Ми будемо Вам вдячні, якщо ви розмістите нашу кнопку у себе на сайті. Якщо ви хочете обмінятися з нами банерами, пишіть в гостьову книгу, каталог «Друзі сайту» до Ваших послуг
Математичні диктанти для початковіх класів (збірка)
Необхідність математичних диктантів
Після проходження окремої теми навчального матеріалу, перед учителем постає питання про перевірку якості засвоєння матеріалу учнями. Провести опитування всіх учнів – завдання непосильне і складне, тому що потребує багато часу. Якщо ж провести вибіркове опитування деяких учнів, то найчастіше виходить так, що інші учні слухають їх неуважно. Тому для комплексної перевірки якості засвоєного матеріалу застосовують контрольні роботі, тести, самостійні роботи, експрес- контролі або математичні диктанти.
Математичний диктант – одна з альтернативних форм контролю знань, яка дозволяє брати участь всім учням одразу, а не деяким, як при традиційному опитуванні. Користь усних обчислень дуже велика. Виконуючи усно арифметичні дії, діти не тільки повторюють математичні правила, закріплюють їх, але й розвивають такі цінні якості, як уважність, самостійність, смекалку, витримку. Найчастіше під час проведення математичних диктантів завдання пропонуються усні. Така форма організації занять найбільш цінна, бо розвиває увагу і пам’ять учнів, а найголовніше, вони підготовлюють до «життєвого» рахунку, тому що в подальшому дорослому житті, виконувати дії над числами доводиться усно. Однак ця форма потребує великого розумового напруження, а тому швидко утомлює дітей, особливо тих, у кого більш розвинена зорова пам’ять. Щоб цього уникнути, необхідно чергувати кількість слухових вправ із вправами на зорове спийняття.
Основне значення математичних диктантів, представлених в данній роботі - допомогти вчителю єфективно тренувати стійку увагу, оперативну пам’ять, посидючість, уміння зосереджуватися. Виходячи з цих цілей в диктантах подані наступні види завдань:
Операційні, в яких треба обчислювати, розв’язувати задачі, виконувати перетворення, отримавши інформацію на слух;
Логічні, в яких треба істинність висловлювання, для чого необхідно бути уважним, зосередженим, уміти слухати і аналізувати почуте;
Запропоновані завдання забезпечують змістовність уроку на етапі усної роботи на початку уроку, а токож етапі проведення підсумку в кінці уроку.
Введення в математичний диктант елементів гри, нестандартних завдань допомагає дітям, які цікавляться математикою, підтримувати і розвивати інтерес до неї, а дітям, у яких математика викликає труднощі – зрозуміти і полюбити її.