Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Міні-проект. Як облаштувати джерело?

Урок 59
Тема: Міні-проект. Як облаштувати джерело?
Вид проекту за домінуючою діяльністю: творчий.
Мета проекту: Розвиток творчого потенціалу особистості.
Очікувані результати:
- вміє презентувати певний спосіб облаштування джерела за допомогою певного освітнього продукту (малюнок, опис способу облаштування джерела);
- оцінює власну діяльність та діяльність однокласників.
Навчальні предмети: природознавство.
Тривалість: два тижні.

Етапи навчального проекту
І етап. Організація проекту.
Визначення теми, мети проекту, навчального предмету, виду проекту та його тривалосі.

ІІ етап. Планування проектної діяльності.
Ознайомленні учнів із загальною темою і провідною проблемою.
Бесіда.
- Яка небезпека може загрожувати джерелу?
- Що можна зробити, щоб зберегти джерело?
Наше завдання: ознайомити однокласників зі своїм способом облаштування джерела.
Формування груп для проведення дослідження.
«Склади листівку». Вчитель попередньо розрізає на чотири частини листівку (листівок має бути стільки, скільки потрібно груп). Всі частини перемішуються. Кожна дитина обирає для себе одну частинку із загальної кількості. Ходячи по класу, учні шукають частинку від однієї листівки і складають її. Діти, які склали листівку – це члени однієї групи. Можна придумати назву своїй групі.

ІІІ етап. Реалізація проекту.
1. Складання учнями плану роботи над проектом:
- обговоріть в групі, які є способи облаштування джерела;
- виберіть один спосіб облаштування джерела;
- озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите;
- обговоріть в групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.
2. Розподіл обов’язків між членами групи.
Учні розподіляють, хто буде малювати малюнок, а хто буде описувати спосіб облаштування джерела. Треба визначити розміри малюнку та опису.
3. Самостійна творча робота учнів.
Учні вдома малюють малюнки, пишуть опис способу облаштування джерела. На цьому етапі діти можуть працювати парами. За допомогою діти можуть звертатись до батьків та вчителів.
4. Виготовлення освітнього продукту.
Учні групи збираються разом, демонструють свій малюнок та письмовий опис способу облаштування джерела, закінчують виготовлення спільної роботи.

IV. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка).
1. Оформлення результатів (оформлення виставки групових робіт).
2. Підготовка до презентації.
3. Захист проектів.
4. Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями (Додаток 1).
5. Аналіз успіхів і невдач. Підведення підсумків роботи вчителем.

Додаток 1
Оцінювання проектної діяльності учасників.
1. Розподіл обов’язків між учасниками проекту в кожній із груп.
Кожна група отримує «смачні цукерки» в нагороду за добру роботу. Поділіть цукерки між усіма членами групи в залежності від того, хто як працював.
2. Презентація освітнього продукту (оригінальність).
Після звершення презентації кожен з учасників проекту підходить до вчителя, отримує наліпку та наклеює її на роботу тої групи, яка найоригінальніше презентувала свій проект (крім своєї).

Додатковий матеріал
Струмок
Струмок був зовсім вузенький, як ниточка. Він весело дзюрчав поза городом, петляв поміж вербами на леваді. А потім вибігав на луг і губився у траві.
Тарасик знає, де починається струмок. Під Холодною горою є криничка, на дні якої б’є джерельце. З тієї кринички й витікає струмок. «А куди ж він тече?» — замислився Тарасик. Та й побіг до дідуся.
— Усі струмки – і великі, й маленькі, такі, як наш, – течуть у річку, –сказав дідусь. – Не було б струмків, то й річки не було б. От як!
Якось Тарасик із Славком пускали на струмку кораблики. Легенькі, вирізані із соснової кори. А вітрильця на них – із пір’їни. Струмок підхоплював кораблики і хутко ніс поміж звивистими зеленими берегами.
— Повний вперед! – командував Тарасик. І казав Славкові: – Наші кораблі аж до річки допливуть!
— Ти ще скажеш, що й до моря?
— А може, й до моря. Хоч один!
І тут хлоп'ята помітили, як один, другий кораблик опинилися на мілині. А раніше її не було. Еге, та їхній маленький струмок на очах стає ще меншим. Ось уже й дно оголилося, вола ледь жебонить.
— Дідусю, струмок висихає! – схвильовані, примчали вони додому.
Дідусь одразу й не повірив, поки сам не походив над струмком.
Наступного ранку вони йшли до Холодної гори. Дідусь із заступцем, а Славко й Тарасик несли на плечах металеву трубу.
— Ну, так воно і є! – мовив дідусь, заглянувши в криничку. – Джерело замулилось.
Він вихлюпав із кринички застояну воду, очистив дно, почав копати.
Коли на дні кринички завирувала вода, дідусь хутко вправив у розкопину трубу.
— Ну, тепер струмок оживе! – підбадьорював хлоп’ят і витирав піт з чола.
Дідусь присів на траву, Славко заглядав у криничку.
— Живе вже! Живе! – загукав Тарасик.
Хлоп’ята побігли понад струмком, а він усе тікав і тікав ви них, і не можна було його наздогнати.
Корабликів за городом уже не було. Десь несла їх до річки нова вода.



Джерело: http://loippo.lviv.ua/
Категорія: Уроки | Додав: (22.06.2015) | Автор: Попович Наталія Аркадіївна
Переглядів: 3188 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!