Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Материк Північна Америка

Тема: Північна Америка
Мета. Сформувати в учнів уявлення про особливості природи материка Північна Америка; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки; формувати потребу у пізнанні нового матеріалу; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.
Обладнання: таблиці, карта,підручник, презентація.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок!
- До нас завітали гості, поверніться і привітайтесь до них посмішкою. Сідайте.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Хвилинка «Календаря природи»
- Зараз давайте згадаємо якою була температура повітря протягом тижня?
- Як вона змінювалася – ставала вищою чи нижчою?
- Яким був стан неба?
- Чи спостерігалися протягом тижня опади? У якому вигляді?
- Опишіть погоду сьогоднішнього дня?
- Занотуйте свої спостереження в зошит.

2. Гра «Так чи ні?»
- А зараз перевіримо, як ви запам’ятали попередній матеріал. Для цього пограємо в гру «Так чи ні». Я зачитую твердження, а ви визначаєте вірне воно чи ні. Приготувалися.
- У річках Ніл, Конго, Лімпопо не живуть бегемоти. Так чи ні?
- Восени до Африки прилітають багато птахів з країв, де взимку холодно. Так чи ні?
- З України до Африки відлітають лелеки, журавлі, ластівки. Так чи ні?
- В Африці живуть зебри, антилопи, пінгвіни, жирафи, леви, горили, мавпи. Так чи ні?
- Африка — другий за розміром материк Землі. Так чи ні?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Епіграф уроку. (Влучний вислів)
Я зірвав квітку – і вона загинула,
Я спіймав метелика
І він помер у мене на долоні,
І тоді я зрозумів,
Що торкнутися краси
Можна тільки серцем.
- Як ви розумієте даний епіграф.
— Сьогодні на уроці ми дізнаєтеся про особливості Північної Америки та спробуємо серцем торкнутися її краси.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя , робота з картою
— Північна Америка — третій за розмірами материк Землі після Євразії та Африки.
- У яких півкулях розташована Північна Америка? (Північна Америка розташована відносно екватора у Північній півкулі, також вона знаходиться повністю у Західній півкулі.)
- Які материки є близькими сусідами з Північною Америкою? (Найближчим сусідом Північної Америки є Південна Америка. Близько до Північної Америки розташована і Євразія.)
— Північна Америка з’єднана з Південною Америкою вузькою смужкою суходолу — Панамським перешийком, по якому проводять межу між двома материками. Північна Америка від Євразії відділена вузькою смужкою води — Беринговою протокою.
- Які океани омивають материк? (Материк омивається водами трьох океанів: на півночі — Північним Льодовитим, на сході — Атлантичним, на заході — Тихим.) (Вчитель показує на карті.)
З космосу вона нагадує величезний трикутник, повернутий широкою стороною на північ, що неначе вмерзає в кригу Північного Льодовитого океану. А на півдні лагідне тепле море омиває береги, порослі зеленню лісів і лугів.
— Який великий острів розташований біля материка Північна Америка? (На півночі материка розташовано багато островів. Серед них найбільший у світі — Гренландія.) (Вчитель показує на карті.)
— Береги материка мають численні півострови. Серед них великі: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска. (Вчитель показує на карті.)
2. Робота з фізичною картою, розповідь з елементами бесіди
Розгляньте фізичну карту материка Північна Америка (або на фізичній карті півкуль).
- Який колір переважає на фізичній карті материка?
- Зробіть висновок, які форми земної поверхні переважають у Північній Америці. (Па материку переважають рівнини.)

— 2/3 поверхні материка займають рівнини. У центрі континента простяглися найбільші рівнини Північної Америки — Великі та Центральні рівнини. Це більш високі рівнини, тому й забарвлені вони на карті у жовтий колір. Більш низькі рівнини розташовані на південному сході материка й на карті вони забарвлені у зелений колір.

- Розгляньте зображення Великих рівнин (карта,).

- Чи є на материку Північна Америка гори? Яким кольором вони позначені на фізичній карті? (Коричневим кольором на фізичній карті позначають гори.)

— У якій частині материка розташовані гори? Прочитайте їх назви на карті.

— На сході материка розташовані невисокі гори Аппалачі. їх найвища точка ледь перевищує 2 км. На заході здіймаються одні з найбільших гір на планеті — Кордильєри. Вони простягайся з півночі на південь через увесь материк на 9000 км. Найвищою вершиною Кордильєр є гора Мак-Кінлі. Її висота більше 6 км. Вершини гір вкриті снігами і льодовиками. (Вчитель показує на карті.)

3. Робота з підручником, бесіда з елементами розповіді (с.72 )
— Прочитайте у тексті підручника про природу материка Північна Америка.
- Прочитайте назви найбільших річок Північної Америки.
- Прчитайте про населення материка.
- Хто корінні жителі материка ?
- У якій частині вони проживають ?
фізкультхвилинка
Відео

VI. Закріплення знань, умінь і навичок.
1. Робота в парі.
— Поміркуйте!
Чим небезпечні для населення Північної Америки торнадо й урагани?
(відео про торнадо і урагани)

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Робота в парах
Для закріплення отриманих знань учні заповнюють таблицю «Північна Америка».
Материк Гори Ріки Озера Пустелі Головні особливості
Північна Америка Кордильєри Міссісіпі Великі Американські озера + Північна Америка

2. Гра «Вірю — не вірю»
- Чи вірите ви, що Північна Америка розташована у південній півкулі? (Ні)
- Чи вірите ви, що Північна Америка третій за величиною материк? (Так)
- Чи вірите ви, що в Північній Америці найвища гірська система — Кордильєри? (Ні)
- Чи вірите ви, що в Північній Америці протікає річка Міссісіпі? (Так)
- Чи вірите ви, що на материку не існує екологічних проблем? (Ні)

3. Гра «Третій “зайвий”»
Кордильєри, Карпати, Кримські гори.
Північна Америка, Євразія, Тихий.
Дніпро, Ніагарський, Міссісіпі.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Яке місце за площею посідає материк Північна Америка серед інших материків?
— У яких географічних поясах і півкулях розташований материк?
— Водами яких морів і океанів омиваються береги Північної Америки?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 71–74).

Категорія: Уроки | Додав: nlasuk799 (21.02.2018) | Автор: Ляшук Н. М. E
Переглядів: 167 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!