Написання великої букви в кличках тварин - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Написання великої букви в кличках тварин

Тема. Написання великої букви в кличках тварин
Мета: повторити правопис іменників, що пишуться з великої букви; формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, навчати дітей писати з великої літери клички тварин;
закріплювати навички складання речень;
розвивати мовлення учнів та спостережливість,
підтримувати інтерес до казок та мультфільмів, виховувати, доброту,
любов до тварин.
Обладнання: мультимедійна презентація, дидактична гра «Граматичне лото», індивідуальні картки, аудіозапис голосів домашніх тварин.

Хід уроку

І. Організація діяльності
Час прийшов – дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
Станьте рівно, не схиліться
Всі на мене подивіться.
- У нас сьогодні на уроці присутні гості. Поверніться і привітайтеся.
Рефлексія
- Покажіть, з яким настроєм ви починаєте заняття.
Подивіться один на одного, посміхніться. Нехай гарний настрій збережеться у вас протягом усього дня.
1. Хвилинка очікування
- Діти, до якого уроку ви приготувалися?
- А що ви очікуєте від нього? Чого навчить вас цей урок?
(Відповіді дітей)
«Цей урок навчить мене»:
міркувати;
ставити запитання;
писати слова;
висловлювати свої думки;
спілкуватися з друзями;
працювати творчо.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (Вправа 303)
- Діти, пригадайте, що ми вивчали на попередньому уроці?
- То як же пишуться імена, прізвища та по батькові людей?
- Давайте перевіримо домашнє завдання.
- Відкрийте зошити. Скажіть, яку вправу ви виконували?
- Що в ній треба було зробити?(Списати, вставляючи слова з довідки).
Один зошит беру на перевірку
- Прочитайте перше речення.
- На яке питання відповідає слово, яке ви вписали? Що воно означає?
- Прочитайте речення, у яких є жіночі імена та прізвища.
- Яке слово ви вставили у реченні про Ганну Чубач? А про Руслану Лижичко??
(До учня, чий зошит взяла) - Як пишуться імена, по батькові і прізвища людей? Наведи приклади. Оцінювання 1 учня

ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Давайте пригадаємо, що ми вивчили про іменники і пограємо в гру.
1. Гра «Граматичне лото»
2. Робота на картках

Заміна ряду іменників одним словом
- Попрацюємо на картках по варіантах
І варіант
- Назвати групу іменників одним словом:
Василь, Денис, Маринка – це…
Франко, Павличко, Сухомлинський – це…
Миколаївна, Андрійович, Сергіївна – це…
ІІ варіант
Сашко, Іринка, Леся – це…
Глібов, Хмельницький, Копиленко – це…
Петрович, Олександрівна, Васильович – це…
Індивідуальна робота
Перевірка
По одному учню з кожного варіанту зачитують вслух виконання завдання.
Додаткові запитання: Назви своє повне ім’я, прізвище та по батькові.
Утвори по батькові від імені Олег.
Оцінювання 2 учнів

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
– Сьогодні ми продовжимо вчитися писати слова – назви предметів з великої букви. І в цьому нам допоможе вправа – хованка «Де тварини?»
1. Вправа – хованка «Де тварини?»
- Прочитайте слова. Назви яких тварин «заховалися» в цих словах?
Листопад, снігурочка, коровай, шпаківня, козак, (1 слайд)
(Лис, снігур, корова, шпак, коза, ) ( + )
- Які з цих тварин свійські? (Корова, коза)
- Які ще ви знаєте свійські тварини? (Котик,собачка,кінь, і т.д.)
- Коли вас запитують: «Як тебе звати?», ви називаєте своє ім’я. А що ви називаєте у відповідь на питання : «Як звати твого собаку, кота, папужку…?»
- Ви називаєте кличку свого улюбленця. Тому що у представників тваринного світу не імена, а клички. Це стосується всіх тварин: і справжніх, і тих, що знайомі нам із казок та мультиків.
- Отже, сьогодні на уроці ви ознайомитеся з правилами написання кличок тварин.
- А тема нашого уроку Написання з великої букви кличок тварин (2 слайд)
- Ми будемо вчитися розрізняти назви тварин та їх клички, навчатися писати з великої літери клички тварин. Закріпимо навички складання речень. Будемо розвивати зв’язне мовлення , цінувати доброту, любов до тварин.

3. Хвилинка каліграфії:
Мову рідну будемо вивчати.
Каліграфічно, старанно писати.
- Відступіть один рядок, каліграфічно запишіть сьогоднішнє число.
На хвилинку каліграфії з’єднання букв «ка» та слово «кличка»
Кк кличка
- Поставте запитання до слова «кличка». Як називаються такі слова? (Іменники)

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Робота за вправою 304.
- Знайдіть вправу 304 на с. 116 підручника. Попрацюємо разом.
Прочитайте .(1 учень читає вслух)
- Назви яких тварин зустрілися у вправі? ()
Корова, кінь, собака, кіт. – назви тварин (3 слайд)
- З якої букви пишуться всі ці слова? (З малої).
- Чому перше слово записали з великої букви ?
- Давайте з’ясуємо, як кличуть цих тварин?
Рябуха, Орлик, Сірко, Пушок (+)
- Як ви назвете другу групу слів? ( Клички тварин"). (+)
- З якої букви пишуться ці слова? (З великої)
- Доберіть до кожної назви тварини її кличку. У цьому вам допоможуть малюнки.(+) Пам’ятайте, що клички тваринам даються за ознаками, кольором, характером, а іноді просто за відношенням до них.
- Працюємо на дошці і в зошитах коментовано.
- Як ми написали назви тварин? А клички?
2. Вивчення правила
- Прочитайте правило на с. 117.
- Що ви дізналися з нього?
- Попрацюйте в парах: повторіть і запам’ятайте правило, поставте за ним запитання товаришу.
3. Осмислення знань
До нас в гості завітали герої мультфільмів та казок (4 слайд)
Давайте дамо назви тваринам. (+)
Пригадаємо їхні клички. (+)

ІV. Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Вибіркове списування
- Попрацюємо з підручником за вправою 305.
- Прочитайте завдання.
- Я прочитаю текст, а ви уважно послухайте і запам’ятайте назви тварин, які зустрінуться в тексті.
- Які назви запам’ятали? (Кіт, лисиця, півень, собака.)
- Тепер прочитайте самостійно цей текст і запам’ятайте їхні клички.
- Як звали кота? (Цезар) лисицю? (Айстра) півня? (Сирота) собаку? (Букет)
- А тепер виконаємо письмове завдання – запишемо назви і клички тварин самостійно.
Взаємоперевірка
Поміняйтесь зошитами, перевірте роботу товариша , подивившись на екран. (5 слайд)
(Один зошит на перевірку, правило, оцінювання.)
Вправи для очей
3. Гра «Упізнай тварину»
- Послухайте голоси тварин, запишіть їх назви, і доберіть клички.
(1 зошит на перевірку, додаткове питання, оцінка. Як пишуться назви і клички тварин?)
- Усно складіть речення з одним із словосполучень.
4. Творчий диктант
- Я прочитаю вам незакінчене речення. Його кінець вам треба буде доповнити і все це речення записати. Починаємо писати:
Мене звуть … . Прізвище моє … У мене є…(-Напишіть назву тварини та її кличку..)
- (1 зошит - на перевірку, 1 учень читає)
- Як ви піклуєтесь про своїх улюбленців?

VІ. Підсумок
- Підведемо підсумок . Пограємо в гру «Продовж речення»
• Сьогодні на уроці ми вчилися .... (6 слайд)
• Я дізнався .....
• Найбільше мені сподобалось .....

V. Домашнє завдання (7 слайд)
С. 117 – повторити правило;
впр. 306 – списати, добираючи з довідки клички тварин

Категорія: Уроки | Додав: (08.01.2017) | Автор: Стобород Олена Миколаївна E
Переглядів: 649 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1

Добавил: adelina
0

Олено Миколаївно, беру на замітку собі вашу вправу-хованку
Дата публикации: 01.02.2017 в 17:28 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!