Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Необхідність мовлення у спілкуванні

Урок 4
Тема. Необхідність мовлення у спілкуванні.
Мета. За допомогою гри вчити мовленевого спілкування, показати, що мовлення необхідне людям; виховувати в дітей потребу правильно добирати мовний матеріал при спілкуванні.
Обладнання. Предметні й сюжетні малюнки про вулицю міста і вивіски на будинках.

Хід уроку

I. Бесіда про мовлення.
-Як ви гадаєте що можна передати за допомогою слова? (Думки, почуття). А що іще? (Розповісти , що ми побачили, почули). Про все що ви побачите, почуєте, вам допоможуть розповісти слова.
II. Ігрові ситуації.
-Послухаємо незвичайну розмову хлопчиків- Руслана і Ореста. Руслан втратив мовлення, загубив його. Як це сталося? Та ось хлопчики зустрілися. Руслан звертається до Ореста.
Руслан
-Добрий день, Оресте! Як добре що я тебе зустрів.
Орест Мовчить
Руслан -Звідки йдеш?
Орест Мовчить
Руслан -Ти був в бібліотеці?
Орест Мовчить
Руслан -Яку ти книжку взяв?
Орест Мовчить
Руслан -Покажи будь ласка.
Орест Мовчки дає книжку
Руслан Як вона називається?
Орест Мовчить
Руслан Що сталося, чому ти мовчиш?
-Діти про що ви дізналися з розмови хлопчиків? Про що хотів поговорити Руслан з Орестом? Про що-небуть довідався Руслан? Чому? Як ви гадаєте, Руслан був задоволений від такої незвичайної розмови зі своїм другом? Який же висновок можна зробити? (Важко бути безмовним).
-А тепер послухаймо розмову двох дівчаток-Оксанки й Іванки. (Виходять дві дівчинки: одна тримає книжку "Українські народні казки").

Оксанка
-Добрий день Іванко!
-Звідки ти йдеш?
-Що ти взяла?
-Дай мені будь ласка подивитися
-Яка гарна обкладинка.
-А казки цікаві?
-Колипрочитаєш, даси мені.
-Домовились до побачення, Іванкою
Іванка
-Добрий день. Я тебе рада бачити.
-З бібліотеки.
- "Українські народні казки "
-Прошу.
-Так мені теж подобається.
-Не знаю, буду читати.
-Добре я скоро прочитаю.
- Всього найкращого.
-А що ви зрозуміли з розмови дівчаток? І ще що? Чи цікава була ця книжка? Як ви про це дізналися? А чому з розмови хлоп'ят ви дізналися так мало? Яке ж значення має мовлення?
III. Робота з малюнками.
-Подивіться уважно на перший малюнок.Що ви бачите на ньому? (Будинки з вивісками). Чи допоможуть нам вивіски дізнатися, що на знаходиться кожному будинку? (Діти розповідають).
У давнину, багато років тому, в містах і селах не було вивісок з написами, замість них вивішували малюнки, вироби. Розгляньте зображені будинки, на яких замість написів вивішено предмети. А тепер я вам розповім про такий випадок.
Одного разу Катруся приїхала до дідуся в місто. Дідусь попросив її віднести в ремонт годинник. Дівчинка обійшла весь квартал, але майстерні по ремонту годинників не знайшла. Дідусь змушений був сам піти до майстерні. Звернувши за ріг вулиці, він побачив будинок, на якому замість напису "Ремонт годинників" був намальований годинник.
-Чому Катруся не знайшла цієї майстерні?
-Що було намальовано на будинку?
IV. Пригадайте, які вивіски ви бачили по дорозі до школи? Розкажіть про них. (Діти розповідають).
Гра "Хто краще розповість".
V. А тепер я хочу поцікавитись ось чим:
-Як називається ваша вулиця?
-Як називається прилегла вулиця?
-Що знаходиться на кожній з них?
VI. Ігрова ситуація.

Петро і Тамара йдуть провідати Андрія, але не можуть знайти будинок, в якому він живе.
-Доведеться когось запитати - міркує Тамара
-Я зараз запитаю-сказав Петро і пішов на зустріч жінці, яка наближалась до них.
-Як повинен Петро звернутися до неї?

VII. Гра "забудуй вулицю". Словесне малювання.
Учитель пропонує учням допомогти лісовичкам "забудувати вулицю" (Розповісти, розповісти чого не вистачає в будівлях, зображених на малюнку)
Підсумок уроку.

Категорія: Уроки | Додав: olgatalakh75 (03.03.2016) | Автор: Талах О.П.
Переглядів: 672 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!