Ніколи не втрачай віри у свої сили. В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу», «Найкраща лінійка» - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Ніколи не втрачай віри у свої сили. В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу», «Найкраща лінійка»

Управління освіти Шосткинської міської ради
міський методичний кабінет

Розробка
уроку з читання за темою
«Ніколи не втрачай віри у свої сили».
В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу», «Найкраща лінійка».

Павленко НаталіяВікторівна
учитель 4-А класу
вищої категорії, «Старший учитель»
Шосткинської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 8
Шосткинської міської ради

 

Тема.Ніколи не втрачай віри у свої сили. В. Сухомлинський «Як Павлик списав у Зіни задачу», «Найкраща лінійка».

Мета: вчити орієнтуватися у структурі тексту; формувати вміння визначати головну думку твору; давати характеристику головним дійовим особам; порівнювати вчинки і поведінку персонажів; розвивати мовлення, пізнавальну активність,
критичне мислення; виховувати чесність, віру у свої сили.
Обладнання: ПК, мультимедійна дошка, ілюстрації дітей з серії «Що таке дружба», сигнальні картки, збірник завдань до уроку, портрет В. Сухомлинського, виставка книг В. Сухомлинського.
Тип уроку. Комбінований з використанням прийомів педагогічної технології «Створення ситуації успіху».

 

Хід уроку
 

І. Організація класу.
Любі діти!
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він змістовний і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І лагідно промовим:
«Добрий день!»

ІІ. Мовна розминка.
1. Дихально-зорова вправа.
- Щоб язичок був слухняним, урок почнемо з розчитування.
- Прочитайте слова на одному диханні.
Знайдіть в них інші, які заховалися. (Слайд)
план сервіз
посуд другий
пряма чудово
весело просторий

2. Технологія «Незакінчене речення».
Гра «Закінчіть речення».
«Гарно жити на світі, коли…»
«Справжній товариш той,…»
«Я люблю читати оповідання, в якому…»

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Диференційовані завдання

Читці Прочитати вірш А. Костецького «Буває все…» з логічним наголосом.
Фантазери- Зачитайте слова, в яких виражено головну думку вірша Л. Костецького«Краще – з друзями разом!»
- Розкажіть, якими стали хлопчики, що з ними могло трапитись далі?
- Знайдіть і зачитайте слова із словника головного героя вірша А. Костецького «Словник Славка».
- А на вашу думку, які слова слід частіше вживати, щоб спілкування приносило задоволення?

 

Художники теж попрацювали гарно. Вони розкрили тему дружби в своїх малюнках.

ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
- А зараз я запрошую вас у чудовий світ українських художніх творів. Потрапити ж до нього можна, якщо допоможете мені закінчити речення.

Технологія «Незакінчені речення»
- Автором творів «Спляча книга», «Кінь утік», «Я хочу сказати своє слово», «Який слід повинна залишити людина на землі» є… (В. Сухомлинський)
- Сьогодні ми ознайомимося з новими творами В. Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу», «Найкраща лінійка», у яких він розповідає про випадки зі шкільного життя. (Слайд)
Відомий кіномитець О. Довженко сказав: «Живи так, щоб усім навколо тебе було добре».
- Є пропозиція поговорити на сьогоднішньому уроці про такі складові щастя, як друзі і успіх.

V. Мотивація навчальної діяльності «Очікуваний результат».
- Цікаво, а що кожен із вас чекає від уроку?
Перед вами лежать конверти. У них є чотири кольорові картки.
Якщо ви очікуєте на уроці отримати новізнання, покажіть червонукартку. Якщо чекаєте цікавого спілкування – зелену.
Хто очікує отримати гарні оцінки за свої успіхи – синю.
А хто не визначився – білу.
- Мені дуже приємно, що багато з вас очікують отримати нові знання. Пропоную ознайомитися з завданнями уроку. Вони є у вас у збірниках завдань.
- Отже, на цьому уроці ви повинні…
(діти зачитують мету уроку) (Слайд).

Знати:
• відомості про автора;
• зміст твору.
Вміти:
• визначати головну думку твору;
• давати характеристику головним дійовим особам;
• порівнювати вчинки і поведінку персонажів;
• виражати власні думки.
Цінувати
- А що цінувати, ви визначите, якщо добре попрацюєте на уроці.

