Малювання композиції "Осінь за вікном" - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Малювання композиції "Осінь за вікном"
Мета. Звернути увагу дітей на виражальні можливості кольору: свідомий вибір теплого, холодного або контрастного колориту, створення певної гами для передавання "настрою лейчажу". Розвивати спостережливість, творчу уяву. Удосконалювати зорову пам'ять, уміння передавати настрій і стан зображуваного пейзажу, побаченого через вікно.
Обладнання. Таблиця з поетапністю зображення композиції,- зразки дитячих малюнків, репродукція картини І. Левітана "Золота осінь".
                                                 Хід уроку
I. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
— Пригадайте, які жанри образотворчого мистецтва вам відомі. Розгадування кросворда "Жанри образотворчого мистецтва".

По горизонталі:
1. Жанр образотворчого мистецтва, що зображує краєвиди.
2. Портрет художника, намальований ним самим.
По вертикалі:
1. Зображення людини або групи людей.
2. Зображення речей домашнього вжитку, їжі, квітів тощо.
Відповіді.
По горизонталі: 1. Пейзаж. 2. Автопортрет.
По вертикалі: 1. Портрет. 2. Натюрморт.
III. Робота над темою уроку.
1. Вступна бесіда.
— Пригадайте: коли прокинетесь, куди ви відразу дивитесь? У вікно! Вам, напевне, цікаво знати, що там. Світить сонце, чи небо затягнули важкі похмурі хмари? Можливо, кружляють легенькі сніжинки або стукає в шибку осінній холодний дощ? А може, там щебечуть пташки, радіючи прийдешньому ранку?
2. Декламування вірша В.Терена "Як-то гарно, любі діти".
Як-то гарно, любі діти, У вікно вам виглядати! В ньому все — тополі, квіти, Сонце й поле біля хати.
3. Продовження бесіди.
Із вікон нижніх поверхів будинків можна побачити, як росте травичка і над квітами літають метелики та бджоли, як гнуться до землі тоненькі гілочки верби і мовчки дрімають зелені сосни, як бігає собачка за котиком, як щебечуть на гілках дерев птахи. З вікон верхніх поверхів можна побачити одно- і багатоповерхові будинки, ціле місто, білі хмаринки і літак.
Якщо бути дуже уважним, то можна побачити багато цікавого. .
Весь світ у русі. Змінюються пори року: на зміну весні приходить літо, на зміну осені — зима, по-різному фарбуючи пейзаж за вікном.
— Діти, погляньте у вікно. Що ви там бачите?
(Могутні крони дерев позолотила осінь. Але вони стоять похмурі та сумні, їм важко прощатись із своїми листочками, які від легенького подиху вітру плавно опадають на землю.)
4. Декламування вірша К. Перелісної "Осінь".
Листячко дубове, листячко кленове Жовкне і спадає тихо із гілок. Вітер позіхає, в купу їх згортає Попід білу хату та на моріжок. Айстри похилились, ніби потомились, Сонечка нема. Спатоньки пора! А красольки в'ялі до землі припали, Наче під листочком вогник догора.
5. Сприймання та оцінювання твору І. Левітана "Золота осінь".
— Розгляньте уважно репродукцію картини і поміркуйте, про що вона. (Діти 1-2 хвилини мовчки розглядають репродукцію картини).
— Яка трава восени? (Пожовкла, висохла.)
— Яке небо на картині? (Блакитного кольору, з білими хмарками.)
— Якого кольору листя на деревах? (Листя на деревах жовто-багряного кольору.)
— Чи всі дерева одягнені у золоте вбрання? (Ні, ялинки та сосни стоять зелені.)
— Якою здається вода в річці? (Потемнілою, холодною.)
— Як зображено сонце? (Художник показав, що сонце освітлює верхівки дерев. Але воно вже не гріє.)
— Що видно на високому березі вдалині? (На задньому плані видно широкі лани.)
— Що найбільше сподобалося вам у цій картині? (Стрункий хоровод берізок.)
— Чому осінь називають "золотою", "багатою", "щедрою"?
— Який заголовок можна дати цій картині?
— Осінь зображена на картині суха, сонячна. Стрункі молоді берези нагадують красунь-дівчат. Художник використав яскраві осінні барви природи і передав їх на полотні, назвавши картину "Золота осінь". Напевне, поштовхом до написання цієї картини послужило те, що художнику часто доводилося виглядати у вікно і милуватися чарівною і незрівнянною красою золотої осені.
6. Перегляд демонстраційного матеріалу (з коментарем учителя).
7. Поетапне виконання композиції вчителем.

На передньому плані намалюйте вікно, штори на ньому. На підвіконнику можете домалювати вазон з квітами або котика, а на задньому плані, за вікном, осінній пейзаж. Малюючи композицію, враховуйте перспективні скорочення предметів. Ті з них, що розміщуються на другому плані, намалюйте меншими за розміром, більш приглушеними і менше виразними за кольором.
8. Практична діяльність учнів.
IV. Підсумок уроку.
1. Перегляд і оцінювання малюнків.
2. Виставка робіт учнів.
Категорія: Уроки | Додав: (03.04.2011)
Переглядів: 6691 | Рейтинг: 2.4/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!