Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Охорона тварин. Червона книга
Учасники проекту: учні 3 - Б класу, вчитель – класовод Лошак О. А.
База реалізації проекту. НВО № 5.
Обґрунтування вибору проекту. Усвідомлення необхідності вивчати та оберігати тваринний світ. Визначення причини зникнення тварин. Поширення знань про Червону книгу. Виховання бережного ставлення до тварин.

Мета і завдання. Підібрати цікавий матеріал про тварин; формувати в учнів початкові навички дослідницької роботи; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння виступати перед аудиторією; прищеплювати любов до природи, бажання її охороняти.

Характеристика проекту:
 за характером діяльності – інформаційно – дослідницький;
 за змістом – міжпредметний (Я і Україна, образотворче мистецтво);
 за кількістю учасників – колективний;
 за тривалістю – міні – проект (2 тижні) ;
 за ступенем самостійності – частково – пошуковий.

Прогнозований результат: доповіді учнів, оформлення матеріалу, виставки дитячих робіт, проведення уроку «Охорона тварин. Червона книга.»

План роботи над проектом
1. Обговорення з учнями мети і завдань проекту, форми захисту.
2. Розподіл завдань між учнями класу, інструктаж з виконання роботи.
3. Ознайомлення з довідковою та художньою літературою, необхідною для виконання роботи.
4. Пошукова діяльність учнів.
5. Захист виконаних робіт, оформлення робіт з теми.
6. Проведення уроку з курсу «Я і Україна».

Тема. Охорона тварин. Червона книга.
Мета. Дати уявлення про Червону книгу України, місце в ній тварин, необхідність їх охороняти. Ознайомити з пам’ятниками тваринам, розказати про за слуги деяких тварин, їхню хоробрість для людства.
Розвивати когнітивну сферу дітей, зв’язне мовлення.
Виховувати відповідальне ставлення до збереження природи, прагнення брати участь у природоохоронній діяльності.
Обладнання: Червона книга України, комп’ютерна презентація, малюнки, фото пам’ятників, стінгазета, книга – розгортка, картки для роботи в парах, музичний супровід для фізкультхвилинки.

Хід уроку 
I. Організація класу.
Роботи в нас дуже багато і тому пропоную –
не просто слухати, а чути;
не просто дивитись, а бачити;
не просто відповідати, а міркувати;
дружно і плідно працювати.

II. Актуалізація опорних знань.
1. Постановка проблемного питання.

- Хто зображений на малюнку?
- Як одним словом можна їх назвати?(Тварини)
2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
Які іменники ви бачите, пригадуєте, уявляєте, коли чуєте слово тварини?
А які прикметники?
Дієслова?

ТВАРИНИ ТВАРИНИ ТВАРИНИ

III. Мотивація навчальної діяльності.
1. Постановка проблемних питань?

- Чи можемо, ми стверджувати, що все знаємо про тварин?
- За допомогою кого (чого) ми збагачуємо свої знання, і звідки черпаємо нову інформацію?

IV. Повідомлення теми і мети.
Сьогодні у нас звітний урок за проектом «Охорона тварин. Червона книга.» Про свої здобутки звітуватимуть наші учні, які працювали за напрямками: «Журналісти», «Адвокати», «Науковці», «Актори», «Фотокореспонденти »

V. Презентація проекту
1. Звіт групи «Науковці»

Вчитель. Учні розкажуть, яку цікаву інформацію вони знайшли про тварин України.
а) Представлення книги – розгортки «Цікаво про тварин» (5 учнів)
б) Повідомлення про результати опитування.
1) Чи виготовив ти цієї зими годівницю для птахів?
2) Чи підгодовуєш ти птахів взимку?

2. Ознайомлення з Червоною книгою України.
1). Вступне слово вчителя.
Ми часто чуємо, що природу слід охороняти. Але нажаль, внаслідок діяльності людини, багато тварин зникли або знаходяться на межі зникнення. Тих тварин, що потребують охорони та захисту, занесено до Червоної книги України. 9 видам тварин Хмельниччини загрожує повне знищення: їх теж занесено до Червоної книги України. Ми маємо пам'ятати про це і бережливо ставитися до цих рідкісних тварин.
Давайте познайомимося з деякими тваринами , які занесені Червоної книги.
2) Перегляд комп’ютерної презентації на тему: «Охорона тварин. Червона книга».
3) . Звіт 2 групи «Журналісти».
- Нашій групі було завдання зібрати матеріал до стінгазети «Чорні сторінки Червоної книги України».
- Розповіді про тварин, які зникли (4 учні)
- Часто у зникненні тварин винні люди: їх місце існування знищується в результаті вирубки лісів, осушення боліт і будівництва, на них полюють заради м'яса та вовни

Фізкультхвилинка

3. Робота групи «Адвокати»
Гра «Суддя і адвокати»
Вчитель. Люди часто полюють на різних тварин не лише заради м'яса та вовни, а заради розваги. А також вважають тварин небезпечними для людини. І намагаються їх знищити. В Україні найчастіше полюють на лисицю, ведмедя, дикого кабана, вовка.
Давайте пограємо гру «Суддя і адвокати» (Суддя – вчитель, адвокати – діти)
Сьогодні поговоримо про цю тварину … (Фільм «Вовк»)
 Про людину з непривітним поглядом кажуть, що вона «дивиться вовком». У вовка завжди непривітний погляд?
 У народі кажуть «Голодний як вовк». То вовк завжди голодний і їсть лише інших тварин?
 Про вовка знає кожний з самого дитинства. У багатьох казках про нього говорять не інакше як про сірого та не дуже розумного розбійника. Ви з цим погоджуєтесь?
4. Звіт групи «Фотокореспонденти» (підготували фотовиставку «Пам’ятники тваринам»
Розповідь учнів про пам’ятники тваринам.
5. Звіт група «Актори»
Інсценівка за віршем Ганни Чубач «Жук малий і волохатий» («Як жук будував собі хатинку»)
- Чому жук став щасливим?