VІ. Робота над темою уроку.
Відомості про автора
- Давайте пригадаємо деякі сторінки життя автора
Технологія «Мозковий штурм»
1. Ким був В. Сухомлинський ?
(Педагог, письменник)
2. У якому році народився?
(1918 році)
3. Місце народження.
(с. Василівка на Кіровоградщині)
4. Хто були його батьки?
(Бідні селяни)
5. Для кого він писав свої твори?
(Для учнів та їх батьків)

VІІ. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Як Павликсписав у Зіни задачу».
1. Гра «Передбачення».
- Прочитайте назву оповідання. Чи можете передбачити про що в ньому піде мова?
2. Словникова робота.
Тлумачення слів.
- Під час читання в тексті зустрінуться незнайомі слова. Прочитайте їх тлумачення у збірниках.
Зарано – рано
стурбований – схвильований
похнюпив – схилив
п’ять – найвищаоцінка (у тексті).
3. Читання оповідання вчителем (або учнем).
- Чому списав Павлик задачу у Зіни?
4. Словникова робота.
• Прочитати повільно за вчителем «луною».
• Прочитати голосно і швидко.
• Прочитати мовчки.
Стурбований списувати
розв’язати помилка
зарано перевірити
почервонів наступного (Слайд)
5. Повторити читання оповідання мовчки.
- Назвіть дійових осіб твору.
6. Аналіз змісту. Вибіркове читання.
- Чому Павлик прийшов до школи стурбований?
- Чому він не розв’язав задачу?
- З яким проханням звернувся до Зіни? Прочитайте.
- Що помітив Павлик у зошиті дівчинки?
- Чи сказав він про помилку Зіні? Поміркуйте, чому хлопчик так вчинив?
- Знайдіть і зачитайте уривок твору, який зобразив художник, з відповідною інтонацією
7. Фізкультхвилинка.
(На мелодію пісні «Усмішка», муз. В. Шаінського)
Ця хвилинка так потрібна нам,
І легенька, і весела, мов пустунка.
Щоб радіти і навчатись знов
Ти звучи для всіх дітей, фізкультхвилинко.
Щира пісенька у нас
Про веселий дружний клас,
І звучить вона так виразно і дзвінко,
Щоб бадьорість була в нас.
Посміхаймось у цей час.
Посміхнись і ти до нас, фізкультхвилинко!
8. Характеристика дійових осіб.
- А тепер визначимо, які риси характеру притаманні головними героями.
(Хлопчики характеризують Павлика, дівчатка – Зіну)
• Лінь несамостійність
• довірливість вихованість
• непорядність невдячність
• працьовитість порядність
• нечесність взаємодопомога
- Тож, що схвалює, а що засуджує автор?
- Що треба цінувати?
9. Висновок
Технологія «Займи позицію»
- Кожна людина має право на особисту думку.
З цього оповідання склалися висновки:
• Зіна і Павлик можуть бути друзями.
• Зіна і Павлик не можуть бути друзями.
- Оберіть свою позицію.
Метод «Прес»(Слайд)
- Я вважаю, що Зіна і Павлик не будуть друзями (будуть друзями).
Оскільки…
Отже…
10. Висновок. Якщо хочеш по-справжньому дружити, то зроби
людині приємне.

VІІІ. Робота над текстом «Найкраща лінійка».
1. Слово вчителя.
- А тепер про успіх. Що таке успіх?
Як досягти успіху?
Спробуємо відповісти на ці запитання в наступній частині уроку, прочитавши оповідання «Найкращалінійка».
2. Словникова робота.
Звернемося до збірників і прочитаємо значення слів.
Майстерня – приміщення або клас, де проводять уроки трудовогонавчання.
Кострубата – шорстка.
3. Самостійне напівголосне читання з наступним тестуванням.
4. Тести.

1. Цей твір є…
а) казкою; б) оповіданням.
2. Микола й Роман були…
а) однокласниками; б) сусідами.
3. За письмові роботи найкращі оцінки у…
а) Романа; б) Миколи.
4. Після уроку мови діти пішли…
а) у майстерню; б) додому.
5. Найкраща лінійка вийшла у…
а) Миколи; б) Романа.
6. Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?
а) Йому було шкода залишати її в майстерні.
б) Хотів показати, що і він може зробити щось найкраще.
5. Самоперевірка. (Слайд).
Відповіді: 1) б; 2) а; 3) б; 4) а; 5) а; 6) б.
6. Читання вголос.
- Дати корисні поради:
І в. – Роману;
ІІ в. – Миколі
7. Висновок
Отже, ніколи не треба втрачати віри у свої сили. Необхідно завжди вірити в успіх.
- Щоб ви завжди були впевнені в собі, я пропоную вам йти сходинками успіху. (Слайд)
ІX. Рефлекція результатів уроку.
- Повернемося до завдань уроку. Чи збулися ваші очікування?
- Що ж потрібно цінувати?
X. Домашнє завдання(за вибором). (Слайд).
1. Прочитати с. 112-114.
Дати відповіді на запитання.
2. Придумати продовження оповідання В. Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу».
Ось і закінчується наш урок.
- Я бажаю вам ніколи не втрачати віри у свої сили.
Бажаю вам успіху!

Категорія: Уроки | Додав: (10.04.2014) | Автор: Павленко Наталія Вікторівна
Переглядів: 1249 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!