Обережно: незнайомці - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Обережно: незнайомці

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я         1 КЛАС

Тема: Обережно: незнайомці

Мета: Ознайомити учнів з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці; формувати навички правильної поведінки, коли дзвонять у двері, по телефону; вчити, як поводитися в різних місцях, коли заблукав; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; виховувати сміливість, спостережливість, винахідливість.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Час почати нам урок.

Будемо у світ знань мандрувати,

Будемо основи здоров'я вивчати.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу

1.              Вступне слово вчителя

-                 Діти, з якої казки цей уривок:

"Ви сидіть дома, двері за мною закрийте на замок  і нікому не одчиняйте. А я піду в ліс та їсти вам принесу…" ("Вовк та семеро козенят")

-                 Що наказувала матір – коза своїм діткам?

-                 А чи послухали вони свою матір?

-                 Що з ними сталося?

-                 Підберіть слова-ознаки до слова "вовк" (Хитрий, злий, голодний, небезпечний).

-          У нашому житті, діти, також зустрічаються небезпечні люди. Таких людей називають злими або непорядними. Зовні ці люди такі ж, як усі. Це тільки в казках розбійника, шахрая, злодія легко впізнати! А справжнього злодія іноді не відрізнити від звичайної людини. Але в душі він жорстокий і злий.

                Тому з раннього дитинства вам слід знати, що люди різні і мати справу необхідно тільки з тими, кого ви знаєте, з ким познайомили вас батьки. Всі інші – це незнайомі люди.

-      То як ви думаєте, про що ми сьогодні з вами будемо розмовляти?

-      Чого повинні навчитися?

2.  У ліфті, поїзді

-      Зустріти незнайомців можна навіть у своєму під'їзді. Тому, щоб не стати жертвою злочинців розгляньте ілюстрацію і скажіть, що необхідно зробити, перед тим, як зайти у під'їзд? (с. 86)  

                  (Якщо нікого незнайомого нема - заходимо)

-      Заходити ви у під'їзд і чекаєте ліфт. В цей час підходить незнайома людина і зупиняється біля вас. Відкриваються двері ліфта, людина заходить в середину. А що робити вам?

-      Ви повинні не боятися і не соромитися сказати: "Я поїду іншим разом!". Якщо ця людина буде кликати вас – відразу відійдіть до сходів, а ще краще – вибігти з під'їзду.

          Твердо запам'ятайте: не можна сідати в ліфт з незнайомцями.

-      Чи знаєте ви, як потрібно користуватися ліфтам?

-      Що ви будете робити, якщо застрягнете у ліфті?

3.  На вулиці

-      Пригадайте казку "Колобок", що трапилося з колобком? Чому? (Пішов без дозволу гуляти)

-      Така небезпека може чатувати на вас і на вулиці. До вас може підійти незнайомець і попрости допомогти знайти котика, запропонувати покататися на машині, подивитися кіно, пограти у комп'ютерну гру.  

-      Як ви вчините в такій ситуації?

-      Запам'ятайте просту істину: дорослі повинні звертатися за допомогою до дорослих , а не до дітей. Найкраще – взагалі не говорити з незнайомцями або ввічливо сказати: "Вибачте, я вам не зможу допомогти, я вас не знаю" – швидко відійти або відбігти.

-      Дітям необхідно знати декілька правил безпеки на випадок зустрічі з незнайомцями.

1. Гуляти краще з друзями. Якщо біля вас зупинилася машина, відійдіть від неї якомога далі. Якщо людина здається вам підозрілою, небезпечною, перейдіть на інший бік вулиці.

2. Якщо раптом хтось тягне вас за собою – виривайтеся, кусайтеся. І головне – кричіть. Краще кричати такі слова: "Залишіть мене! Я вас не знаю! Мене крадуть! Це  - чужа людина! Він - не мій батько! ". Такі фрази швидше притягнуть увагу людей.

3. Ще треба пам'ятати, що небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, бабусі, молоді хлопці, дівчата.

                     Добре запам'ятайте закон "НЕ":

-      не розмовляйте з незнайомцями;

-      не сідайте в машину до незнайомців;

-      не гратися дорогою зі школи додому;

-      не гуляйте з настанням темряви.

 

4.  Розгляд ілюстрацій у підручнику (с.87)

-      Що хлопчики роблять неправильно?

-      Як слід себе поводити? Чому?

 

ІІІ. Фізкультхвилинка

 

ІV. Робота над темою уроку

1.  Вам подзвонили (у двері чи по телефону)

-      Добре, коли в домі є така зручна річ, як телефон. А чи вмієте ви користуватися телефоном?

-      Говорити по телефону дуже просто – це відомо кожному. Але тут є одне важливе правило: розмовляти потрібно тільки зі знайомими. А якщо подзвонили незнайомі, треба сказати, що батьки не можуть підійти до телефону. Чому?

-      Запам'ятайте основні правила розмови по телефону з незнайомцями:

-      Не називайте адресу своєї квартири, будинку;

-      Ніколи не називайте номер свого телефону;

-      Не розмовляйте з незнайомцями довго, тим більше не говоріть, що батьків немає дома;

-      Обов'язкова попросіть батьків, щоб вони перевірили чи правильно ви користуєтесь телефоном.

2.  Розгляд ілюстрацій (с. 88)

3.  Правила поведінки, якщо вам подзвонили у двері.

-      А чи знаєте ви, як себе поводити, якщо вам подзвонили у двері?

-      Запам'ятайте наступні правила:

-      Не можна відкривати двері, якщо дзвонить незнайома людина;

-       На всі прохання незнайомців слід відповідати: "НІ!", а ще краще – зовсім не розмовляти;

-      Якщо в двері дзвонить (стукає) листоноша, монтер, електрик, міліціонер, все одно не відкривайте двері, якщо не знаєте цих людей. Злочинці можуть переодягнутися в будь-яку форму;

-      Якщо незнайомець намагається силоміць відкрити ваші двері, треба подзвонити в міліцію за телефоном 102; якщо немає телефону, покликати на допомогу через вікно.

4.  Гра – перевірка "Стук у двері"

Учень – Хто там?

Голос – Це я, дядя Саша! Відчини я прийшов перевірити електрику.

Учень – Я не можу відчинити, мама не дозволяє!

Голос – Та чого ти боїшся? Я твою маму добре знаю, а вона – мене!

Учень – Пробачте, прийдіть тоді, коли мама буде вдома, а зараз я не відчиню!

Голос – Відкривай зараз же, мені ніколи з тобою бавитися! У мене робота!

Учень – Ні, вибачте, я подзвоню до мами або тата…

-      Як би ви вчинили, якщо б до вас постукали у двері?

-      Чи треба вести переговори?

-      Що потрібно робити в подібному випадку?

5.  Зустріч з казкою

-      Діти, пригадайте, у яких казках герої не слухались своїх товаришів, батьків і через це з ними трапилася біда?

"Котик і Півник" (Півник розмовляв з лискою)

"Червона Шапочка" (Розмовляла з вовком, показала хату)

"Буратіно"(Замість школи пішов до театру)

"Вовк та семеро козенят"(Відчинили двері)

"Колобок"(Пішов гуляти без дозволу)

 

V. Підсумок уроку .

- То про що ви дізналися?

 - Чого навчилися?

 

Іщук Н. О., учитель початкових класів, Шепетівський НВК № 2 Хмельницької обл.

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (14.10.2010)
Переглядів: 5143 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!