Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Олімпіади та конкурси [ Додати статтю ]

Олімпіада з української мови 3-4 класи

4 клас

Українська мова

Варіант 1

1.Замінити вислови одним словом – синонімом

Пальчики оближеш –

Закарбувати на носі –

Пекти раків —

На весь голос —

Рукою подати —

2. Пояснити значення слів. З одним словом скласти речення, в якому виділити підмет і присудок.

Єгер, наклеп, невіглас, полохливий, скнара.

3. Скласти звуко — буквені моделі поданих слів.

Комп'ютер, дієслово, волосся, дзвін, щелепа.

4. Спиши, вставляючи пропущені займенники. Вставлені займенники підкреслити.

Зима

Петрик любить зиму. У _____ хороші ковзани. Після школи Петрик робить уроки. Потім за _____ заходить Василько. ______ радо йдуть на каток. ____ весело. Маленький брат Петрика Олег йде з ______ . На ______ тепла шапка і шубка. На катку багато дітей. ____ радісно і весело.

5. Утвори нові слова, поділи їх на склади.

З кожним словом склади речення.

а) префікс від слова «проніс», корінь від слова «лісник», суфікс від слова «дубок»;

б) префікс від слова «роз'їзд», корінь від слова «мова», закінчення від слова «липа»;

в) префікс від слова «перенести», корінь від слова «казка» закінчення від слова “лев”.

6. Напиши текст — розповідь про прапор нашої держави.

4 клас

Українська мова

Варіант 2

1.Замінити вислови одним словом – синонімом

Глек розбити —

Як сніг на голову —

В'ється в'юном —

Повзе як черепаха —

Клювати носом —

2. Пояснити значення слів. З одним словом скласти речення, в якому виділити підмет і присудок.

Леґінь, невіглас, ощадливий, спрага, хмарочос.

3. Скласти звуко — буквені моделі поданих слів.

Яблуко, клювати, речення, джерело, щастя.

4. Спиши, вставляючи пропущені займенники. Вставлені займенники підкреслити.

_____ звуть Миколка. Незабаром в ____ родині з'явиться братик або сестричка. Хочеться, звичайно, мати братика, але ___ про це на кажу матусі. ____ з батьком узяли клопоти по господарству на ___. ___ ходжу в магазин і мию посуд. Тато готує їжу. У матусі ж тепер з'явилось більше часу для прогулянок на свіжому повітрі.

5. Утвори нові слова, поділи їх на склади. З кожним словом склади речення.

а) префікс від слова “безхмарний” корінь від слова “перелісок” закінчення від слова “білий”;

б) префікс від слова “розмова” корінь від слова “махати” закінчення від слова “сад” ;

в) префікс від слова “розгорнути” корінь від слова “садок” закінчення від слова “ягідка”.

6. Напиши текст — розповідь про герб нашої держави.

3 клас

Українська мова

Варіант 1

1. Запиши одним словом. З трьома словами склади речення.

Сильна заметіль —

сильний дощ —

водяний пухир —

вільний час, час відпочинку —

керівник установи, підприємства або навчального закладу —

2. Встав пропущені букви. Запиши в алфавітному порядку.

М_даль, боро_ьба, во_зал, д_ректор, кал_ндар, кор_дор, т_л_фон, пш_ниця.

3. Переставляючи букви, утворіть нові слова ( хоча б по 4 нових слова)

Інформатика —

Барвінок —

Скарбничка —

4. Поєднайте частини прислів'їв. Поясни, як розумієш одне з них.

Дерево шанують, як добре родить, а людину                                  по мові.

Не так то він діє,                                                                             а знання — з книг.

Птицю пізнати по пір'ю,                                                                 а з лісу виводить.

Наука в ліс не веде,                                                                        а чоловіка, як добре робить.

Золото добувають із землі,                                                              як тим словом сіє.

5. Вставити антоніми та записати новий текст.

У великої річки був брат … струмок. Струмок вузький, а річка … . Струмок швидко мчав з гори, а річка … несла свої води. Та все ж мілководний струмок і … річка були вірними друзями.

6. Скласти твір-мініатюру на тему “Один день з мого життя”

3 клас

Українська мова

Варіант 2

1. Запиши одним словом. З трьома словами склади речення.

Велике нещастя —

Буря на морі —

Сніг, дощ, град —

Прилад для зважування —

Спеціаліст з вирощування рослин —

2. Встав пропущені букви. Запиши в алфавітному порядку.

З_мля, ц_глина, ж_ття, в_снянка, кр_ло, д_рев'яний, ч_сло, м_док.

3. Переставляючи букви, утворіть нові слова ( хоча б по 4 нових слова)

Україна —

Жайворонки —

Прикордонник —

4. Поєднайте частини прислів'їв. Поясни, як розумієш одне з них.

Мовивши слово                                                                              побачиш більше світу.

Язик до Києва доведе,                                                                    треба вміти думати.

Здобудеш освіту —                                                                         того за плечима не носить.

Чого навчився,                                                                                треба бути йому паном.

Мало вміти читати,                                                                          а в Києві заблудить.

5.До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок.

Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя сумно тріпотіло од вітру. Настала пізня осінь.

6. Скласти твір-мініатюру на тему “Улюблений урок в школі”

**************************************************************************************************************************************************************

4 клас

Українська мова

Варіант 1

Відповіді

1.Замінити вислови одним словом – синонімом

Пальчики оближеш – смачно

Закарбувати на носі – запам'ятати

Пекти раків — червоніти

На весь голос — голосно

Рукою подати — близько

4. Пояснити значення слів. З одним словом скласти речення, в якому виділити підмет і присудок.

Єгер — працівник лісового господарства (той, хто доглядає за лісом).

Наклеп — неправда, поширювана з метою зганьбити кого-небудь.

Невіглас — неосвічена людина.

Полохливий — той, що всього лякається.

Скнара — надміру жадібна людина.

5. Скласти звуко — буквені моделі поданих слів. Комп'ютер, дієслово, волосся, дзвін, щелепа. Комп'ютер -о--=о-о- коампйутеир

Дієслово =о=о--о-о дійеслово

Волосся -о-о=:о волос':а

Дзвін -=о- ͡дзв'ін

Щелепа --о-о-о шчелеипа

4. Спиши, вставляючи пропущені займенники. Вставлені займенники підкреслити.

Зима

Петрик любить зиму. У нього хороші ковзани. Після школи Петрик робить уроки. Потім за ним заходить Василько. Вони радо йдуть на каток. Їм весело. Маленький брат Петрика Олег йде з ними . На ньому тепла шапка і шубка. На катку багато дітей. Їм радісно і весело.

5. Утвори нові слова, поділи їх на склади. З кожним словом склади речення.

а) префікс від слова «проніс», корінь від слова «лісник», суфікс від слова «дубок»: пролісок

б) префікс від слова «роз'їзд», корінь від слова «мова», закінчення від слова «липа»: розмова

в) префікс від слова «перенести», корінь від слова «казка» закінчення від слова “лев”: переказ

6. Напиши текст — розповідь про прапор нашої держави.

4 клас

Українська мова

Варіант 2

Відповіді

1.Замінити вислови одним словом – синонімом

Глек розбити — посваритися

Як сніг на голову — несподівано

В'ється в'юном — підлещується

Повзе як черепаха — повільно

Клювати носом — дрімати

2. Пояснити значення слів. З одним словом скласти речення, в якому виділити підмет і присудок.

Леґінь — юнак, парубок; невіглас — неосвічена людина; ощадливий — людина, яка бережно витрачає що-небудь, спрага — бажання пити, хмарочос — дуже високий багатоповерховий будинок. 3. Скласти звуко — буквені моделі поданих слів.

Яблуко =о--о-о йаблуко

клювати -=о-о-о кл'увати

речення -о-о=:о речеин':а

джерело -о-о-о ͡джеиреило

щастя --о-=о шчаст'а

4. Спиши, вставляючи пропущені займенники. Вставлені займенники підкреслити.

Мене звуть Миколка. Незабаром в нашій, моїй родині з'явиться братик або сестричка. Хочеться, звичайно, мати братика, але я про це на кажу матусі. Ми з батьком узяли клопоти по господарству на себе. Я ходжу в магазин і мию посуд. Тато готує їжу. У матусі ж тепер з'явилось більше часу для прогулянок на свіжому повітрі.

5. Утвори нові слова, поділи їх на склади. З кожним словом склади речення.

а) префікс від слова “безхмарний” корінь від слова “перелісок” закінчення від слова “білий”: безлісий

б) префікс від слова “розмова” корінь від слова “махати” закінчення від слова “сад” : розмах

в) префікс від слова “розгорнути” корінь від слова “садок” закінчення від слова “ягідка”: розсада

6. Напиши текст — розповідь про герб нашої держави.

3 клас

Українська мова

Варіант 1

Відповіді

1.Запиши одним словом. З трьома словами склади речення.

Сильна заметіль — хуртовина

сильний дощ — злива

водяний пухир — бульбашка

вільний час, час відпочинку — дозвілля

керівник установи, підприємства або навчального закладу — директор

2. Встав пропущені букви. Запиши в алфавітному порядку.

М_даль, боро_ьба, во_зал, д_ректор, кал_ндар, кор_дор, т_л_фон, пш_ниця. Боротьба, вокзал, директор, календар, коридор, медаль, пшениця, телефон.

3. Переставляючи букви, утворіть нові слова ( хоча б по 4 нових слова)

Інформатика — мир,кат,форма,ікра, марка,фон, рима,кит, рак, нота, фрак, трон, факт, ікона, фактор, романтика, іномарка.

Барвінок — вінок, бар, раб,брак, кобра, набір, вікно, рів, рівно,банкір.

Скарбничка — скарб, краб,качка,кабан,банка, риба,син, банк, брак, бак, баран.

4. Поєднайте частини прислів'їв. Поясни, як розумієш одне з них.

Дерево шанують, як добре родить, а чоловіка, як добре робить. Не так то він діє, як тим словом сіє. Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові. Наука в ліс не веде, а з лісу виводить. Золото добувають із землі, а знання — з книг.

5. Вставити антоніми та записати новий текст.

У великої річки був брат маленький струмок. Струмок вузький, а річка широка . Струмок швидко мчав з гори, а річка повільно несла свої води. Та все ж мілководний струмок і глибоководна річка були вірними друзями.

6. Скласти твір-мініатюру на тему “Один день з мого життя”

3 клас

Українська мова

Варіант 2

Відповіді

1. Запиши одним словом. З трьома словами склади речення.

Велике нещастя — горе

Буря на морі — шторм

Сніг, дощ, град — опади

Прилад для зважування — ваги

Спеціаліст з вирощування рослин — агроном

2. Встав пропущені букви. Запиши в алфавітному порядку.

З_мля, ц_глина, ж_ття, в_снянка, кр_ло, д_рев'яний, ч_сло, м_док. Веснянка, дерев'яний, життя, земля, крило, медок, цеглина, число.

3. Переставляючи букви, утворіть нові слова ( хоча б по 4 нових слова)

Україна — країна, рана, кран, наука, ура Жайворонки — ворона, воно, вона, жанр, кожа, кора, нора, важко, вожак, корова. Прикордонник — кордон, дно,прикро,крик, донор, коридор, пророк.

4. Поєднайте частини прислів'їв. Поясни, як розумієш одне з них.

Мовивши слово треба бути йому паном. Язик до Києва доведе, а в Києві заблудить. . Здобудеш освіту — побачиш більше світу. Чого навчився, того за плечима не носить. Мало вміти читати, треба вміти думати

5.До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок.

Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя сумно тріпотіло од вітру. Настала пізня осінь. Легкі білі хмари пливли по небу. Лагідний вітер гойдав віти дерев. Жовте листя радісно тріпотіло од вітру. Настала рання осінь.

Категорія: Олімпіади та конкурси | Додав: tanushamakhortova (12.08.2016) | Автор: Тетяна Махортова E
Переглядів: 9767 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!