VI. Закріплення та застосування набутих знань.
1. Метод «Прес» (в парах).

а) Чи потрібно охороняти тварин?
«Я вважаю, що…»
«…тому, що…»
«…наприклад…»
«Таким чином…»
б) Для чого назви деяких тварин, занесені до Червоної книги?
«Я вважаю, що…»
«…тому, що…»
«…наприклад…»
«Таким чином…»
2. Створення дерева «Допомоги тваринам»
(До стовбура дерева діти чіпляють листочки з написами що вони зробили, або будуть робити , щоб захистити тварин.)
3. Вірш (розповідає учениця)
Прошу вас, тільки не забувати:
Кожна тварина варта любові.
Кожного дня і кожну хвилину
Оберігайте всяку звіринку.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатись не ображати!

V. Оголошення підсумків презентації. Висловлення вражень учнів від уроку – проекту.
1. Оцінювання (картки)
2. Гра «Мікрофон»

- Підіб’ємо підсумок нашої роботи , закінчивши речення :
1 Мені цікаво було дізнатися про …
2 Після уроку я обов’язково прочитаю …
3 Найбільшим відкриттям для мене було …
Ви гарно підготувалися до уроку, зібрали багато цікавого матеріалу і зразково його представили .

Навчально - методичне забезпечення
Пам’ятники тваринам.
З великою повагою до друзів наших «молодших»…

Люди часто споруджують пам’ятники відомим людям, вченим, композиторам.
І що цікаво, відзначають заслуги також тварин. Скільки неймовірних історій пов’язано зі світом тварин, із їх ставленням до нас. Адже пам’ятники так просто не зводяться, за ними завжди стоїть якась цікава історія чи подія.
Ми підготували фотовиставку - «Пам’ятники тваринам. З великою повагою до друзів наших «молодших»…»

Мабуть, кожен з нас погодиться з висловом, що собака — друг людині.
В Тольяті на протязі семи років німецька вівчарка, хазяї якої загинув в автокатастрофі, ждала їх на обочині дороги. Після смерті собаки, люди поставили їй пам’ятник, який посвятили вірності.
В одному з парків Нью-Йорка є пам’ятник собаці Больту.
Почалась епідемія, яка загрожувала загубити всіх дітей міста. До найближчого населеного пункту, де була вакцина, не менше 300км. Больт зміг доставити ліки.
Найбільш відомим рятувальником, вважається Баррі. У Франції йому поставили пам’ятник. Найбільш відомий епізод, зв’язаний із врятуванням дитини, яка втратила свідомість. Собака не тільки знайшла хлопчика, який лежав на самому краю прірви, але і зуміла привести його до тями, а потім перенесла в безпечне місце.

Англійський підводний човен потерпів аварію і затонув. голубки До лапки голубки прикріпили капсулу з координатами. Вона доставила лист до Англії, і екіпаж був врятований. За цей подвиг голубці не лише поставлений пам'ятник, вона ще і нагороджена медаллю.
На острові Родос в Греції є пам’ятник оленям. Вони своїми гострими копитами знищили на острові всіх отруйних зміїв.

Пам'ятник горобцеві є в американському місті Бостоні. Виявляється, скромний пернатий трудяга врятував населення цих місць з голоду, коли тут з'явилися невідані досі гусениці. Горобці в короткий термін розправилися з шкідниками і тим самим врятували сади і посіви.

На Україні також є багато пам’ятників тваринам.
Найбільш відомий пам’ятник бджолі в Тернополі. Заввишки майже 2,5 м зроблений із бронзи й має вигляд медових стільників, на яких сидить бджола. На постаменті є напис "Бджілці-трудівниці".
Пам’ятник коту Пантелеймону встановлено у місті Києві. Біля входу в ресторан. Колись жив у ресторані кіт. Він ніколи не дозволяв собі йти відпочивати, поки особисто до всіх не підійшов і не пересвідчився, що всі відвідувачі задоволені. Але кіт загинув під час пожежі в ресторані. Тоді гості ресторану зібрали гроші і встановили напроти ресторану пам’ятник, присвячений їх улюбленому котові.

Картка оцінювання
Прізвище та ім’я учня (учениці) __________________________________________

Робота на уроці    Самооцінка   Оцінка командира    Оцінка вчителя    Загальна оцінка


Джерело: http://oksana - loshak.edukit.km.ua
Категорія: Уроки | Додав: Oksa (27.09.2013) | Автор: Лошак Оксана Анатоліївна E
Переглядів: 4206 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!