Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок 34 Тема. Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень Мета: продовжити знайомити дітей із природоохоронною діяльністю в Україні та рідному краї; ознайомити з поняттям екологія; розвивати спостережливість, логічне мислення, вміння робити висновки, самостійно розв'язувати проблемні ситуації, підсумовувати вивчене; виховувати любов до природи. Обладнання: ілюстрації із зображенням тварин, рослин рідного краю, що охороняються. ХІД уроку І. Підсумок фенологічних спостережень Який сьогодні місяць? Який день? Як змінилася тривалість дня? Яка сьогодні температура? Які роботи виконуються людьми в цю пору? ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда. Як людина використовує воду, повітря, ґрунт, корисні копалини? Чому виникла необхідність охороняти природні багатства? Чому виникла потреба охорони рослинного та тваринного світу? Яку природоохоронну роботу ви проводите у своєму населеному пункті?розкажіть про правила поведінки в природі. Подумайте, які з них стануть вам у нагоді під час літніх канікул. 2. Розгадування кросворда. Відгадавши кросворд, ми прочитаємо назву науки, що допомагає людині охороняти природу. Охорона природи рідного краю. Контроль навчальних досягнень 1) річкова тварина — будівельник гребель і заплав. (Бобер) 2) Польові квіти з білими пелюстками і жовтою серединкою. (Ромашка) 3) Велика рогата тварина, яка водиться в лісах Карпат і Криму, має назву «благородний». (Олень) 4) Птах, який прилітає до нас у червоних чоботях. (Лелека) 5) Степова рослина, що має довгі вирости, схожі на волосся. (Ковила) 6) Назва моху, що поширений на болоті. (Сфагнум) 7) рідкісний птах, який гніздиться у Чорноморському заповіднику. Зустрічається на водоймах нашої місцевості. (Лебідь) 8) Водна рослина, яка має білі квіти і велике листя, що вкриває поверхню води. (Лілія) III. Повідомлення теми і завдань уроку Отже, наука, що допомагає людині охороняти природу, називається екологія. Ми сьогодні поговоримо про важливі екологічні завдання, що є сьогодні, навчимося розуміти, як необхідно ставитися до природи, щоб не завдати їй шкоди, а зберегти її красу. Тема уроку — «Охорона природи рідного краю». IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу У кожної людини рідний край — це місце, де вона народилася, живе і працює. Кожне дерево, квітка, травинка — це частина природи, частина рідної землі. Природа подарувала їх людям назавжди. Людина живе і працює серед природи і тому зобов'язана її берегти. Україна здавна славиться своїми природними багатствами: лісами, горами, річками, морями. Особливо шанобливо люди ставляться до землі, яку називають годувальницею. І від того, як ми будемо ставитися до землі, води, повітря, лісу, буде залежати наше майбутнє. 1. Із давніх-давен все потрібне для себе людина діставала з природи і прагла жити з нею в злагоді. Минав час, наші попередники пізнали закони природи, навчились створювати машини і нові технології. Вирубуючи ліси, осушуючи болота, будуючи заводи і фабрики, автомобілі та літаки, вносячи у ґрунт мінеральні добрива та отрутохімікати, ми майже не замислюємося, як же це позначиться на природі і нашому здоров'ї. Це призвело до безлічі екологічних проблем. Зникають тварини і рослини. 2. Розповіді заздалегідь підготовлених учнів про природоохоронні об'єкти рідного краю. 1 й учень. У 1975 році поблизу Сатанова відкрили перше джерело мінеральної води. Вона мала цілющі властивості. Згодом там відкрили інші джерела з мінеральною водою. 2 й учень. У місті Полонному, на мальовничому березі Хомори, з-під товщ граніту б'є мінеральна вода, у складі якої є радон. До гідрологічних пам'яток належить озеро Святе. Обрамлене віночком листяних і хвойних дерев, привертає увагу дзеркально чистою і свіжою водою. Жителі з любов'ю ставляться до нього, плекають його красу та бережуть для нас. На середині озера є острів, де поміж старими вербами і соснами зростають рідкісні рослини. А вздовж берега на воді квітує біле латаття. 3 й учень. У місті Кам'янець-Подільському є ботанічний сад. Він став центром щодо відтворення зникаючих і рідкісних рослин. 3. Бесіда на основі прослуханого. Як ви думаєте, де можна дізнатися про рідкісну природу? (У Червоній книзі України) — А чи тільки у Червоній книзі відображена охорона природи? (Ні. Ще охорона природи відображена в Конституції України.) V. Осмислення знань учнів 1. Робота з підручником. Опрацювання статті «Охорона природи рідного краю». 2. Робота в зошитах із друкованою основою (С. 63). VI. Контроль досягнень
Самостійна робота. Самостійна робота.
Варіант І Варіант II 1. Відкритим способом в Україні добувають: 1. У шахтах України добувають: а) граніт; а) кам'яне вугілля; б) залізну руду; б) нафту; в) пісок. в) торф. 2. Жук-плавець, видра, щука живуть: 2. Кріт, коник, деркач живуть: а) на луках; а) у лісах; б) у водоймах; б) на болотах; в) у лісах. в) на луках. 3. Льон, соняшник, цукровий буряк — це: 3. Пшениця, ячмінь, жито — це: а) овочеві рослини; а) овочеві рослини; б) зернові рослини; б) зернові рослини; в) технічні рослини. в) технічні рослини. 4. Підкресліть назву природної зони, в якій ви живете. 4. Підкресліть назву частини України, в якій розташований ваш край. Мішані ліси, степи, Крим, Карпатські гори. Північ, південь, захід, схід, центральна частина. 5. Запишіть назви рідкісних рослин рідного краю 5. Запишіть назви рідкісних тварин рідного краю Прочитати статтю з підручника, підготувати повідомлення про природоохоронні об'єкти області, тварину або рослину, що занесені до Червоної книги. | |
Переглядів: 4983 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |