Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Диференціація приголосних звуків [в]-[ф]
Конспект логопедичного заняття з учнями 2-го класу Тема. Диференціація приголосних звуків [в]-[ф].
Мета: Навчити учнів правильно називати звуки [в]-[ф] в, складах, словах, позначати на письмі відповідними буквами; розвивати фонематичне сприйняття, слухову у вагу, збагачувати словниковий запас, прививати любов до прекрасного. Обладнання: предметні малюнки,сюжетний малюнок,кольорові ручки,картки з завданнями. Хід заняття І. Організаційний момент. Сядьте діти рівненько , Усміхніться гарненько. Настрій на заняття візьмемо, Й працювати розпочнемо. ІІ. Основна частина. 1.Повідомлення теми заняття. Відгадайте загадки. а) Стоїть завод у полі. б) Б'є вода з усіх боків Який? А це секрет. Із залізного тюльпана- Працюють в ньому бджоли- Поспішаєм залюбки Виготовляють мед. Ми до красеня.....(Фонтана.) (Вулик.) Назвіть звуки на початку слів-відгадок.([в]-[ф]). Які це звуки ?(Приголосні.) Який звук [в] глухий чи дзвінкий?(Учні перевіряють який звук,поклавши руку на горло.) Звук дзвінкий,бо " працює голосок”. Аналогічно перевіряємо,який звук [ф].(Глухий,бо "голосок спить”.) Візьміть дзеркало і подивіться як утворюється звук [в]? (Губи утворюють вузьку щілину,через яку проходить повітря, що видихається.) Отже, звук [в] приголосний дзвінкий, губно-губний, щілинний, сонорний. Як утворюється звук [ф]? (Повітря при видиху проходить через вузьку щілину між нижньою губою та краєм верхніх різців, верхня губа піднята вгору.) Отже, звук [ф] приголосний, глухий, губно-зубний, щілинний. Звуки [в] і [ф] утворюється по-різному, і вони не мають глухої та дзвінкої пари. Дзвінкий звук [в] будемо позначати відповідним символ ( / ) (Голосові зв'язки змикаються і утворюють дзвінкий звук). Глухий звук [ф] будемо позначати символом (^).(Голосові зв'язки розімкнені,звук глухий.) 2.Прочитайте склади, замінивши символи звуками. /а-/о-/у-/и-/е ^а-^о-^у-^и-^е 3.Утворіть слова слова,замінивши символи відповідними звуками. / аза ^ акел / виделка ^ азан 4.Виберіть малюнки, які найбільше сподобались. Викладіть на дошці малюнки,в словах-назвах яких є звук[в]. (Малюнки: верблюд, вовк, корова, ведмідь.) ( Слово «корова» не пишемо, бо це назва домашньої тварини. ) Запишіть слова назви диких тварин в рядочок, букву в позначіть зеленим кольором . 5.Викладіть на дошці малюнки, в словах-назвах яких є звук [ф]. (Малюнки: фарби, телефон, фрукти, фіалка.) Запишіть три слова,які найбільше сподобались. Фізкультхвилинка. 6.Відгадайте загадку,та утворіть словосполучення з словом-відгадкою. Спритно плаває у воді. Порятує у біді. На підмогу прийде він. Красень-велетень…….(.дельфін.) Дельфін (який?)великий,красивий. Запишіть словосполучення у зошиті. 6.Послухайте легенду і скажіть про кого розповідається в творі. Флейта і Вітер. У саду на лавці сидів Музикант. Він грав на флейті.До його чудової пісні прислухались і пташки,і дерева, і кущі. Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на флейті. Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на лавку і пішов до хати. Підвівся Вітер,підлетів до флейти та й подув з усієї сили. Загула флейта.Подув Вітер ще дужче, а флейта не грає –гуде та й гуде. --«Чому ж це так?- думає Вітер.- Я такий сильний, а флейта не підкоряється мені, не грає?» Чому Флейта не підкорилася Вітру? Хто грав на флейті?(На флейті грав музикант.) Запишіть речення в зошиті. 7.Запис речення під диктовку. В саду на деревах ростуть фрукти. 8.Робота з картками. Вставити правильно букву. На .ермі багато корі.ок. Вони дають молоко. З молока .иробляють сметану, .ершки. сир, масло,ке.ір. III.Підсумок. Які звуки були головними сьогодні на занятті ? Як утворюються звуки [в],[ф] ? Перевірка та оцінювання робіт учнів. Вчитель-логопед ЗОШ №18 ім. В. Чорновола м. Хмельницький Капінос Марина Василівна | |
Переглядів: 5135 | Рейтинг: 4.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |