевірка та оцінювання робіт учнів.

Вчитель-логопед ЗОШ №18 ім. В. Чорновола м. Хмельницький Капінос Марина Василівна
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: marina2272 (05.09.2013) | Автор: Капінос Марина Василівна E
Переглядів: 768 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!