Міжнародний тероризм - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Міжнародний тероризм

                                                          Міжнародний тероризм

Мета: розкрити поняття «терор», «тероризм», «терористи»;
ознайомити учнів з основними правилами безпеки життя при захопленні заручників; поширити словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, рішучість, вміння уникати необдуманих дій, щоб під загрозу не поставити власну безпеку і безпеку інших людей; не впадати в паніку; вміти захистити себе, інших людей.

                                                                                       Хід заняття

I. Організація учнів.

II. Робота по темі виховного заходу.


1.Вступне слово вчителя

Наприкінці ХХІ століття особливого значення серед надзвичайних ситуацій набула проблема тероризму. Він став багатоликим за своїм характером і здійснюється як екстремістськими організаціями, так і злочинцями-одинаками. Найбільшу загрозу становить міжнародний тероризм, стрімке зростання якого призвело до загибелі багатьох тисяч людей.
Терор, тероризм – ці слова все частіше ми чуємо по радіо і з екранів телевізорів, читаємо на сторінках газет і журналів. Потужні вибухи, навмисні підпали, захоплення заручників, тощо – все це є проявами терору (лат. Terror – страх, жах) – політики залякування, оскільки здійснюються замахи на життя й здоров’я людей, зростає масштаб терористичних актів, для яких характерні великі людські жертви, посилюється жорстокість дій терористів. Внаслідок цього у звичайних громадян виникає острах їздити в метро, тролейбусах, потягах, літати літаками, відвідувати культурні та спортивні видовища, просто виходити на вулицю.

2.Виступ підготовлених учнів

1 учень

Що таке тероризм?
Терори́зм (від лат. terror — жах) — суспільно небезпечна діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, тортур, залякування населення та органів влади або вчинення інших посягань на життя чи здоров'я ні в чому не повинних людей або погрози вчинення злочинних дій з метою досягнення злочинних цілей.

2 учень
Ознаки терору:
 насильство як інструмент досягнення визначених цілей;
 засіб примушування до прийняття рішення;
 досягнення результату за рахунок дій залякування осіб.
Супроводжується терор нагнітанням стану напруженості, примусом когось до чогось.

3 учень
Види терористичних актів:
 Убивства ( із застосуванням холодної і вогнепальної зброї, отрути).
 Вибухи (у дворі, в приміщенні, в транспорті, на стадіоні, інших місцях масового скупчення людей).
 Захоплення транспортних засобів з пасажирами (літаків, автобусів, автомобілів).
 Захоплення заручників (викрадання людей).
 Підпали, погрози по телефону.
 Отруєння води, продуктів харчування.
 Акції з використанням зброї масового ураження

3. Розповідь вчителя про терористичні акти
1) Терористичний акт у Бесла́ні - захоплення заручників в школі № 1 міста Беслану(Північна Осетія).
Здійснений бойовиками ранком 1 вересня 2004 року під час урочистої лінійки, присвяченої початку навчального року. Впродовж двох з половиною днів терористи утримували у будівлі більше 1100 заручників(переважно дітей, їх батьків і співробітників школи) у важких умовах, відмовляючи людям навіть в мінімальних природних потребах. На третій день, близько 13: 05 в школі сталися вибухи, і пізніше виникла пожежа, внаслідок чого сталося часткове обвалення будівлі. Після перших вибухів заручники почали вибігати з школи, і федеральними силами був зроблений штурм. Під час хаотичної перестрілки, у тому числі за участю цивільних осіб, що користувалися особистою зброєю, було убито 28 терористів (троє, включаючи одну із смертниць, загинули в перший день). Єдиний спійманий живим терорист, Нурпаши Кулаев, був заарештований і згодом засуджений судом до пожиттєвого ув'язнення. Хоча більшість заручників були звільнені в ході штурму, в результаті теракту 334 людини, з них 186 дітей, були убиті і понад 800 поранені. Економічний збиток від теракту перевищив 34 мільйони рублів. Відповідальність за теракт у Беслані публічно узяв на себе Шамиль Басаев, (опублікувавши заяву на сайті чеченських сепаратистів "Кавказ-центр" 17 вересня 2004 року. За станом на 2012 рік, слідство у справі про теракт, почате Генеральною прокуратурою 1 вересня 2004 року, залишалося відкритим.)

