Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень
Урок 34
Тема. Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень
Мета: продовжити знайомити дітей із природоохоронною діяльніс­тю в Україні та рідному краї; ознайомити з поняттям екологія; розвива­ти спостережливість, логічне мислення, вміння робити висновки, само­стійно розв'язувати проблемні ситуації, підсумовувати вивчене; вихову­вати любов до природи.
Обладнання: ілюстрації із зображенням тварин, рослин рідного краю, що охороняються.

ХІД уроку

І. Підсумок фенологічних спостережень
Який сьогодні місяць?
Який день?
Як змінилася тривалість дня?
Яка сьогодні температура?
Які роботи виконуються людьми в цю пору?

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда.

Як людина використовує воду, повітря, ґрунт, корисні копалини?
Чому виникла необхідність охороняти природні багатства?
Чому виникла потреба охорони рослинного та тваринного світу?
Яку природоохоронну роботу ви проводите у своєму населено­му пункті?розкажіть про правила поведінки в природі.
Подумайте, які з них стануть вам у нагоді під час літніх канікул.
2. Розгадування кросворда.
Відгадавши кросворд, ми прочитаємо назву науки, що допомагає людині охороняти природу.
Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень
1) річкова тварина — будівельник гребель і заплав. (Бобер)
2) Польові квіти з білими пелюстками і жовтою серединкою. (Ро­машка)
3) Велика рогата тварина, яка водиться в лісах Карпат і Криму, має на­зву «благородний». (Олень)
4) Птах, який прилітає до нас у червоних чоботях. (Лелека)
5) Степова рослина, що має довгі вирости, схожі на волосся. (Ковила)
6) Назва моху, що поширений на болоті. (Сфагнум)
7) рідкісний птах, який гніздиться у Чорноморському заповіднику. Зу­стрічається на водоймах нашої місцевості. (Лебідь)
8) Водна рослина, яка має білі квіти і велике листя, що вкриває поверх­ню води. (Лілія)

III. Повідомлення теми і завдань уроку
Отже, наука, що допомагає людині охороняти природу, називаєть­ся екологія. Ми сьогодні поговоримо про важливі екологічні завдання, що є сьогодні, навчимося розуміти, як необхідно ставитися до приро­ди, щоб не завдати їй шкоди, а зберегти її красу. Тема уроку — «Охорона природи рідного краю».

IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
У кожної людини рідний край — це місце, де вона народилася, живе і працює. Кожне дерево, квітка, травинка — це частина природи, частина рідної землі. Природа подарувала їх людям назавжди. Людина живе і працює серед природи і тому зобов'язана її берегти. Україна здав­на славиться своїми природними багатствами: лісами, горами, річками, морями. Особливо шанобливо люди ставляться до землі, яку називають годувальницею. І від того, як ми будемо ставитися до землі, води, повітря, лісу, буде залежати наше майбутнє.
1. Із давніх-давен все потрібне для себе людина діставала з природи і прагла жити з нею в злагоді.
Минав час, наші попередники пізнали закони природи, навчились створювати машини і нові технології. Вирубуючи ліси, осушуючи боло­та, будуючи заводи і фабрики, автомобілі та літаки, вносячи у ґрунт мі­неральні добрива та отрутохімікати, ми майже не замислюємося, як же це позначиться на природі і нашому здоров'ї. Це призвело до безлічі еко­логічних проблем. Зникають тварини і рослини.
2. Розповіді заздалегідь підготовлених учнів про природоохоронні об'єкти рідного краю.
1 й учень. У 1975 році поблизу Сатанова відкрили перше джере­ло мінеральної води. Вона мала цілющі властивості. Згодом там відкри­ли інші джерела з мінеральною водою.
2 й учень. У місті Полонному, на мальовничому березі Хомори, з-під товщ граніту б'є мінеральна вода, у складі якої є радон. До гідро­логічних пам'яток належить озеро Святе. Обрамлене віночком листяних і хвойних дерев, привертає увагу дзеркально чистою і свіжою водою. Жи­телі з любов'ю ставляться до нього, плекають його красу та бережуть для нас. На середині озера є острів, де поміж старими вербами і соснами зрос­тають рідкісні рослини. А вздовж берега на воді квітує біле латаття.
3 й учень. У місті Кам'янець-Подільському є ботанічний сад. Він став центром щодо відтворення зникаючих і рідкісних рослин.
3. Бесіда на основі прослуханого.
Як ви думаєте, де можна дізнатися про рідкісну природу? (У Чер­воній книзі України)
— А чи тільки у Червоній книзі відображена охорона природи? (Ні. Ще охорона природи відображена в Конституції України.)

V. Осмислення знань учнів
1. Робота з підручником. Опрацювання статті «Охорона природи рідного краю».
2. Робота в зошитах із друкованою основою (С. 63).


VI. Контроль досягнень
Самостійна робота.

Самостійна робота.

 

Варіант І                                                                                              Варіант II

1. Відкритим способом в Україні добувають:                                   1. У шахтах України добувають:

а) граніт;                                                                                               а) кам'яне вугілля;

б) залізну руду;                                                                                     б) нафту;

в) пісок.                                                                                                 в) торф.

2. Жук-плавець, видра, щука живуть:                                             2. Кріт, коник, деркач живуть:

а) на луках;                                                                                           а) у лісах;

б) у водоймах;                                                                                       б) на болотах;

в) у лісах.                                                                                               в) на луках.

3. Льон, соняшник, цукровий буряк — це:                                       3. Пшениця, ячмінь, жито — це:

а) овочеві рослини;                                                                               а) овочеві рослини;

б) зернові рослини;                                                                               б) зернові рослини;

в) технічні рослини.                                                                               в) технічні рослини.

4. Підкресліть назву природної зони, в якій ви живете.                  4. Підкресліть назву частини України, в якій розташований                                                                                                                      ваш край.

Мішані ліси, степи, Крим, Карпатські гори.                                           Північ, південь, захід, схід, центральна частина.

5. Запишіть назви рідкісних рослин рідного краю                           5. Запишіть назви рідкісних тварин рідного краю


VII. Домашнє завдання
Прочитати статтю з підручника, підготувати повідомлення про при­родоохоронні об'єкти області, тварину або рослину, що занесені до Чер­воної книги.
Категорія: Уроки | Додав: (05.09.2013) | Автор: ДОПОМОГА
Переглядів: 4983 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!