Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Народна іграшка України
Тема: Народна іграшка України
Мета: Ознайомити учнів з традиціями виготовлення і символікою народних іграшок, а саме ляльки - мотанки, сприяти розвитку естетичного сприйняття, зацікавленість народними традиціями, навчити виготовляти ляльку – мотанку, виховувати почуття патріотизму, любов до української культури.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Дидактичний матеріал: презентація «Українська лялька-мотанка», зразки виробів ляльки, нитки, стрічки, тканина різного кольору і фактури, ножиці, запис пісень Ніни Матвієнко.
 
Хід уроку
1.Організація класу.
- Доброго дня, дітки, сьогодні ми повернемось до наших витоків, нашого коріння. Побачимо, якими іграшками грались ваші прабабусі.
2. Актуалізація опорних знань.
- Погляньте на іграшки представлені на моєму столі. Тут є вироби з глини, дерева, тканини. Українці виготовляли також іграшки їстівні: з сиру, хлібні – це коники,пташки,баранці, такі іграшки можна придбати на міських ярмарках. Але головною іграшкою завжди була лялька – мотанка.
3.Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми виготовимо таку ляльку. Давайте більше дізнаємось про цю традиційну іграшку українських дітей. (Повідомлення про ляльку – мотанку. Учні читають по черзі історико - художні відомості.) .

5. Перегляд презентації « Українська лялька – мотанка».
6.Пояснення вчителя та поетапне виконання роботи учнями.
 1. Береться клапоть білої тканини або хустка, начиняється ганчір'ям і зав'язується вузлом. Виходить голова - єдина об'ємна частина ляльки. Потім голова перев'язується нитками в такий спосіб, що там, де має бути обличчя утворюється хрест, намотуємо нитку, бажано, від себе. Спочатку вертикально потім горизонтально. Спробуйте зробити хрест простими нитками наприклад муліне. 
За повір'ям, хрест вишивали на голівці ляльки для того, щоб в тільце не потрапила нечиста сила. Тоді мотанка буде безпечною і оберігатиме свого власника. Подібний хрест, тільки навкіс, є на обличчях ритуальних ляльок з гірських місцевостей Грузії та Таджикістану. 
2. П римотуємо голову до палички або до качана кукурудзи або до шишки, те що є під рукою і підходить по розміру 
 3. Робимо ручки. В цей раз я змотала просто прямокутничок жорсткої тканини і прикріпила до тулуба, а потім обмотала ниткою. Можна намотати стилізовану вишиванку:) 5. Потім примотуємо юбки, плахти, попереднички, як заманеться 
7.Фізкультхвилинка під пісню Ніни Матвієнко «Квітка – душа».
8. Виконання роботи учнями.
9.Підсумки уроку.
- Чи сподобалось вам виготовляти іграшки самотужки?
- Що найбільше сподобалось, запам’яталось?
10.Виставка дитячих робіт.
Категорія: Уроки | Додав: Velikaya (13.10.2013) | Автор: Велика Людмила
Переглядів: 1471 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Людмило, надішліть презентацію до цього уроку.
Дата публикации: 13.10.2013 в 09:17 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!