2) Теракт у США
Терористичний акт на Всесвітній торговий центр і Пентагон — серія терактів 11 вересня 2001 року на території США, яка була здійснена за допомогою пілотованих літаків. 19 зловмисників придбали квитки на 4 літаки внутрішніх авіаліній США. Припускають, що було викуплено також значну кількість місць в тих літаках для зменшення кількості пасажирів на борту з метою полегшення захоплення літаку. Після захоплення контролю над літаками, їх скерували на вказані об'єкти.
Два з них розбилися об хмарочоси-близнюки ВТЦ у Нью-Йорку, третій знищив частину Пентагону. Останній, четвертий літак — United Airlines 93 — завдяки мужньому опору пасажирів не досяг мети й розбився на полях Пенсильванії приблизно за 15 хвилин польоту до столиці — Вашингтону. Припускають, що цей літак мали спрямувати на Білий Дім або Капітолій. Машина не досягла мети, коли пасажири, які довідалися про долю інших літаків, атакували викрадачів і довели до катастрофи у безлюдному місці — уривки інформації про останні хвилини тієї трагедії походять з телефонних розмов пасажирів і розкриття даних «чорних скриньок» літака. На основі записів телефонних розмов та свідчень родичів та співрозмовників події були реконструйовані у напівдокументальному фільмі «Політ 93».
3) Теракт у Парижі
Терористичні акти в Парижі і його передмісті відбулися пізно увечері в п'ятницю 13 листопада 2015 року. Майже одночасно були здійснені кілька атак: вибухи біля стадіону «Стад де Франс» у Сен-Дені, розстріл відвідувачів кількох ресторанів, а також бійня в концертному залі «Батаклан» (де близько 100 осіб були захоплені в заручники). На 20 листопада 2015 року відомо про 130 загиблихта більш ніж 350 поранених, з них 99 — у критичному стані. Жертвами стали, в основному молоді люди 20-30 років.
Ці теракти стали найбільшими за кількістю жертв за всю історію Франції та наймасштабнішими за кількістю жертв після нападу на Париж з часів Другої світової війни. В країні, всього лише четвертий раз за її історію, було введено надзвичайний стан. У попередній раз подібний режим у Франції вводили в 2005 році після хвилі заворушень у французьких містах.
Угруповання «Ісламська держава» взяла на себе відповідальність за напади, назвавши їх «11 вересня по-французьки».

4) Теракт у Бельгії
22 березня 2016 року близько 8:00 за місцевим часом в залі вильоту брюссельського аеропорту сталися 2 вибухи, здійснені терористами-смертниками . В результаті атаки, за попередніми даними, загинули 14 і поранено 96 осіб. Посадка всіх рейсів в аеропорту була заборонена, літаки йшли на запасні аеродроми. Будівля аеропорту частково постраждало, обрушена частина стелі, вибиті шибки. Залізничне сполучення з аеропортом було перервано на деякий час.

3. Правила безпечної поведінки
1. Дії людей при стрілянині на вулиці:
• Коли почалася стрілянина, намагайтеся наблизитися до найближчого укриття (будинку, пам'ятника, підземного переходу, канави).
• При цьому пересувайтеся по кривій лінії, не піднімаючись у повний ріст.
• Якщо бігти нікуди, негайно лягайте на землю.
2. Якщо ти опинився в заручниках
Якщо ви опинилися в заручниках, рекомендуємо дотримуватися наступних правил поведінки :
• основне правило – у будь-якій обстановці на панікуйте, не втрачайте цілковите самовладання;
• не допускайте дії, які можуть спровокувати нападаючих до застосування зброї і привести до людських жертв;
• переносьте позбавлення, зневаги і приниження. Не дивіться в очі злочинцям, не поводьтеся зухвало;
• при необхідності виконуйте вимоги злочинців, не суперечте їм, не ризикуйте життям оточення і своєю власною. Намагайтеся не допускати істерик і паніки;
• на здійснення будь-яких дій(сісти, встати, попити, сходити в туалет) запитуйте дозвіл;
• якщо Ви поранені, постарайтеся не рухатися, цим Ви скоротите втрату крові.

