Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Ми проти насильства

Заняття з елементами тренінгу
Вчитель початкових класів Бондар Т.М.
Тема: Ми проти насильства
Мета:
• ознайомити з поняттям «насильство»;
• попередження насильства в сім'ї;
• формувати в дитячому середовищі позитивний імідж здорової людини;
• діагностувати форми насильства та виявляти дітей, які перебувають у несприятливих умовах, в екстремальній ситуації;
• ознайомити з різними видами насильства.
План
Вступна частина:
 Вправа «Вітальне слово вчителя»
 Вправа «Привітання»
 Вироблення правил
 Вправа «Очікування»
Основна частина:
 Практична вправа «Клубок»
 Вправа «Мозковий штурм»
 Повідомлення «Насильство»
 Практична вправа «Колаж «Ми проти насильства»
Заключна частина:
 Анкетування
 Вправа «М’ячик»
 Вправа «Як допомогти»
 Вправа «Моя сім’я»
 Вправа «Очікування»
 Вправа «Оплески співпраці»

Вступна частина
Вправа «Вітальне слово вчителя»
- Доброго дня! Тема нашого заняття «Ми проти насильства».
- Наше тренінгові заняття буде складатися з 3-х частин: вступної, основної, заключної.

Вправа «Привітання»
У мене є моя улюблена іграшка. Вона може щось розказати про мене. Послухайте. Вітання починається з вчителя. Далі всі по черзі.
Рефлексія

Вироблення правил
 Працювати із задоволенням
 Брати учать у всіх вправах, активність
 Один говорить, всі слухають
 Всі мають право висловитись
 Говорити за темою
 Бути лаконічним
 Звертатись один до одного на «ти», по імені

Вправа «Очікування»
Продовжити речення
Очікую…
Приклад подає вчитель.

Основна частина
Вправа «Клубок»
Інструкція.
Вчитель пропонує по колу перекинути клубок ниток наступному учаснику, не випускаючи з рук свій кінець нитки. Продемонструйте це: киньте комусь клубок (не забувайте при цьому тримати кінець нитки в руках!). Продовжуйте гру до того часу, доки усі учасники не будуть включені в «павутинку».
Питання для обговорення:
Що станеться, якщо я потягну свій кінець пряжі? (інші відчують деякий тиск, дискомфорт).
Що відчувають інші, коли один з учасників роздратований або засмучений?
А що буде, якщо хтось навмисне тягнутиме свій кінець для того щоб комусь зробити боляче?

Рефлексія

Вправа «Мозковий штурм»
Що таке насильство?

Повідомлення «Насильство»
Наси́льство — це застосування силових методів, або психологічного тиску[1] за допомогою погроз, свідомо спрямованих на слабких або тих, хто не може чинити опір. Тобто, будь-яке застосування сили щодо беззахисних.
Можна виділити такі типи жорстокого поводження з дітьми.
1. Фізичне насильство — невипадкове завдання тілесних ушкоджень.
2. Занедбаність — нездатність батька або особи, яка доглядає за дитиною, забезпечити основні потреби дитини в їжі, одязі, житлі.
3. Психологічне насильство — відсутність у родині доброзичливої, здорової атмосфери. Може виявлятися у:
• зневазі — послідовній нездатності батьків чи особи, яка здійснює догляд, забезпечити дитині необхідну підтримку, увагу, турботу;
• жорстокому поводженні — хронічних приниженнях, образах і висміюванні дитини, знущанні з неї.
4. Економічне насильство - умисне створення таких ситуацій, в яких жертва буде змушена просити гроші; свідоме псування або відмова в товарах першої необхідності, включаючи їжу, одяг, ліки та засоби особистої гігієни.
Рефлексія

Колаж «Ми проти насильства»
Рефлексія

Заключна частина
Анкетування
Ведучий. Дайте відповіді на запитання («так» або «ні»), наведені нижче.
1. Чи карають фізично твоїх друзів їхні батьки?
2. Тебе ображають твої брат чи сестра?
3. Чи було так, що батьки ставилися до тебе байдуже?
4. Чи було так, що близькі родичі ставилися до тебе байдуже?
5. Твої батьки лають тебе?
6. Чи можеш ти сказати про свою родину, що вона неприязно ставиться до тебе?
7. Чи траплялося так, що вдома з тебе насміхалися?
8. Чи є в тебе знайомі, чиї батьки знущаються, постійно ображають їх?
9. Чи були ви вдома свідками насильства (фізичних ушкоджень)?

Гра «М’ячик»
Вчитель кидає м’ячик, а діти мають відповісти так або ні.

Кожна дитина має право на життя.
Кожна дитина має право на відпочинок.
Усі діти мають право на освіту.
Кожна дитина має право робити все, що їй захочеться.
Кожна дитина не повинна бути ображеною.
Кожна дитина має право захищати свою гідність будь-якими засобами.
Усі діти мають право на медичне обслуговування.
Жодна дитина не повинна отримувати уколи.
Усі діти мають право на повноцінне харчування.
Усі діти можуть їсти морозиво, чіпси, шоколад в необмеженій кількості.

Вправа «Як допомогти»
Як допомогти дитині, коли вона стала свідком прояву насильства в сім'ї?

Вправа «Моя сім’я»
Вправа проводиться за допомогою кружечків. Перший кружечок – батьки, другий – це ти.
Перегляд моделей.
Це наочно демонструє рівень психологічної сумісності, потреби людей одне в одному.
Рефлексія

Від миру в домі до миру в усьому світі.
Як ви це розумієте?
Обговорення.
І вам цього бажаю!!!

Вправа «Очікування»

Вправа «Оплески співпраці»
Подумки на праву руку покладіть те, що ви отримали на цьому занятті, а на ліву – свій внесок у це. А тепер з’єднайте це. Оплески.

Роздати дітям листівки рівності.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: adelina (30.11.2016) | Автор: Тетяна Миколаївна E
Переглядів: 1155 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!