3.Ви виявили підозрілий предмет:
• не чіпайте, не відкривайте та не переміщуйте знахідку;
• зафіксуйте час виявлення знахідки; намагайтеся зробити так, щоб люди відійшли якнайдалі від небезпечної знахідки;
• обов’язково дочекайтеся прибуття оперативно-слідчої групи;
• не забувайте, що Ви є самим найважливішим свідком; виключіть використання мобільними телефонами. засобами радіозв’язку, які здатні викликати спрацювання радіопідривача;
• після прибуття представників правоохоронних органів – негайно вкажіть місце знаходження підозрілого предмету.
4.Якщо поруч прогримів вибух
У разі вибуху (спрацювання вибухового пристрою) у вашій або сусідній квартирі необхідно:
• негайно по телефону повідомити про подію правоохоронні (№ 102), аварійно-рятувальні (№ 101) та медичні (№ 103) служби;
• у разі можливості та наявності необхідних знань і навичок надати першу медичну допомогу постраждалим;
• обов'язково відкрити вікна і двері для провітрювання, оскільки продукти вибуху містять отруйні та шкідливі компоненти;
• дочекатись прибуття представників правоохоронних органів (аварійно-рятувальних служб) та у подальшому діяти за їх вказівками.
ІV. Підсумок .

Тестова робота з подальшою взаємоперевіркою або самоперевіркою
1.Слово «тероризм» у перекладі з латини означає:
А)страх,жах;
Б) тривога
В) кошмар
Г) напад

2. Тероризм - це метод:
А) за допомогою якого організована група чи партія намагається досягти своїх цілей, використовуючи насильство;
Б) за допомогою якого ведуться переговори;
В) не пов’язаний із вибухами та підпалами;
Г) який не засуджує світова громадськість

3.Чого не можна робити, якщо Ви знайшли підозрілий предмет:
А) питати в людей, чий це предмет, хто його залишив;
Б) повідомляти про знахідку до відділу міліції;
В) чіпати, розкривати або пересувати знахідку;
Г )відходити від знахідки й не підпускати до неї інших.

4. Як правильно поводитись, якщо Ви знайшли старі боєприпаси:
А) пересувати їх з місця на місце, брати до рук;
Б) бити по корпусу й детонатору;
В) намагатись розібрати або кинути у вогнище;
Г) не чіпати знахідку й повідомити про неї до відділу міліції.

5. Як правильно поводитись при раптовому обвалі будівлі:
А) якомога довше затриматись у будівлі;
Б) покидаючи приміщення, спускатися сходами;
В) опинившись на вулиці,відійти якомога далі від будівлі;
Г) якщо покинути будівлю не вдалося, стати посеред кімнати.

6. Чого не слід робити, опинившись під завалом:
А )глибоко дихати, не панікувати, налаштуватись на те, що рятувальники Вас урятують;
Б) озирнутись навсібіч, пошукати можливий вихід, покричати;
В) пошукати в кишенях або навкруги предмети, які б могли допомогти подати світлові або звукові сигнали;
Г) тихо лежати, не подаючи жодних сигналів.

7. Як правильно поводитись, опинившись серед заручників:
А )не виконувати вимоги злочинців, заперечувати їм;
Б) не провокувати злочинців до застосування сили, зброї;
В) не питати дозволу, перш ніж щось зробити;
Г )при звільненні бігти на зустріч працівникам спецслужб або тікати від них.

8. Як правильно поводитись у натовпі, що виходить зі стадіону:
А) намагатись опинитись у центрі натовпу;
Б) йти проти натовпу;
В )не обирати місця в кутках, близько до стін;
Г )наближатись до скляних дверей або огорож.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: MUH0948 (26.10.2016) | Автор: Переволока Вікторія Володимирівна E
Переглядів: 95 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!